Trends & ontwikkelingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Cartesiaans Theater
Advertisements

Voorbij & Do Met enkele foto’s van Giovanni.
Armoede Live! Arm in een rijke samenleving: boek, film en website
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Er zal altijd iemand... REM: Everybody Hurts..
Omgaan met geschiedenis
Beeld en Geluid museum Media park - Hilversum.
Workshop Hoe manage je een goede reputatie? Leusden, 27 maart 2014 Landelijke bijeenkomst bdKO.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
* ELLA 6A * * powerpoint kunst *
1 Kor. 15:

Herfst Kleuren-& Vruchten
Ds. Jasper Klapwijk Jezus leert je bidden Voorganger Thema
Media en de massa.
Jeugdjournaal kijken van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Strijd Zonder Strijd geen ontwikkeling Onze redactie.
Woodstock bezoekers De provo’s Dick Klees Martin Luther King Rosa Parks Pim Fortuyn.
De stem van de nieuwe topsector van maatschappelijke initiatieven Silvia de Ronde Bresser initiatiefnemer Kracht in NL 18 mei De.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
En toen was het voorbij Vraag jij je nooit af wat mensen moeten denken net voor dat ze een ongeluk krijgen of zelfmoord plegen Hier kun je proberen om.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
2 Is alles waar? Groep 5 3 Wat doe jij op internet?
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Bakkie doen? Frederic Koeman, Agatha Bos en Kitty vd Wall.
Welkom in China. China is 300 maal groter dan Nederland.
Ontzuiling en secularisatie
Sovjet-tekenfilm.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Paragraaf 11.1 Een moderne wereld
Media is er altijd en overal
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
SPREKEN VAN GOD Over verkondiging en catechese
Media is er altijd en overal
Er zal altijd iemand... REM: Everybody Hurts..
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Psalm 139: 1-18 en 23,24 Heer, u weet alles van mij, u kent mij.
H2 Een leven lang leren.
Matteüs 13:44-46 Jezus vertelde aan de mensen een verhaal:
Geschiedenis computer & internet
Psalm 8 Heer, wat bent U goed! U ziet alles en iedereen op de aarde.
Gezocht: sterke solidariteits-verhalen 7 op 7
Media is er altijd en overal
Les 14 Jij en internet Wat doe ik hier vandaag?
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
Blok 2 Mijn familie Deelvragen: Uit welke familie kom ik?
Jeugdjournaal kijken van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs.
Thema 1 NU!.
H1 Media en communicatie
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Jij bent niet anders maar bijzonder!
Blok 4 Helemaal vrij? Deelvraag:
Wie ben ik?. Wie ben ik? Een verhaal Wij bleven leunen op traditie.
Social Media Eindcriteria SM-plan
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Postmoderne samenleving
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Social media voor statenleden/politici
Levensbeschouwing Ideale school Kwartiel Bijeenkomst 1.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Geduld is een lastige taak Wat zijn wij gruwelijk ongeduldig - met mensen (individualisme) - met situaties (effectiviteit) In nood geduldig zijn….
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Trends & ontwikkelingen De samenleving van nu Trends & ontwikkelingen

Ik weet wie jij bent…… Media tijdperk; televisie, radio, internet. We weten alles, altijd en overal……. Ik weet wie jij bent……

Samenleving NU!

Samenleving NU!

Samenleving NU!

Huidige samenleving Kenmerken? Onze samenleving verandert sneller dan onze manier van kijken & denken

Post moderne samenleving Autoriteit is nu anders dan vroeger (alhoewel…?) Wat is dat eigenlijk, de huidige samenleving? Overgang modern naar postmodern, naar NU! (Kosmopolitisch) Metamodernisme

Kenmerken Globalisering/mondialisering Pluriformisering (multi-culturele samenleving) Economisch/markt-denken Geen grote verhalen meer – of toch (metamodernisme) YouTube - Moments in History - The Fall of the Berlin Wall

Kenmerken Beeld- en informatiecultuur Materialisme vs spiritualiteit Tolerantie/onverschillig-heid Sceptisch denken(geen vooruitgangsdenken) Relativisme/exclusivisme

Individualisme

Wij-zij, en alles voor iedereen Polarisering Democratisering Wij-zij, en alles voor iedereen

Het zijn net mensen…… De beeld en informatiecultuur: goed of niet? En, is alles wel zo als we het voorgeschoteld krijgen?

Waar doe jij je boodschappen? Wel een hemel, geen hel? http://www.godcast1000.com/ http://www.eenvandaag.nl/binnenland/30241/godcasting_god_op_je_ipod Waar doe jij je boodschappen? Waar doe jij je boodschappen?

Secularisatie

Typisch Nederlands??????

Paar zaken hebben de postmoderne/ kosmopoliktische samenleving confronterend zichtbaar gemaakt : 9/11 Pim Fortuyn Theo van Gogh MH-17 Charlie Hebdo What Happened?