Digispel Level.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op het Zuyderzee College
Advertisements

Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Multatuli in SPBS Het fictiedossier uitgewerkt in SPBS.
Wat is Pearson XTRA? De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
ELO onderbouw Agenda (digenda) invullen ipv blauwe klassenboek Delen van documenten Rooster Deze powerpoint is te vinden op [klik op personeel]
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
De toegangspagina van het SIER spel. Hier kom je via www. siergame
Qompas StudieKeuze De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Instructie leerling- activatiecode
Tweede wereldoorlog.
Titel slide Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
World Food Challenge Door Jeroen Sijbers. Agenda Presentatie World Food Challenge Zelf spelen Korte discussie Korte evaluatie.
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Medmec04 Engagement.
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Sleutels, codes en aanwijzingen
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Een enquête maken met Google Docs Je gaat leren hoe je een enquête kunt maken in Google Docs met een Formulier. De link kun je vespreiden zodat de vragenlijst.
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Kickoff SomToday 6 SEPTEMBER Wat doen we vandaag ?  Inloggen in SomToday  Handleidingen in WikiWijs: link in WikiWijs plaatsen  Digitale leermiddelen.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Wat is een webquest?.
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Communicatie digitaal studiemateriaal
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Kickoff SomToday 6 september 2016.
3F maken van een verslag.
Start digitaal portfolio LOB
Digitale methode activeren
Een vergadering organiseren
Slim kopiëren en aanpassen 6 april 2017
LOB Waar ben je trots op?.
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Digitaal wedstrijd formulier
Digi(bord)boek project <titel project>
Vergadering Personeelsdienst
Groepsnaam Namen van leerlingen KLAS.
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Startopdracht! Ga direct voor jezelf aan de slag met de volgende twee opgaven: Los op: x2 - 4x = 5 Los op: x(x + 3) + 2 = 0.
Digispel level.
Digispel level.
Digispel Level.
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
Digispel Level.
Digispel Klik op next om verder te gaan.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Feedback Reinier Geurts.
Digispel level.
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Interactief presenteren - checklist
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Digispel Level.
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Digispel Level

Level 5: Digi Spelmaster Level 5: Digi Spelmaster! Vergeet niet de diavoorstelling te starten, anders werken de linkjes niet. In dit level rond je Digispel The Game af. Je informeert je leerlingen over beroep en beroepsvaardigheden in de game-industrie. Je illustreert dit aan de hand van eigen producten en leerervaringen die je in een Padlet opneemt. Je maakt hierbij gebruik van de beroepsgeoriënteerde omgeving van MBO Stad. Je controleert of je het minimum aantal missies hebt uitgevoerd en desbetreffende uitwerkingen met anderen en via de community (Classdojo) hebt gedeeld. Je uploadt je game design portfolio in de ELO bij Keuzeprofielen – Digispel – Achievements en informeert je docent per mail. LET OP: De ELO verstuurt geen automatische meldingen naar de docent indien een deelnemer een document in de ELO heeft geüpload.

‘God Games’ Er bestaat een genre computergames dat ‘god games’ genoemd wordt. Het zijn simulaties die spelers in staat stellen om voor heel lange tijd dingen op aarde ingrijpend te beïnvloeden. Spellen als The Sims (klik) en Civilization (klik) zijn voorbeelden. Wat deze gamesoort kenmerkt is dat ze spelers aanmoedigen zich te bekwamen in 3 vaardigheden voor het oplossen van wereldproblemen: werken in de context van een zeer lange toekomst, denken vanuit onderling verbonden systemen en ontdekkend leren (experimenteren). Bron: McGonigal, J. (2011). Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. Penguin. (p.379, 380) Official Trailer Civilization VI via https://www.youtube.com/watch?v=5KdE0p2joJw Official Trailer The Sims 4 Parenthood via https://www.youtube.com/watch?v=MIW6kougM6w

Verrijkend leermiddel Natuurlijk zijn computergames geen testomgevingen voor het zelfstandig oplossen van wereldproblemen zoals honger, klimaatverandering, oorlogen, etc. Computergames zijn vooralsnog voor dergelijke complexe problemen en systemen te simpel. Toch zijn games wel meer dan enkel het tegengaan van verveling of ons blij maken. Games kunnen mensen helpen nieuwe dingen uit te vinden en te testen. Hoe? Ze stimuleren een van de belangrijkste eigenschappen van mensen: VERBEELDINGSKRACHT. (p.382, 383)

Digispel The Game Digispel The Game is ontworpen met als doel kennis en vaardigheden leren. En nog meer: coöperatief werken en creatief vermogen stimuleren. Het boek Reality is Broken (McGonigal, 2011) gaat in hoofdstuk 14 in op het tijdperk van de menselijke beïnvloeding van de aarde. McGonigal gaat aan de hand van voorbeelden in op de vraag hoe games jongen mensen kunnen voorbereiden op een actievere rol in ontwikkelingen die helpen onze leefwereld beter te maken? Laten we vanuit de doelen van Digispel deze vraag mee de klas in nemen naar JOUW LEERLINGEN. (p.383)

Aan de slag Voordat je dit level en daarmee Digispel tot een waardig einde weet te brengen, staat er nog een laatste missie voor je klaar. Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie.

Level Mission card Nel heeft een verplichte missie #mbostad voor je klaar staan. Ga naar de bijbehorende mission card en speel de missie. Succes! Algemeen format voor in de presentatie

Level 5: Digi Spelmaster Mission card #mbostad Mbo Stad is een informatieve, interactieve beroepsgeoriënteerde omgeving voor leerlingen. Verken de omgeving via mbostad.nl. Over beroepen met games is nog niet veel te vinden voor je leerlingen. Help ze. Ga naar de pagina van gamedeveloper (klik). Neem de lay-out (pagina format) over in bijv. een Word doc. Geef je leerlingen actuele en relevante informatie n.a.v. wat jij geleerd én gemaakt hebt tijdens Digispel The Game. Vul in/aan of voeg toe: inleiding, werken bij, meer over dit beroep (kies), meer over de beroepsvaardigheden, meer over een Digispel maken (en voeg je spel bij), zoek een school/opleiding (breng in kaart voor jouw regio), soortgelijke beroepen (en niveau), dit is iets met, anders nl. … (zelf bedenken). Deel in de Padlet. Voeg bij in je portfolio o.v.v. mission card. https://padlet.com/Digididact/NelDigispel en voeg je bijdrage toe middels het plus-teken. Iedereen met de link of de QR-code heeft toegang tot de padlet. Hij zal via Google of de publieke delen van Padlet niet te zien zijn.

Gefeliciteerd, Digi Spelmaster! Einde van dit level Gefeliciteerd, Digi Spelmaster! Je ontvangt je definitieve certificaat en titel Digi Spelmaster nadat de docent je missies afgetekend en beoordeling toegestuurd heeft.