Onderpresteerders of selectieve consumenten ?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DENDRON COLLEGE.
Advertisements

ONDERPRESTEREN Waar komt het vandaan? Door: Renata Hamsikova
Kleuterschool De Zevensprong
(Hoog) Begaafdheid In-Zicht
ICT, e-learning, e-government, onbegrensde mogelijkheden? Jules J. de Rijp, MPA 2 november 2013.
De Van Damschool in ontwikkeling
Obs de Werkschuit Informatie avond Groep 1-2a en 1-2 b.
Ouderportaal Een nieuwe manier van ouderbetrokkenheid. Korte informatie wat u van ons ouderportaal mag verwachten.
Ervaring project Op Eigen Benen Vooruit Projectleidersbijeenkomst 6 september Trudi Taat Verpleegkundig Specialist.
Effect I-Pod op radio luisteren. Effect I-Pod op radio I-POD’s en Podcasting hot topic MP3 spelers zijn populair en worden steeds vaker geintegreerd in.
Centrum voor Jeugd en Gezin CJG-Ameland
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
HET DENDRON COLLEGE.
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
Meerbegaafdheid Studiedag 28 mei 2014.
Reflecteren.
Oppositioneel Opstandige Gedragsstoornis
Goede afspraken maken goede vrienden!!!
Kennismakingsavond Donderdag 13 september 2012 Welkom in groep 5.
Welkom. Ontstaan Betere aansluiting HBO Meer praktijk Meer uitdaging/motivatie Onderpresteren aanpakken Beroepsperspectief.
Woordvolgorde met woorden van tijd
Vragen stellen Vormen van ‘to be’ kunnen de enige werkwoorden in de vraagzin zijn. Ben ik je beste vriend? Am I your best friend?
Writing an All Right! 3hv Unit 2 lesson 3.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Structuur in de brugklas Januari 2013 Welkom!. Plaatsing Plaatsing op basis van: Advies basisschool Onafhankelijke toets (bv. cito)
Waarom het ouderportaal?
Wat gaat er allemaal veranderen?
Welkom ouders van de leerlingen van klas…
Hoogbegaafde kinderen vereisen eigen aanpak!
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Why me Lord? Waarom ik Vader. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
Doel: Met deze presentatie worden docenten geïnformeerd over DOiT en worden zij enthousiast gemaakt om met de methode aan de slag te gaan. Door de praktische.
Leerstrategie Oud chinees gezegde: Wat ik hoor, vergeet ik
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND VAN GROEP 8a.
Magister voor ouders.
Informatieve ouderavond
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Kun jij mensen noemen die gezag hebben?. De agent Een politieagent heeft de macht om onze stad te beschermen.
Ouderraad olfa Schooljaar Klasvergaderingen – September 2015.
WELKOM IN GROEP 7. Leerkrachten Ma – di -vrij: juf Vera Di (middag) – woe - do: juf Esmé.
WHY ME LORD WAAROM IK HEER. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Geweldloos verzet en nieuwe autoriteit op school Studiedag Poziliv 29 april 2015.
Presentatie Startbekwaam assessment
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Schoolmaatschappelijk werk. Betekenis Schoolmaatschappelijk werk biedt een goede aanvulling voor vragen die niet direct onderwijs gerelateerd zijn. Schoolmaatschappelijk.
Talentregio / KWTO 9 JUNI 2016 HAND-OUT OP
Welkom.
Ouderkring groep 7 Welkom in groep 7 juf Heleen woe-do-vrij di-woe-do
Informatieavond ‘t Heibosch
Twee fasen-vwo Open Huis januari 2017.
Luistervaardigheid.
Woordvolgorde in Engelse bevestigende en vragende zinnen.
Welkom in de kleine picasso
Naam onderwijsinstelling Datum
Mijn visie op onderwijs
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Oranje Nassau College Zoetermeer
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
Geluids diagrammen Aan het einde kun je:
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Contactpersoon Kurzweil
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Spreekbeurt: ‘Ik zorg voor mijn ’.
Informatieavond voor de ouders van de leerlingen van H3C
Transcript van de presentatie:

Onderpresteerders of selectieve consumenten ? Door Renata Hamsikova IeKu Advies www.ieku.nl

Het verhaal van Melvin

De selectieve consument Legt exact uit waarom schoolwerk niet goed voor hem is Leerkrachten “scannen” Passie voor zijn hobby Slechte cijfers zijn niet verkeerd Heel flexibel indien nodig

De gebruikelijke aanpak werkt niet Wat werkt wel: Schrappen Eigen project Leerkracht met inlevingsvermogen en begrip Probleemoplossende technieken

Wat zegt onderzoek Gedrag van ouders Leeftijdgenoten Buitenschoolse activiteiten Een vast patroon voor leren Begripvolle volwassene op school Ongeschikt leerstof en onderpresteren

Volharden, volharden, volharden

Tot slot Unless you try to do something beyond what you have already mastered, you will never grow. Ronald E. Osborn

Gegevens van IeKu Advies Renata Hamsikova Specialist in Gifted Education Meester Mührenlaan 34 1132 CE Volendam telefoon: 06-22511886 e-mail: info@ieku.nl Website: www.ieku.nl