PROJECT INTERFACE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Advertisements

Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Samen opvoeden; ouders en pedagogisch medewerkers
Altijd heen en weer. Het wereldbeeld van kinderen met gescheiden ouders. Machteld Reynaert.
De ECHO van elk kind Project ECHO Bangalore India Empowerment of Children and Human rights Organisation Een PowerPoint over Good Practice…
Public design – Concept 1
Praten over homoseksualiteit in onderwijs
Een keuze of de toekomst?
Parlementaire democratie
Echtscheiding: gevolgen voor kinderen
Burgerschap en de vrije oefenruimte: de actualiteit van John Dewey
“ “Milieu en zwerfvuil”
Grenzen aan evidence-based werken in de lokale public health praktijk
Het Debat 1. Het Debat - spelregels Groep zit in kring (zonder tafels) Er volgt een eerste stelling Maak een keuze voor (GROEN) of tegen (ROOD) Ga met.
Prisoner’s Dilemma een experiment.
‘Lagerhuis’’ DEBAT Je bent ingedeeld in één kant, je moet dus de stelling verdedigen of juist niet, ook al vind je zelf wat anders. Gebruik zoveel mogelijk.
Welkom op onze thema-avond
‘Het talent bestaat niet.
Social media.
Opkomen voor jezelf zonder anderen te kwetsen
Rots en Water sociale competentie training Rots en Water Instituut NL.
Stellingen ter discussie. Op school en tijdens de lesuren is deelname aan de vieringen voor alle leerlingen verplicht.
Sessie 14: De spiegel Cultuureducatie en identiteit: de praktijk 14u40-16u10.
3 H/V, kiezen voor een profiel
GROEP 7 Leon, Dayzer & Soraya. De opdrachtgever Het ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport Zij richten zich op: volksgezondheid, overgewicht,
Cursus Intern Cultuur Coördinator
“ “Milieu en zwerfvuil”. Stelling 1 “Soms gooi ik wel eens afval zo maar op de grond” Niet akkoord Akkoord “Soms gooi ik wel eens afval zo maar op de.
De levensbeschouwelijke analyse
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Met het ijsberengeluk Op weg naar ….. Wens ik jou, In 2011, In je drukke leven Met de vele keuzes die je maken moet.
“De Rode Draad…” De levensbeschouwelijke analyse.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
FILMPJE : Where the streets have no name Helpt Direct Ver weg, maar ook om de hoek.
 Een plaats waar ze terecht kunnen met zorgen omtrent de opvoeding van hun kinderen, maar ook over anderen thema’s die hen bezig houden (werk zoeken,
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Pesten en geweld op school: handreiking voor een daadkrachtig schoolbeleid. (p. 224 – 228) Jolien Verlinde1BaSWB1RHIZO-projectInformatievaardigheden.
Versterking CliëntenPositie (VCP) mei ICF International Classification of Functioning, Disability and Health.
JEUGD RODE KRUIS EEKLO SINT-LAUREINS. Voorstelling Doel Jeugd Rode Kruis Actieterreinen dit jaar –Bloed –Eerste hulp –Internationale hulpverlening –Sociale.
Waar ga ik het over hebben? Wie ben ik (volgens mezelf)? Wat zijn mijn voornaamste interesses? Wat is verder belangrijk voor mij? Hoe denk ik over mijn.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Basistraining: Verklaring van Genève 1940 Januzs Korczak 1959 VN Verklaring inzake Rechten van het Kind 1989 VN Verdrag inzake Rechten van het Kind.
De mogelijke standpunten Songs  Willem Vermandere ‘Bange blanke man’ Lied: (toegang )
Presentatie Project Pameijer Robbert, Mark, Tarik en Matthijs.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Welkom op onze thema-avond
Van segregatie naar inclusie … Tom Vermeulen directeur BuBaO KOCA vzw.
Terugkoppeling Oudercafé HUISWERK & MEERTALIGHEID.
 Roddelbladen moeten verboden worden
Doelen realiseren met media
Doelen realiseren met media
H1 De samenleving.
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Het 24 spel.
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Hinkelspel: Dit is een pad doorheen het basisonderwijs en het zet zich na dit pad verder in het middelbaar onderwijs. Kies je links of rechts.
Presentatie: Gender en seksualisering
Van overzicht inzicht  uitzicht (eventueel met de 3 cirkels zie uitleg site) Stap 1: Overzicht. Breng tijdens MDO samen de situatie in kaart, eventueel.
Mogelijke Jezusbeelden
BEELD “ DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL, VOOR ZOVER HET IN HET GEHEEL VAN HET AANSHOUWBARE IS GEBRACHT”
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
De betekenis van onze geloofsbelijdenissen
Medianest is een initiatief van Mediawijs en LINC – waarbij we samen met20+ experts (ac ademisch en uit het veld) informatie in klare taal creëerde rond.
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
EEN REKENSPEL ONTWERPEN
Transcript van de presentatie:

PROJECT INTERFACE

Faith Debate Een dialoog rond levensbeschouwing Stellingen die geprojecteerd worden Iedereen heeft een groene en een rode kaart Akkoord met de stelling: groen omhoog Niet akkoord met de stelling: rood omhoog Tussen de 2: beide kaarten omhoog

Politiek hoort zich niet te bemoeien met levensbeschouwing Druk hier Politiek hoort zich niet te bemoeien met levensbeschouwing

Druk hier Levensbeschouwingen mogen zich niet mengen in het maatschappelijke debat

Druk hier Je moet je levensbeschouwing aanpassen aan de maatschappij waarin je leeft

Spotten met levensbeschouwingen moet altijd kunnen Druk hier Spotten met levensbeschouwingen moet altijd kunnen

Levensbeschouwelijke kenmerken mogen niet zichtbaar zijn wanneer je een publieke functie uitoefent (ambtenaar, politieagent,…) Druk hier

Het thema levensbeschouwing moet meer aan bod komen in het onderwijs Druk hier Het thema levensbeschouwing moet meer aan bod komen in het onderwijs

Mijn vrouw/man moet dezelfde levensbeschouwing hebben als mij Druk hier Mijn vrouw/man moet dezelfde levensbeschouwing hebben als mij

Druk hier Later moeten mijn kinderen dezelfde levensbeschouwing hebben als mezelf

Druk hier Een levensbeschouwing is volledig je eigen keuze

Druk hier Ik vind het soms moeilijk om er voor uit te komen dat ik een (bepaalde) levensbeschouwing heb

Druk hier Mijn levensbeschouwing heeft een grote invloed op de keuzes die ik maak in het leven

Druk hier Levensbeschouwingen zijn de voornaamste oorzaak van conflicten in de wereld

Druk hier Als gelovige vind ik het soms moeilijk om te weerstaan aan de verleidingen uit mijn omgeving (vrienden, school,…)

Druk hier Leren over verschillende levensbeschouwingen helpt me om mijn eigen mening te vormen

Het is ok om over je levensbeschouwing te twijfelen Druk hier Het is ok om over je levensbeschouwing te twijfelen

Druk hier De media spelen een grote rol in de beeldvorming over levensbeschouwingen

Druk hier Levensbeschouwing is iets persoonlijks en moet in de huiskamer gehouden worden

Druk hier Ik vind het gemakkelijk om met leeftijdsgenoten over levensbeschouwing te praten