Gesprekstechnieken Les 6.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2. Beïnvloedingsstijlen
Advertisements

Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
Motivational Interviewing ‘Praten in beweging’
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
Reflectie.
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Gespreksvaardigheden V2
Pass’t Montessorionderwijs ?
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
Coaching week Rotterdam Academy.
motiverende gespreksvoering
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Eigen voortgang  Regisseurs  Focus.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Omgaan met agressie Klinische les 6 mei 2003
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Communicatie les 1 kwartaal 4
Evaluatie Cursus.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
1 Leefstijl en gedrag Hoe verander ik? Drs. Marloes Hogenelst GZ psycholoog Medische Psychologie
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Anders kijken, anders doen
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Draagvlak vergroten bij collega’s
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Communicatie 7e les.
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
Rol van de coach Voedingspatroon
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Gesprekstechnieken Les 5.
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Gesprekstechnieken Les 4.
Coaching.
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13
Begeleiden Les 5.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Gesprekstechnieken Les 4.
Gesprekstechnieken Les 5.
Ondersteunen bij wonen
Gesprekstechnieken Les 1.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Gesprekstechnieken Les 6.
Loopbaan en burgerschap les 3
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
gesprekstechnieken Les 2
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
College Zelfredzaamheid & Eigen Kracht
Denken en doen.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Gesprekstechnieken Les 6

Lesprogramma Valkuilen Counseling Oefenen gesprekspracticum

8.3. Valkuilen Halo-effect Horn-effect Foutief interpreteren Vooroordelen Stereotyperen Papegaaien Attributie Bagatelliseren Moraliseren Diagnosticeren

Gespreksmodel toepassen en het proces bewaken Client wil advies > diagnose-receptmodel Cliënt wil vraagverheldering, inzicht in probleem > participatiemodel/couseling Veranderen van ongezond gedrag > Motiverende gespreksvoering Voorbereiding Omgeving Proces bewaken Evaluatie Hoe verder?

8.4 Counseling Bij counseling leer jij je cliënt bewuster te worden van zichzelf door verdiepende vragen te stellen Vergroten van zelf oplossend vermogen Counseling of coaching? Hele-mensvisie Counselingmodel Type cliënt Vaardigheden professional

Oefenen gesprekspracticum Bedenk een casus Ga met elkaar in gesprek Probeer LSD toe te passen Probeer zoveel mogelijk diverse vragen te stellen Geef elkaar feedback.