Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Advertisements

Marketingplanning en -strategie
Aanzet tot strategisch denken
Het maken van een PR/Marketingplan
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Een startersgids voor innovatie
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
Visie & Strategie.
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Commercieel beleid en recht
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Hoofdstuk 12 financiering van snelgroeiende bedrijven 1 Hoofdstuk 12 De financiering van snelgroeiende bedrijven Integratie van winstverwachtingen in het.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Inhoudsopgave 1.Introductie aanvrager(-s) en project(-idee) 2.Oplossing en FIWARE-relevantie 3.Markt en concurrentie 4.Team (intern/extern) 5.Mijlpalenplanning.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Thomas Belmans Marijn Peeters
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Marketingplan [Productnaam]
Marketingstrategie.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Voeg hier een foto van het product in
Project Naam van bedrijf Presentator
Degene die de presentatie verzorgt
[Productnaam] Marketingplan
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Indeling van hoofdstuk 2
Een product of dienst verkopen
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Presentatie bedrijfsplan
Bedrijfsnaam Producten en services
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Commissie voor vrijwilligerswerk
Bitter Sweet Candy Company
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Ondernemen in de Toekomst 15 december 2009 Ron Methorst Arni Janssen
Rapportage van voortgang of status
Bedrijfsnaam Rapport titel.
Titel van bedrijfsvergadering
Wetenschapsbeursproject
Productnaam.
Voeg hier een foto van het product in
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
<Geef de titel van het probleem op>
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
[Naam project] [Naam presentator]
Transcript van de presentatie:

Bedrijfsnaam Ondernemingsplan

Missie Geef duidelijk de langetermijnvisie van uw bedrijf aan. Probeer woorden te gebruiken die richting geven aan de groei van uw bedrijf, maar wees zo beknopt mogelijk.

Het team Geef een lijst met namen van CEO’s en sleutelposities. Neem eerdere prestaties op om te laten zien dat deze personen een succesvol zakelijk verleden hebben. Geef in dit veld het aantal jaren ervaring op.

Marktoverzicht Schets een beeld van uw markt in het verleden, het heden en de toekomst. Bespreek de veranderingen in marktaandeel, leiderschap, spelers, marktverschuivingen, kosten, prijzen of concurrentie waar de kansen voor uw bedrijf liggen.

Kansen Identificeer problemen en kansen. Geef problemen aan waar consumenten mee te maken hebben en waar de kansen voor producten of diensten liggen om die problemen op te lossen.

Bedrijfsconcept Geef een samenvatting van de belangrijkste technologieën, concepten of strategieën waarop uw bedrijf is gebaseerd.

Concurrentie Geef een samenvatting van de concurrentie. Schets het concurrentievoordeel van uw bedrijf.

Doelen Vermeld uw doelen over vijf jaar. Geef specifieke, meetbare doelen die u over vijf jaar behaald wilt hebben. Geef doelen met betrekking tot marktaandeel. Geef doelen met betrekking tot omzet/winstgevendheid.

Financieel plan Schets in grote lijnen een financieel plan waarin u uw financiële model en aannames van prijzen vaststelt. In dit plan zouden in ieder geval de verwachte jaaromzet en winst voor de komende drie jaar moeten zijn opgenomen. Gebruik een aantal dia’s om dit zo uitgebreid als nodig is te bespreken.

Resourcevereisten Maak een lijst met vereisten voor de volgende resources: Personeel Technologie Financiën Distributie Marketing Producten Services

Risico’s en beloningen Geef een samenvatting van de risico’s van het voorgestelde project en de manier waarop deze worden opgevangen. Maak een schatting van de verwachte beloningen, met name als u op zoek bent naar financiering.

Belangrijkste problemen Korte termijn Identificeer de belangrijkste beslissingen en problemen die nu of op korte termijn moeten worden genomen en opgelost. Geef de consequenties van het uitstellen van beslissingen. Lange termijn Identificeer de problemen die op de lange termijn een oplossing vereisen. Als u op zoek bent naar financiering, is het belangrijk om specifiek aan te geven voor welke problemen financiële middelen nodig zijn.