Schrijven Zakelijke brief: les 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Briefconventies 6 januari 2014
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Redactioneel schrijven Les 2
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Proces en Product.
solliciteren indeling sollicitatiebrief fasen sollicitatiegesprek
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Betogende spreekbeurt
Paragraaf schrijven h2 Zakelijke brief.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Teksten schrijven. Teksten schrijven Teksten schrijven – Waar gaat het over Onderwerp Titel Lead Tussenkopjes Illustraties Woorden vet/cursief.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Regisseurs  Casussen bekijken  Kwaliteitenspel.
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
De zakelijke (formele) brief
Hoofdstuk 8 Brieven en s Deel 6: Schrijven Hoofdstuk 8 Brieven en s 1.
Examen schrijven Kan de volgende tekstsoorten bevatten:
Examenvoorbereiding schrijfexamen.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
SCHRIJVEN 1.5 ZAKELIJKE EN PERSOONLIJKE BRIEF. VERSCHILLEN ZAKELIJKE BRIEF Officiële brief Verzoek Klacht Mededeling Gericht aan een persoon die je niet.
SCHRIJVEN ZAKELIJKE BRIEF. WAT GA JE LEREN? Wat een zakelijke brief is. Hoe een zakelijke brief is ingedeeld: briefconventies. Hoe je een zakelijke brief.
SCHRIJVEN ZAKELIJKE . WAT GA JE LEREN? Hoe je een zakelijke schrijft. Aan welke afspraken je je moet houden. Wat formeel taalgebruik is.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Een beoordeling schrijven
Standaard briefmodel (briefconventies)
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Sollicitatiebrief schrijven!
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Informeel taalgebruik
Standaard briefmodel (briefconventies)
Een reisverslag schrijven
LOB Presenteer je stagebedrijf
Laaggeletterdheid en de BPV
Vwo 6 – week
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Een RECENSIE schrijven
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Beste Havo 4..
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
De zakelijke brief.
V4 – week
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
Inleiding beoordelen.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Schrijven Zakelijke brief.
Schrijven Zakelijke brief.
Introductie intervisie
Gesprekstechnieken Les 6.
E health, Domotica en E-learning
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Een brief schrijven.
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
Social media Wat deel je wel en niet?.
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Doel van deze les: Een brief schrijven op een officiële manier.
Transcript van de presentatie:

Schrijven Zakelijke brief: les 4

Wat ga je leren? Je geeft je klasgenoot feedback over zijn/haar brief aan de hand van de rubric. Je reflecteert op de kwaliteit van je brief door jouw feedback en van je klasgenoot te vergelijken. Je herschrijft je eigen brief aan de hand van de feedback van medeleerlingen.

Wat gaan we doen? Lezen/journaal kijken/afschrijven brief en uitdraaien (10m) Terugblik vorige les: sorteertaak (5m) Beoordelen van je eigen brief (10m) Wissel je brief uit en beoordeel de brief van je klasgenoot. (10m) Bespreken van elkaar beoordelingen (5m) Verwerken van elkaars feedback en de brief inleveren via Moodle (20m)

Terugblik: zet de cijfers in de juiste volgorde Aanhef Afsluiting Afzender Geadresseerde Inleiding Kern Betreft Handtekening + naam Plaats, datum Slot

De juiste volgorde 3 Afzender 4 Geadresseerde 9 Plaats, datum 7 Betreft 1 Aanhef 5 Inleiding 6 Kern 10 Slot 2 Afsluiting 8 handtekening + naam Dit wordt nog wel eens omgedraaid!!!! Het kan zijn dat je tijdens het examen een ander sjabloon krijgt!! Vertel kort: wat staat er bij ieder onderdeel?

Geef per beoordelingspunt aan hoe jij jouw eigen brief beoordeeld: ‘Je moet aan de bak’ /Je bent op weg’ / ‘Je hebt het goed gedaan’ ‘Je bent KEIgoed!’

Geef per beoordelingspunt aan hoe jij de brief van een klasgenoot beoordeeld. Gebruik hiervoor een andere kleur!! ‘Je moet aan de bak’ /Je bent op weg’ / ‘Je hebt het goed gedaan’ ‘Je bent KEIgoed!’

Bespreking feedback Wissel de feedback aan elkaar uit en bespreek de volgende punten: Bij welke onderdelen geef jij jezelf dezelfde score als jouw klasgenoot? Bij welke onderdelen verschilt de beoordeling? Waarom verschillen jullie daar van mening? Leg dit uit aan elkaar

Huiswerk volgende les: Verwerken feedback! Verwerk de gekregen feedback in jouw brief en lever deze brief in via de inleverbak op Moodle!

huiswerk Huiswerk volgende les: eerste versie zakelijke brief mee!