Berichten in de media Mediaboodschappen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
Advertisements

Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
* FHK Docent Dans * Media: - TV, internet, smartphone, radio * Social Media: Facebook, WordPress, Whatsapp, Skype.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Les 2 – Jouw media.
Les 3 – Zullen we delen?.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Hoofdstuk 2 par 1 Schrijfdoelen.
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
NU!.  Tweet: Bekende zanger gisteren aangehouden.  SMS van een klasgenoot: Bekende zanger na aanhouding toch vrij.  Facebook van een vriend: Bekende.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Welkom! - 3. vestigingsdirecteur rector conrector J. Marsmans P. RoemerS. Simons.
Ben jij je eigen databaas?
Lesdoel en Begrippen deze les: Universalisme Relativisme Vooroordeel
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Social Media.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Social Media & Sport Deel I
Marketingplan.
Opdracht interview Doel
Sociale media.
Thema 1 NU!.
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Fairtradegemeente Schijndel
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Plantenteelt 1e vakdag Verzorgen gewas 2
3L week 17: ‘Kopen … in alle maten en gewichten’ © JL
Hoe bereiken we jongeren?
WAT IS HET TOPPUNT VAN GEDULD? TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK
Minor Digital Marketing
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
Toedienen meststoffen
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Online-moraalpolitie
Goede morgen allemaal.
Plantenteelt 2e vakdag R. Soesman.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 6.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
SEL Les 7: it`s up to you!.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Plantenteelt 5e vakdag R. Soesman.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Plantenteelt 6e vakdag R. Soesman.
Les 6: non-verbale communicatie
Sociale media Beeldgebruik
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Korte inleiding + inhoudt
#Doeslief Mediabegrip week
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Berichten in de media Mediaboodschappen

Terugblik Waar hebben we het de vorige les over gehad? Wat heb je gedaan?

Berichten in de media. Elke dag komen er berichten in de media. Nieuws Krant Tv Internet Sociale media Facebook Instagram Snapchat Whatsapp Enz. Andere berichten?

Berichten in de media Vorige keer heb je geleerd dat berichten een bepaalde boodschap overbrengen. Nieuwsbericht  informeren, informatie geven Reclame  overhalen om iets te doen / kopen Sociale media  amuseren, delen, enz. Jullie gaan zo naar een aantal filmpjes kijken. Bedenk wat de boodschap van de berichten kan zijn. Wat wil iemand hiermee bereiken?

Filmpje 1 https://www.youtube.com/watch?v=y_A4v8azVLI Wat is de boodschap? Wat wil iemand bereiken? Wat wil iemand dat je gaat doen?

Filmpje 2 https://www.youtube.com/watch?v=oUYcGzuSaHY Wat is de boodschap? Wat wil iemand bereiken? Wat wil iemand dat je gaat doen?

Filmpje 3 https://www.youtube.com/watch?v=6asZ42LFJ5w Wat is de boodschap? Wat wil iemand bereiken? Wat wil iemand dat je gaat doen?

Filmpje 4 https://www.youtube.com/watch?v=o_IC5Ajwfws Wat is de boodschap? Wat wil iemand bereiken? Wat wil iemand dat je gaat doen?

Opdracht Zoek zelf (of in tweetallen) naar een filmpje met een bepaalde boodschap. Dit filmpje gaan jullie aan de klas laten zien. Vertel daarbij: Waarom je dit filmpje hebt gekozen Wat volgens jullie de boodschap is