BEELD “ DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL, VOOR ZOVER HET IN HET GEHEEL VAN HET AANSHOUWBARE IS GEBRACHT”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inhoud Methodologie Theorie Onderzoeksresultaten Verbanden
Advertisements

Ontmoeting van mens tot mens.
Filosofie Op HAVO en VWO.
Acceptatie Thema-avond voor De Piloot, maart 2011 Antoinette Loenen
Werken met onbewuste delen
Mythen Natuurwetenschap Creationisme Evolutie
Wouter Vanderplasschen Vakgroep Orthopedagogiek
Termen Sterke waardering= persoonlijke keuzes die iemand maakt en die zijn andere waardering richting geven (maatstaf) blz40 Hyperwaarde= cultureel bepaalde.
Fahrenheit451 1.
Inhoud van deze synthese :
Zijn mensen vrij of is dat een illusie?
Fictieanalyse-proza.
26/10/2007 Door Marnik De Clercq en Dominik De Corte.
Autisme en het verwerken van sociale informatie.
ORTHOPEDAGOGIEK Eric Broekaert
Geest, brein en cognitie Filosofie van de geest en Grondslagen van de cognitiewetenschap Fred Keijzer.
Hans Grietens Centrum voor Gezins- en Orthopedagogiek
Hans Grietens Centrum voor Gezins- en Orthopedagogiek
Bekijk het leven.
GEDRAGSTOORNIS DEFINITIE GESCHIEDENIS ORGANISATIE MODELLEN
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
Even voorstellen Onderwijs adviseur Wat is dat?.
Oktober 2014 Woord van Leven “Ik ben het brood dat leven geeft. Wie bij mij komt zal geen honger meer hebben, en wie in mij gelooft zal nooit meer dorst.
Sessie 14: De spiegel Cultuureducatie en identiteit: de praktijk 14u40-16u10.
Bijdrage publieksdag IPNV 14 november 2009 ‘Veteranenzorg in de reguliere hulpverlening’
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
Esthetica Leerplandoelstellingen: exemplarisch en activerend werken.
Beeldmeditatie Toon een beeld zonder voorafgaande of begeleidende commentaar Wat zie je? Wat zie je erin? Uitwisseling, geen discussie.
Beeldplaat. Relatie tot het modelplan BOB BEELDVORMEN OORDEELBESLUIT ContextOplossingen, scenario’s Beeld en BetekenisBesluiten: plannen, middelen alloceren.
De levensbeschouwelijke analyse
Thema: mijn Schepper is mijn Vader
‘NLP Vervolgcursus Je ongekende vermogens nog beter ontwikkelen’
Toekomst in beeld Leiding geven met het oog op morgen Studiedag Optimus 25 februari 2010 Leo Lenssen.
Kunst - verschillen in schilderkunst (voorstelling) - opdracht:
Inclusieve Ik & Inclusieve Samenleving Farida Farhadpour
Orthopedagogiek Wetenschap Wetenschap Methodish Methodish Zinvol Zinvol Handelen Handelen Moeilijke Opvoedingssituaties Moeilijke Opvoedingssituaties.
Hoofdstuk 8. Veroorzaken van verandering Over essentie raken en over alert in plaats van perfect organiseren… Strange | Strategy and Change.
“De Rode Draad…” De levensbeschouwelijke analyse.
Mens- en wereldbeelden van verklaringsmodellen van armoede en van samenlevingsmodellen. Peter De Burghgraeve 5 TSO.
Levensbeschouwing Christendom (Ikos).
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 1
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 5
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Mirjam van Puijfelik Ethiek Ethische aspecten en professioneel handelen door de maatschappelijk werker.
Levensbeschouwing Christendom (Icbo). Module 1 Introductie Informatie op 5 lessen: 21 februari, 7, 21, 28 maart,
Versterking CliëntenPositie (VCP) mei ICF International Classification of Functioning, Disability and Health.
Bed Bad brood Laagdrempelige opvang van thuislozen Jasmine Marechal-1Basw AO.
IK EN DE ANDER Levinas ( ). Levinas Emmanuel Levinas ( ) wordt, na een relatief lange onbekendheid gedurende zijn leven, vandaag internationaal.
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
Leven in het koninkrijk van God Je ziet het lijden van deze wereld.
Tussen aandacht en doelgerichtheid zoeken naar een methodische structuur.
Doorleefd Verstehen Gent 30 september 2013 Jenny Boumans (Trimbos)
Het jodendom 1 inleiding.
Presentatie vakdidactiek 3
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
Denkbeelden van jongeren over democratie
LES 15 – HET GEHOOR BLOKBOEK NATUUR 7.
Gods Drieëenheid Wezenlijk voor Hem én ons
poreuze grenzen en de taak van de filosofie
Politieke socialisatie Politieke institutie Sociale institutie
Begeleiden Les 7.
Text and data mining – Meer ruimte in het bestaande systeem?
Orthopedagogiek van bijzondere groepen
PROJECT INTERFACE.
ORTHOPEDAGOGIEK Eric Broekaert
Evaluatieonderzoek.
Refereeravond Jeugdgezondheidzorg 10 april 2018
Hoe draagt de duplopop bij tot inzicht in de beleving van kinderen in moeilijke opvoedingssituaties? Céline Demanet 1BaO A5.
Transcript van de presentatie:

THEORETISCHE ORTHOPEDAGOGIEK BEELDVORMING IN DE ORTOPEDAGOGIEK Eric Broekaert

BEELD “ DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL, VOOR ZOVER HET IN HET GEHEEL VAN HET AANSHOUWBARE IS GEBRACHT”

WERELD- EN MENSBEELD “ DE GROOTSTE OMGEVING DIE COGNITIEF, PRACTISCH EN EMOTIONEEL RELEVANT IS” “ DE WERELD WAARIN WE LEVEN” “ DE WERELD WAARIN WE ALS MENS LEVEN”

WERELD-MENS- EN LEVENSBESCHOUWING “ DE MENS BRENGT ZICHZELF NAAR VOOR BINNEN DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL VAN WERELD EN MENS WAARIN WE LEVEN”

BEELDVORMING “GESTALTE GEVEN AAN DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL” “BETEKENIS GEVEN AAN DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL” “ZIN GEVEN AAN DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL”

BEELVORMING “ZIN GEVEN AAN DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL IN HISTORISCHE, MAATSCHAPPELIJKE EN LEVENSBESCHOUWELIJKE KONTEXT”

BEELDVORMING EN ORTHOPEDAGOGIEK “SYSTEMATISCH ZIN GEVEN AAN DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL IN HISTORISCH MAATSHAPPELIJK EN LEVENSBESCHOUWELIJK PERSPECTIEF BIJ HET HANDELEN IN MOEILIJKE OPVOEDINGSSITUATIES”