E-learning and Co-operation

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TYPE HIER DE SUBTITEL OVER 1 REGEL •Plaats voor de subtitel altijd een tab, om de regel op de juiste afstand te laten beginnen. •De eerste regel na de.
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Mercator Europees Kenniscentrum voor Meertaligheid en Taalleren
Gemeente Leeuwarden Commissie Welzijn Mercator Europees Kenniscentrum voor Meertaligheid en Taalleren Alex Riemersma & Cor van der Meer Leeuwarden / Ljouwert,
Meertaligheid in basis- en voortgezet onderwijs 40 jaar UBBO NHL hogeschool Studiedag 25 november 2011 Alex Riemersma – lector Fries en Meertaligheid.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
A historical database: finding our possibilities and limits Case: Oosterhesselen Erwin H. Karel/Richard Paping (Digital Humanities Pitch April.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Association between Advanced Glycation End products
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut)
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Sector, Firm Size and ICT investments
Dictionary Skills!?.
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
De taaltaak
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Uitwerken van een Open window ‘International social work’
Verlangen naar God Longing for God
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Talent development Association of universities in the Netherlands
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
how to create an Optimal Classroom Experience
Rob Heyman and Ilse Mariën
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Towards and Africa Europe Partnership
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI
GIRLS OUTPERFORMING BOYS IN LISTENING AND READING SKILLS
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

E-learning and Co-operation Cor van der Meer Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning Fryske Akademy ICML, Tartu, May 2009

Overview Fryslân Mercator Research Centre Match project E-learning tool & research First of all an overview of my presentation I will start with the introduction, about my work, Mercator Education which recently has been turned into the Mercator European Research Centre on Multiling and Langu learning After that i will speak about the study on the development of minimum standards, where I will mention some of the outcomes of the research in ‘observations’, challenges and its recommendations. I will finish the presentation after mentioning some conclusions and perspectives. ICML, Tartu, May 2009

ICML, Tartu, May 2009

Frisian language command 54 % Mothertongue 94 % Understanding 74 % Speaking 65 % Reading 26 % Writing ICML, Tartu, May 2009

Frisian Celebrities Fryske cow, frisian flag also used as brand for milk products all over the world Mata hari and Peter Stuyvesant governor of new york ICML, Tartu, May 2009

Tri-lingual schools ICML, Tartu, May 2009

Results Trilingual School Results pupils: much better skills on Frisian equal results on Dutch more flair on using English Teachers: - more motivated, more competent - proud of their schools The whole experiment was evaluated through a longitudinal research project by the Fryske Akademy. Based on research in other multilingual areas, expectations were confirmed for this project in Friesland. The substantial extra investment of time in Frisian does not have an effect on the language proficiency of the dominant language, in this case Dutch, but the children have a much better command of Frisian compared to the control groups. The small additional amount of English instruction time does not lead to significant higher skill levels, it does results in just a bit more confidence in the use of English by the pupils From experiment to policy !!! ICML, Tartu, May 2009

Mercator Research Centre activities Publications & Databases Network of Schools Network of Teacher Training Institutes Conferences & seminars Mercator is onderdeel van een netwerk. Mercator Education is sinds 1987 gehuisvest bij de fryske Akademy, de andere netwerk partners zij Mercator-Legislation (Barcelona / CIEMEN) en Mercator-Media (Aberysthwyth / University of Wales) Daarnaast werken alle centra nauw samen met het European Bureau for Lesser Used Languages (EBLUL) Mercator Education was hoofdzakelijk een informatie en dokumintatiecentrum, het verzameld en verspreid veel informatie over RML’s yn de EU, net allinnich yn de EU mar ek dêr bûten… Het mercator netwurk heeft dus zo’n 20 jaar ervaring opgebouwd. Een aantal belangrijke activiteiten zijn: Publikaties, Regionale Dossiers!!! en de maandelijkse nieuwsbrieven Ook de nieuwe lidstaten heeft Mercator duidelijk in het vizier, er zijn al verschillende Reg Dos uit deze regio beschikbaar. Databases van specialisten op het gebied van meertaligheid en onderwijs Organisatie van congressen of symposia, bekend is de serie van Mercator symposia die sinds 2000 vrijwel jaarlijks worden georganiseerd Network of schools; meer dan 60 scholen in ongeveer 20 gebieden waar men minderheidstalen spreekt en waar alle scholen twee of meertalig zijn Op de Website is een Question & Answer service beschikbaar, en men kan veel informatie vinden over RML, bv. Onderzoeksverslagen, de Regdossen (PDF), gemiddeld hebben we ongeveer 3000 unieke bezoekers per maand ICML, Tartu, May 2009

Regional Dossier series Update every 5 year Online available Over 40 regional dossiers available at the website ICML, Tartu, May 2009 9

Conferences in 2009 4&5 June, “Pedagogy and Didactics in the Multilingual Classroom”, in cooperation with the Basque Ministry of Education 17-18 September, Mercator Network conference “Developments in the curriculum of language teaching and learning” 30 October, “Partnership for Diversity” conference, linked with song festival “Liet international” ICML, Tartu, May 2009

Projects Mercator Network Research “Added Value of Multilingualism” in co-operation with Basque government MELT (Multilingual Early Language Transmission) EUNoM (European Universities Network on Multilingualism) MATCH (Matching Multilingualism and Cultural Heritage) Mercator Research Centre - “lead partner” 4 Partner institutes: Aberystwyth – University of Wales Barcelona – Ciemen Budapest – Hungarian Academy of Sciences Eskilstuna (Zweden) – Mälardalen University ICML, Tartu, May 2009

MATCH Matching Multilingualism and Cultural Heritage Identification and exchange of good practices, including E-learning EduFrysk www.edufrysk.nl ICML, Tartu, May 2009

ICML, Tartu, May 2009

Background EduFrysk Provincial government policy For learning Frisian language For all levels Dutch as medium of instruction ICML, Tartu, May 2009

Target groups Students Teachers Interested public / learners ICML, Tartu, May 2009

Structure Language & culture learning through: Text (according interest) Music / songs Poetry ICML, Tartu, May 2009

Experiences sofar Successful Quick learning (passive) Learning strategy is intuitive and analytical Low demand for exams or certificates ICML, Tartu, May 2009

Defined user groups General interested public (30-40 years) New students Students, already following course in Frisian Teachers Young people Root seekers Expert groups Language fanatics ICML, Tartu, May 2009

New Features Personal profiles Virtual communities Expert groups Podcasts Language games Possibilities for transfer to other (minority) languages ICML, Tartu, May 2009

Research Structure freedom in learning Social Networking and learning (de Vries, 2008) Social Networking and learning (Weller 2007, Mason & Rennie, 2008) Relation Educators and Learners (Mason & Rennie, 2008) ICML, Tartu, May 2009

Conclusion Opportunities for Minority Languages More research needed Internet can also be seen as an opportunity and useful tool for language learning as threat for linguistic diversity ICML, Tartu, May 2009

Tänan / Thank you / Tankewol Cor van der Meer cvdmeer@fa.knaw.nl Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning Fryske Akademy www.mercator-research.eu ICML, Tartu, May 2009