Presentatie Schoolboek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Eindwerk zesde jaar.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Lesgeven en begeleiden
Individuele loopbaanbegeleiding
Les 5: orde en klassenmanagement
Autisme en ICT Henric Bezemer – FPO Rijnmond
Media en creativiteit module 6 Identiteit
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Informatie- avond groep 6
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Audiovisuele middelen (en andere media) in BRICKS Biology
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
6 september : verkort rooster 7 september: 60 min Spaans 2v september.
Aardrijkskunde Brugklas 1 Les 1.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Customize!.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Artis.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Het Journaal Gepresenteerd door (schrijf hier je naam)
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Aardrijkskunde Introductie
Anatomie en Fysiologie
Overtuigende tekst/betoog
Aardrijkskunde Introductie
Aardrijkskunde Introductie
Kwaliteitszorg
Communicatie 4e les.
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
Hoe schrijf je een recensie?
Pret met de tablet: les 3 E-readers, en delen: Inleiding
Spreken en gesprekken 2.2 en 2.3 Schrijven 1.5 en 1.6 Grammatica 3.3
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Helpen bij huiswerk en plannen
Informatieve teksten, interviewverslag
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Parafilie Les 9.
Les 4: Observeren Les 4:
Budgetlijn.
E-health domotica E-learning
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Toedienen meststoffen
Boekpresentatie.
Gedragsproblemen en stoornissen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Ouderavond Emmalaan Welkom ouders/verzorgers van leerlingen uit klas ... Presentatie komt op de website.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
Les 4: iedereen is anders
Landschappen en klimaten
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Transcript van de presentatie:

Presentatie Schoolboek Nederlanders en hun vakantiebestemmingen VMBO leerjaar 1,2 Gemaakt door: Jurrien van Adrichem 15-1-2019

lesopzet Binnenkomen Indien huiswerk, dit gelijk op het bord zetten, Indien huiswerk dit ook nabespreken, Onderwerpen deze les bespreken Opdrachten maken Leerlingen individueel helpen Leerlingen even laten nabespreken Einde les/afsluiting 15-1-2019

Nederlanders en hun vakantiebestemmingen. Uitwerking les 1: De uitwerking van de begrippen word op het bord beschreven. Leerlingen nemen de begrippen over in hun werkschrift, Voordat je begint met het opschrijven van de begrippen schrijf je op het bord dat er in les 4 een overhoring is over deze vier begrippen (huiswerk), Uitleg begrippen: Vakantie, Recreatie, Toerisme en Vakantieparticipatie, Opdrachten maken met de leerlingen (individueel, eventueel in tweetallen), Bespreken opdrachten, Einde les 1. 15-1-2019

Nederlanders en hun vakantiebestemmingen. Uitwerking les 2: Er wordt een film bekeken “Nederlanders En Hun Vakantiebestemmingen”. Van de TELEAC/NOT, De leerlingen maken aantekeningen, Over deze film zijn er 13 vragen die in de les beantwoord dienen te worden, De video komt ook in de SO weer terug, voor dat de video begint dit duidelijk aangeven, Voor de derde les zoeken leerlingen foto’s op over vakantiebestemmingen in Zeeland en het Caribische gebied (huiswerk), Einde les 2. 15-1-2019

Nederlanders en hun vakantiebestemmingen. Uitwerking les 3 Leerlingen herinneren aan de SO voor de volgende les, Een korte bespreking over de meegebrachte foto’s uit dat gebied, Daarna opdrachten maken uit het boek, Deze worden individueel of met zijn tweeën gemaakt, De opdrachten worden aan het einde van de les besproken, Einde les 3 15-1-2019

Nederlanders en hun vakantiebestemmingen. Uitwerking les 4 Het begint met het afnemen van het SO (30 min), Na het SO mogen de leerlingen het zelf nabespreken, Einde les 4. 15-1-2019

Nederlanders en hun vakantiebestemmingen. Bronnen: Boek: “Aarde in balans”. Film: “Nederlanders en hun vakantiebestemmingen”. Lesboek: “Wereldwijs”. 15-1-2019

Nederlanders en hun vakantiebestemmingen. Einde! Bedankt voor de aandacht! 15-1-2019