Workshop Klantgericht werken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sofie Similon, Stafmedewerker Registratieverantwoordelijke
Advertisements

Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Onderzoek naar het bedrijfsproces van de Nederlandse incubators Janneke Rotman, BSc.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
….een korte presentatie
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken
Efficiënt besturen in de social profit
MVO is de opdracht Seminarie VVSG
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Netwerktafel Achtergrond en Doel
Deep Dive ABP Door: Leo Lenssen. ABP: Wat te doen? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar?
Doorstroomtraject art. 60
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Samenwerking OCMW-VDAB in Gent Werkgroep activering POD-MI,
participatie van kwetsbare burgers
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Info- & discussiesessie m.b.t. het BUE-project 2004 over werkjaar 2003
ArchiValue: de APG-Case
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Kinderarmoedefonds Uitsluiting uitsluiten en ontwikkeling omarmen
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Sandra Schouws20 september 2012 Verbeteren van therapietrouw: includeren van patiënten in Herhaalrecept Service.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Maatschappelijke participatie samenwerking gemeente - Welstad Toelichting: Jaap Boer (coördinator vrijwilligerswerk/buurtwerker)
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Infosessie Oproep Armoede (360) 7 maart Voorstelling ESF.
Noord-Zuidsamenwerking Deinze De GROS vandaag en morgen Oost-Vlaanderen, een solidaire provincie We maken er samen werk van ! Februari 2014.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Coördinatie van de hulp Workshop 4. Voorstellingsrondje Maatschappelijke evoluties Perspectief van de cliënt Casusoverleg Ervaring delen Cliëntoverleg.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
De Kracht van Lokaal Maatwerk Workshop. In samenspraak met gemeenten worden lokale initiatieven opgestart Wordt gefinancierd met 10% van het Reïntegratiedeel.
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Kunt U Bijdragen? 1.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Toekomst van beroepen in de gezondheidszorg, 8 september 2016 dr. Thomas Plochg, directeur NPHF Federatie voor gezondheid De kroonjuwelen van de public.
Procesverbetering in de Zorg
Right to challenge gemeente Utrecht Hier komt ook tekst
Anders kijken, anders doen
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Netwerk /11/14 LNW6 Het managen van verandering
De Verander versneller Workshop op 30 november 2017.
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Aan de slag met de Omgevingswet
A+O project Co-creatie in de praktijk
‘Ontwikkelen doen we samen’
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Cliëntenraad Sociaal Domein
Participatiewiel Samenspel XXL 18 Mei 2017
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Beleid en regelgeving Les 1.
Logistieke kwaliteitsprocessen
Andries Reinhart 3 maart 2019
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Workshop Klantgericht werken Benedict Wauters, Anneleen Dewitte Jelle Debaenst ESF Midterm Event 2018

Aanleiding ESF-subsidies voor begeleidingsoproepen Hoe op betere manier invulling geven aan samenwerking tussen ESF en dienstverleners Leerkansen voor zowel promotor als ESF inzake toegevoegde waarde ESF oproep 382 Begeleiding van maatschappelijk kwetsbare groepen Antwerpen & Gent Op vrijwillige basis Gestart in februari 2018

Focus workshop Proeven van “Weten hoe het werk werkt” en “Waarom het zo werkt” Leren kijken naar de eigen organisatie vanuit het perspectief van de klant Daarvoor gaan we direct “in” het werk adhv een case - Doorsturen inschrijvingslink

Van hieruit zal verandering komen Onderzoeksmodel Van hieruit zal verandering komen Denken (principes) 6 Systeem Condities 5 1 Bedoeling (vanuit dlnrs gezien)? FOCUS VAN CASUISTIEK C O N T A E Flow / proces : stappen die in werking worden gezet door een vraag. Wat is waarde werk (maakt het verschil) + wat is verspilling (ook qua admin,…)? 4 Hoe goed doen we het? Hoe weten we dat? 3 Eerst experimenteren met beperkt aantal cases tot duidelijk dat het beter werkt, dan pas veralgemenen Vraag : Type + Hoeveel Wat is van belang voor dlnr? 2

Proces Twee partnerschappen in Antwerpen kregen extra middelen Februari 2018 tot december 2018 Obv reële cases zitten we halve of hele dagen samen Partnerschap 1: 9 dagen Partnerschap 2: 12,5 dagen Management samen met trajectbegeleiders Reflectie met management apart Vanguard-procesbegeleiding die link maakt met onderzoeksmodel

Vervolg Proces nog volop bezig: Ondersteunen reflecties management, o.a. definiëren bedoeling van de werking Experimenten mee ondersteunen Toegevoegde waarde als leidraad Evaluatie volgt begin 2019 Nagaan of we dit breder gaan aanbieden Steeds op vrijwillige basis

Referenties Coret, M.; Weten hoe het werk werkt Davis, R.; Responsibility and Public Services