Rekenen in andere vakken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
(procent)rekenen in de vakken
Advertisements

Grammar Chapter 1-G3 Vragen.
Van uitleggen leer je het meest
Techniek: Een Brug Te Ver
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
om deze presentatie uit te voeren
Hulpwerkwoorden can must may etc.
LOT OP REIS.
BOVO  Niet meer één meester, maar voor ieder vak een andere meester of juf  Overblijven.
Verhoudingstabel Er is een voorraad laxeermiddel. Die oplossing bevat 15% natriumsulfaat. Dit betekent: 15 gram per 100 mL oplossing. Kinderen krijgen.
Grammar Chapter 4 – G2 If + past simple. Je wist al dat je voor het woordje als in het Engels if kunt gebuiken. We gaan hier even mee verder. Het kan.
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
Het (nieuwe) betavak NLT
Vmbo bovenbouw editie 2008 Gebruikersbijeenkomsten november 2010.
Voorbereidende les Hier volgen dia’s met afbeeldingen die u aan de leerlingen kunt laten zien. In de notities van PowerPoint (onder de dia in de schrijfmodus)
Ontwikkeling Gouden Standaard
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Voorwaarden voor samentrekken: 1) Samengetrokken deel moet dezelfde betekenis hebben; 2) De vorm en plaats van het samengetrokken deel t.o.v. de PV moet.
Talentontwikkeling op het HWC Iets kunnen en iets willen
Torens van Hanoi ● Uitgevonden door Franse Wiskundige Edouard Lucas in ● Beschreven in zijn wiskundig “spelletjesboek” Récréations Mathématiques.
THE FOLLOWING IS A CHINESE GOOD LUCK TANTRA TOTEM. U zal er wellicht niets van geloven, maar toch…! Lees dit alles een keer, misschien kan u er nog iets.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Natuurkunde in de bovenbouw
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Dinsdag 17 november 2015 Carousselbijeenkomst HAN.
Kijk hoe het groeit ! Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Meten en meetkunde in het verkeer
Studiekeuzes van uw kind
Twee fasen-vwo Open Huis januari 2017.
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Vragen, wat voor vragen?.
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Toekomende tijd: met “going to”
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
In kleine stukjes leren
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Martin Creed – Museum Voorlinden
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Beste havo 4..
Welkom op de voorlichtingsavond voor de ouders/ verzorgers van GT2
Examens met ICT komen er aan
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Breuken optellen en aftrekken
Studiekeuzes van uw kind
Consumenten-gedrag Referentiegroepen
Het tweede LOS-gesprek
Examens met ICT komen er aan
Op je gezondheid.
Hoe is uw naam, waar zijt Gij te vinden?
(solo) Hoe is Uw naam, waar zijt Gij te vinden? Eeuwige God,
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
<naam bedrijf> & <naam school>
Voorlichting Dyslexie
Transcript van de presentatie:

Rekenen in andere vakken Waarom?

Herkent u de volgende uitspraken?

Veel gebruikt, maar niet hetzelfde "Op de vraag 'los 12,5% van 640 op', bleken er binnen de school 7 verschillende manieren te zijn van oplossen." - uitspraak vmbo-school - Veel gebruikt, maar niet hetzelfde

"vergeet maar wat je 'daar' geleerd hebt, wij doen dat hier anders "vergeet maar wat je 'daar' geleerd hebt, wij doen dat hier anders!" -uitspraak docent 'ander' vak- Ieder voor zich?

"Je ziet het overal in terug, 4 procent van 100 daar krijg je de antwoorden 4, 25, 60 en 96 op ..bijna standaard als je dat vraagt…40 was ik nog vergeten trouwens. Maar ik heb geen tijd om rekenen te geven, dan kom ik in de knoop met het programma......" -docent scheikunde onderbouw havo/vwo- Wie doet wat?

Weet u uit welke vak een voorbeeld komt? In de volgende dia's komen een aantal voorbeelden langs. Eerst komt de dia met het voorbeeld……….. …..dan volgt dezelfde dia met de bronvermelding.

Even een blik in….. VMBO en HAVO 2011 EXAMENS

Rekenen zit overal Rekenen zit niet alleen in de examenopgaven, maar ook in de lesstof van de vakken, want het zit in de wereld om ons heen. Maar het is niet vanzelfsprekend dat leerlingen dit zien en de verbanden leggen. Willen we dat voor leerlingen? Dan…..

"if you want people to learn something, teach it to them " "if you want people to learn something, teach it to them " - Detterman, 1993 – ……………..rekenen in andere vakken!