Wat wil onze klant vandaag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Brieven thema eten & drinken correctie. correctie brieven  Het meest ben ik erop benieuwd hoe zal onze Tsjechische voeding je smaken.
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Op weg naar een gezamenlijke aanpak
Horeca en ecologische foodprint
Try-out Ontbijt van de kast naar de keukentafel TRY OUT.
Waarom een Award?  Doel: toekomstige food managers bewust maken van de aspecten gezondheid en meerwaarden van voedsel.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Enterprise Resource Planning (ERP)
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
De Zavel, net een beetje anders… 17 december 2012 Goudblomme – De Swane – De Zavel – De Eeckhof.
Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april 2013.
Duurzame catering Stad Gent Maaike Breugelmans – Milieudienst.
Voedingscentrum Bachelors Award 2011 Datum:……. Opleiding:….
Ondernemen(d) in het onderwijs
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Resultaten tevredenheidsmeting: Ruimte en Sfeer April 2014.
Consumer insights. Wie doet wat?  Opening: David Reclame 1: Rick Reclame 2: David Reclame 3:Matthijs Reclame 4: Rick Reclame 5: Esther Opdracht minidiscussie:
Potverdorie, eet normaal!
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Stad en platteland raken steeds meer met elkaar vervlochten.
Samen voor een groen en gezond Gelderland. Maarten Visschers Beleidsmedewerker duurzaam consumeren en produceren Programma: 1.Maatschappelijk verantwoord.
Economisch handelen bij voeding Gezonde voeding versus dure voeding.
Het concept “READY WHEN YOU ARE” Gamma vers voorbereidde producten
DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011.
Lifestyle Voeding.
Adviesering Case Océ Scenario’s voor pintgebruik in het onderwijs Ludo Stanziani, Gideon Swart, Petri Vis, Marley Sulpen, Marina Hoogeveen.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Lekker en Gezond de Quiz
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer.
Potverdorie, eet normaal!
Tabel Record veld. Databank = een geordende verzameling van bij elkaar horende gegevens.
Student Advantage aanbieden via Slim.nl - Hoe werkt dat?
 Een plaats waar ze terecht kunnen met zorgen omtrent de opvoeding van hun kinderen, maar ook over anderen thema’s die hen bezig houden (werk zoeken,
Naar een duurzame toekomst Bruggen en verbindingen in de FRANCISCUS-PAROCHIE Bijeenkomst Parochianen november 2015.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Katrien Verbeke Stad Gent. 5 objectieven 1.Een meer zichtbare, kortere voedselketen 2.Duurzamere voedingsproductie en – consumptie 3.Sterkere sociale.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Individueel verminderd tarief kinderopvang Behandeling van de hulpvragen IVTK.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Gewoonten rondom voedsel Wat kom je tegen?. Pak ‘m beet..  100 jaar geleden at je in Nederland aardappelen, groenten en als je ‘t rijk had soms een stukje.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Antwoorden: Gent is vree wijs.  Stelling: Gent is vree wijs Antwoorden: Vraag 1.
Welkom havo 4..
Kiezen voor de toekomst
Groen op je bord.
Koken en eten zonder zorgen
Naar een duurzaam voedselsysteem
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Antwoorden: Gent is vree wijs
Duurzaamheid voedselketen.
Groei van ‘de onderneming’ …
Natuurvoeding heeft levenskracht
Lifestyle Voeding.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Onderzoek naar de communicatie binnen het
Een “gezonde kijk” op je werkomgeving
Les 2: gegevens samenvatten
VOORLICHTINGSCEL Resultaten 2017
Groei dossiers/ lokale opleg
De Punt wenst dat elke ondernemer toegang heeft tot het sociaal en duurzaam ondernemen. De Punt biedt ondernemers hierbij een resultaatgerichte en dynamische.
Startmoment Duaal leren Provinciehuis Boeverbos
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
Lezing Stichting Kind en Voeding
VIDEOPRESENTATIE 2, CONCEPTONTWIKKELING Naam: Faustina Maia Gomes Rebelo Goncalves Studentnummer: Opleiding: Ad ondernemen Klas: 1F Docent: Evers,
Keuzedeel assisteren bij facilitaire diensten
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers
Transcript van de presentatie:

Wat wil onze klant vandaag Eten met een geweten Wat wil onze klant vandaag

2 categorieën - De student - De bezoeker bij congressen en evenementen De klant van vandaag bij UAntwerpen 2 categorieën - De student - De bezoeker bij congressen en evenementen

De student

De student Wie is hij? Generatie Z: Digital natives 24/7 maatschappij Willen variatie en verandering Gemiddeld budget € 7.00 per dag voor lunch Werving van UAntwerpen is vooral lokaal 23.000 studenten Antwerpen is een synergie van verschillende culturen en gemeenschappen Leeft bewust in de maatschappij Kiest zelf zijn lunch

De student Wat zoekt hij bij komida Ontmoetingsplaats: Tijd om te ontmoeten Samen te werken Eten waar hij zin in heeft Aandacht voor het product en zijn oorsprong Smaak primeert terug Snel gaan Takeaway neemt toe

Sfeer creëren: Respect voor omgeving en gebouw Optimalisatie van zitplaatsen Zomer 2018

Eten met een geweten = Gedurfde bewuste keuzes nemen

Duurzaamheid Duurzame visvangst Porties vlees met 10 g naar beneden= 1000 kg minder vlees per jaar Vegetarisch gerecht op de eerste plaats Duurzame wegwerpverpakkingen Geen water in het rek Seizoengroenten Cambiopot en duurzame verpakkingen Duurzame donderdag Ecolabel op onderhoudsproducten Enzovoort

Cambiopot

Tot de volgende stap: Vegan het kan ! Leuk en inspirerend Uitdaging ook voor de leveranciers en producenten

Sociaal ondernemen BIO bakkerij CAW The Big C - koffiebar

Branding – aanwezig zijn Visueel aan de buitenzijde Op het product

Trends, noden en vragen naar alternatief eten: hoe erop inspelen Hoe inspelen op voedingsgewoonten Trends, noden en vragen naar alternatief eten: hoe erop inspelen

Alternatieve / andere voedingsgewoonten Geloof Opvoeding Dieet Overtuiging Sociaal

Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten Spreiding in het aanbod: Vlees / vis versus veggie / vegan Bio / duurzame donderdag Puur en bewerkt Basiscomponenten: Kenbaar maken met logo’s en picto’s

Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten Goede communicatie rond ingrediënten: Wet op de allergenen: Software pakket Restickets UAntwerpen Werken met recepturen Etiketteren

Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten Keuze mogelijkheden duidelijk kenbaar maken

Keuzemogelijkheden duidelijk maken

Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten knelpunten: Aanbod bij leveranciers Morele keuzes Aankoopprijs versus verkoopprijs

En onze bezoekers

De bezoeker Keuze wordt voor hen gemaakt Goede communicatie van de gerechten Voedingsgewoonten worden op voorhand gemeld : Op maat gemaakt Stijging van het aantal Duurzaam te werk gaan volledig onze keuze

Goede concepten

Streefdoelen

Streefdoelen Duurzaamheid: Democratische prijzen handhaven Foodwaste aanpakken Vegetarisch aandeel naar 50% Democratische prijzen handhaven Aandacht voor gezonde voeding Blijven inspelen op de laatste trends