Wat wil onze klant vandaag Eten met een geweten Wat wil onze klant vandaag
2 categorieën - De student - De bezoeker bij congressen en evenementen De klant van vandaag bij UAntwerpen 2 categorieën - De student - De bezoeker bij congressen en evenementen
De student
De student Wie is hij? Generatie Z: Digital natives 24/7 maatschappij Willen variatie en verandering Gemiddeld budget € 7.00 per dag voor lunch Werving van UAntwerpen is vooral lokaal 23.000 studenten Antwerpen is een synergie van verschillende culturen en gemeenschappen Leeft bewust in de maatschappij Kiest zelf zijn lunch
De student Wat zoekt hij bij komida Ontmoetingsplaats: Tijd om te ontmoeten Samen te werken Eten waar hij zin in heeft Aandacht voor het product en zijn oorsprong Smaak primeert terug Snel gaan Takeaway neemt toe
Sfeer creëren: Respect voor omgeving en gebouw Optimalisatie van zitplaatsen Zomer 2018
Eten met een geweten = Gedurfde bewuste keuzes nemen
Duurzaamheid Duurzame visvangst Porties vlees met 10 g naar beneden= 1000 kg minder vlees per jaar Vegetarisch gerecht op de eerste plaats Duurzame wegwerpverpakkingen Geen water in het rek Seizoengroenten Cambiopot en duurzame verpakkingen Duurzame donderdag Ecolabel op onderhoudsproducten Enzovoort
Cambiopot
Tot de volgende stap: Vegan het kan ! Leuk en inspirerend Uitdaging ook voor de leveranciers en producenten
Sociaal ondernemen BIO bakkerij CAW The Big C - koffiebar
Branding – aanwezig zijn Visueel aan de buitenzijde Op het product
Trends, noden en vragen naar alternatief eten: hoe erop inspelen Hoe inspelen op voedingsgewoonten Trends, noden en vragen naar alternatief eten: hoe erop inspelen
Alternatieve / andere voedingsgewoonten Geloof Opvoeding Dieet Overtuiging Sociaal
Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten Spreiding in het aanbod: Vlees / vis versus veggie / vegan Bio / duurzame donderdag Puur en bewerkt Basiscomponenten: Kenbaar maken met logo’s en picto’s
Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten Goede communicatie rond ingrediënten: Wet op de allergenen: Software pakket Restickets UAntwerpen Werken met recepturen Etiketteren
Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten Keuze mogelijkheden duidelijk kenbaar maken
Keuzemogelijkheden duidelijk maken
Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten knelpunten: Aanbod bij leveranciers Morele keuzes Aankoopprijs versus verkoopprijs
En onze bezoekers
De bezoeker Keuze wordt voor hen gemaakt Goede communicatie van de gerechten Voedingsgewoonten worden op voorhand gemeld : Op maat gemaakt Stijging van het aantal Duurzaam te werk gaan volledig onze keuze
Goede concepten
Streefdoelen
Streefdoelen Duurzaamheid: Democratische prijzen handhaven Foodwaste aanpakken Vegetarisch aandeel naar 50% Democratische prijzen handhaven Aandacht voor gezonde voeding Blijven inspelen op de laatste trends