Let’s dance...... Een danseducatieve/ therapeutische werkwijze, gericht op empowerment bij kwetsbare jongeren. KenVak 10 juni 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Evaluatie van mentorprojecten
Advertisements

Ambassadeurs Latent Talent Vrijwilligers van allochtone origine vertellen over hun eigen schoolloopbaan en werkervaring(en)
| 29 juni 2014 || 1 | Aanpak Voortijdig schoolverlaten Gemeente ‘s-Hertogenbosch Henny Wibbelink Teammanager afdeling Jeugd & Onderwijs
Vind samen met Zuyd Robotics de weg
Mentorproject Haarlem
Nederlands Curriculum ? Samen bouwen aan een Nederlands curriculum voor de kinderopvang (okt 2005)
VZW ARKTOS Vier provinciale vormingscentra
21 Maart 2013: Startbijeenkomst experimenten transitie begeleiding in Breda ‘Zorg voor elkaar’
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Allochtonen in het hoger onderwijs
Studiedag FvB 3 november 2011 Han Kurstjens
Dossier Empowerment Roos Delahaij
Let’s dance Over de ontwikkeling van een danseducatieve/therapeutische werkwijze gericht op empowerment bij kwetsbare jongeren. KIB november.
Evaluatie van een proces
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
(G)een kwestie van knippen en plakken?
Gedrag in organisaties, 10e editie
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 6 Rehabilitatie en jongeren met een psychische stoornis Hoofdstuk 18.
Adolescenten en maatschappelijke kwetsbaarheid
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
Rookstopcursus voor jongeren
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Benzies & Batchies Interactief lesprogramma voor en door jongeren met theatervoorstelling en weerbaarheidstraining Gaby de Lijster.
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Begeleiding door de SPV
Sociale Agenda 2020 Gesprek met de raad 3 en 4 april 2012.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Collectief leren in schoolteams
Leefstijl bij de HZW De aanleiding; waarom Leefstijl? Ontwikkelen sociale vaardigheden Aansluiten bij de doelgroep Eenduidig optreden Regels.
Adri de Gans Sectordirecteur vmbo 1 april 2011 Kees Nieuwenhuyzen Clusterdirecteur ICT/Elektro.
Hartelijk welkom 13 juni 2013.
Voorlichting en preventie
Workshop Extra Leertijd Conferentie Children’s Zone 6 maart 2014.
AV LOP SO/ Gent 3 juni 081 Zorgen en vragen van ouders LOP- focusgroep Ouderbetrokkenheid Marie-Paule Gavel Ali Capa.
Dossier Empowerment.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
Onderzoeksvaardigheden 3
Talentcoaching Individuele benadering van kwetsbare jongeren in Holland Rijnland door het jongerenwerk.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink m. d. nl med
Conferentie Bijzonder Begaafd.  Opgericht in 1989  Psychologisch Adviesbureau  Assessment Center  Opleiding & Training  Hoogbegaafdheid PONTE organisatie.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Bed Bad brood Laagdrempelige opvang van thuislozen Jasmine Marechal-1Basw AO.
Mentorproject/Coachingsproject Fioretti College Veghel.
FAIR PLAY PILOT DISTRICT ZUID II. PAGINA 2 VAN 16JoQu FAIR PLAY COMPETITIE Kindvriendelijk voetbal.
Cultuurnota Alblasserdam BIO 8 oktober Waarom een cultuurnota? Ontsluiten aanbod Kansen benutten Visie en focus: kader Samenhang en samenwerking.
K amers met K ansen Doel Behalen van een startkwalificatie voor jeugdigen tussen de 17 en 23 in (MBO) opleiding.
ESF Sociale Innovatie Regio Holland Rijnland – Hilde de Boer.
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Het Grote Participatie Debat Vrijdag 2 september deSingel.
Doelen realiseren met media
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Fluisterzacht en haarzuiver
Integraal sociaal werk
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Veiligheid en (cyber)pesten In het onderwijs Woensdag 6 december 2017, Universiteit Maastricht Debijeplein 1, B0.126 Korte introductie. Kleinschalig.
EFMB April 2018 Hoe Europa bijdraagt aan de sociale inclusie van ouderen in Nederland.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Jongeren op de Rit.
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
JEUGDzorg - voor wie?.
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Studie- en opvoedingsondersteuning aan huis bij kwetsbare gezinnen
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
Transcript van de presentatie:

Let’s dance...... Een danseducatieve/ therapeutische werkwijze, gericht op empowerment bij kwetsbare jongeren. KenVak 10 juni 2013

voortraject Geen vaktherapeut, wel gedragswetenschapper Jongerenwerker exit, jaar wachten Onderzoeksdesign voortraject Kwaliteitskring jongerenwerk Stichting jeugdzorg Sint Joseph Hogeschool Zuyd

CoP SJSJ -8 jongeren, vrijwillig, op uitnodiging, kader vrije tijd, ruimte van de school -vaktherapeut en student dbt CoP Impuls -9 jongeren, op uitnodiging, locatie Charlemain college Pilot Resocialisatietraject binnen justitiële jeugdinstelling. SJSJ Cadier en Keer Jongerenwerk i.s.m. school maatscappelijk werk. Impuls Kerkrade

Resultaten Kenmerken van de interventie: -dans als, individuele, expressie en werkvormen uit de danseducatie -creatief / kunstzinnig proces als leerstrategie, naar een product toewerken -positieve benadering en afstemmen op de behoeften van de jongeren vanuit therapeutisch concept -sociaal emotionele ontwikkeling en groepsproces als empowerment strategie Resultaten Samenwerking Motivatie, iets leren en kunnen Afstemmen Therapeutische attitude Technieken en werkvormen Bereik van de doelgroep Effecten; sociale vaardigheden en autonomie

reflectie Pluspunten -overeenkomsten tussen dansproject SJSJ en Impuls Minpunten -randvoorwaarden -veranderingen en verschil in projecten -meetinstrumenten Pluspunten -overeenkomsten tussen dansproject SJSJ en Impuls -samenwerking / CoP -pilot met perspectief -deelname studenten

bewegingsanalyse geeft beste de effecten weer, hoe kunnen de bevindingen uit de bewegingsanalyse verbonden worden met de andere data verder onderzoek naar culturele aspect, verschillen lijken binnen dans weg te vallen verder onderzoek naar al of niet gemengde groep inzetten van actieve, minder cognitieve en /of verbale, evaluatie werkvormen Vervolg........