Les 4: https://www.youtube.com/watch?v=8vEKRiFas_M Observeren Les 4: https://www.youtube.com/watch?v=8vEKRiFas_M.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Redactioneel schrijven Les 2
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Een lessenserie van drie lessen
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
First ID project Waterlant-Ydoorn
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
PGO! In PGO ligt het accent op het zelf doen, je gaat actief aan de slag met vragen uit een beroep, je bestudeert praktijksituaties en leerstof die daar.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Project: pedagogisch werken in de wijk.
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Artis.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
7 december  Instructie volgens ‘bekende stappen’ ◦ Wat doet de docent als lln samen aan het leren zijn? ◦ Aan welke sociale vaardigheden aandacht.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
Observeren Les 3.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Mijn cursisten spreken geen Nederlands buiten de deur
Anatomie en Fysiologie
Observeren en rapporteren
Passend onderwijs.
3. Dus zonder probleem, heb je geen ideeën?
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Gedragsproblemen en stoornissen
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Observeren rapporteren
Mens & Maatschappij D-Toets
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Sensomotoriek Elise van Weene
Interview verslag schrijven
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
beslist geen rocket science
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Mens & Maatschappij D-Toets
Observeren en rapporteren
Observeren Les 1.
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Welkom bij DAIly NURSE.
Begeleiden Les 3.
Sensomotoriek Elise van Weene
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Persoonlijke doelen maken
Les 3: regels en afspraken met de klas
Observeren rapporteren
Observeren, rapporteren
Landschappen en klimaten
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Project gamemarket Les 1.
Mike Louwman Docent Nederlands R.S.G. Pantarijn, Wageningen
Observeren Les 7.
Wat leer je allemaal op school?
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Les 4: https://www.youtube.com/watch?v=8vEKRiFas_M Observeren Les 4: https://www.youtube.com/watch?v=8vEKRiFas_M

Lesindeling Energizer Plan van aanpak observatieopdracht Uitleg observatieopdracht

Observatie Energizer: de dirigent Hoe Eén deelnemer (A) verlaat de ruimte. De groep spreekt af wie de dirigent is. Wat de dirigent doet, doen de anderen na. A komt weer binnen en probeert de dirigent op te sporen. De dirigent kan gebaren en geluiden maken, hij kan op een bepaalde manier gaan lopen, hij kan een bepaalde rol aannemen, enzovoort.

Observatieopdracht in groepen Jullie gaan in tweetallen een observatieopdracht uitvoeren Jullie gebruiken het stappenplan (blz 89) en laten het goedkeuren door de docent. Buiten de school Observatie duurt 30 minuten (gezamenlijke tijd afspreken) Wanneer je terug bent in de klas de rapportage schrijven

Resultaat: Het plan van aanpak De observatie De uitwerking/rapportage

Terugkoppeling van de observaties

Afsluitende Energizer; associëren Schrijf in 1 minuut op wat je bij de foto’s denkt

Nabespreken; dacht iedereen het zelfde?