ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Advertisements

Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
User Centred Development
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
KA 1 project: BE02-KA Het ontwikkelen van een e-safe e-learning leeromgeving.(platform) Groeien naar een tabletschool Gebruik van tablet.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Flexible Learning in European Retail Presentatie 5 de Meeting in Ceske Budejovice.
Community Service in het Hoger Onderwijs in Nederland Prof. Dr. Lucas Meijs Professor Strategische Filantropie & Vrijwilligerswerk Rotterdam School of.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
LEERTEAM VERSNELLEN 1 E BIJEENKOMST 1 SEPTEMBER 2015.
Evidence Based Werken Zo gaat dat 1 Maxime Loose Agentschap voor Overheidspersoneel
A historical database: finding our possibilities and limits Case: Oosterhesselen Erwin H. Karel/Richard Paping (Digital Humanities Pitch April.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Prof. dr. Fons Coomans UNESCO Chair ‘Human Rights and Peace’
Justian Knobbout Promovendus bij het lectoraat Digital Smart Services
De Betekeniseconomie.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
Presteren onder druk.
Salt & Light Zout & Licht
Joint Leiden-Delft-Erasmus project on Cyber Insurance
Thema 2: Wetenschap in Praktijk
Dictionary Skills!?.
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
De taaltaak
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Participatory Action Research
how to create an Optimal Classroom Experience
English 23 April 2018.
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
Jannes Huisman Senior coach
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
A realistic basic income policy needs two pillars
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3

Project development and submission PLANNING JANUARY 2018 FEBRUARY MARCH 2018 WEEK 1 (start Jan 8 th) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ACTIVITIES 4 Face to Face sessions (Tu- Fri) 1 Face to Face sessions (Wed) 1 Face to Face session Project development and submission

Staff: German Hernandez (International Professor) gjhernandezp@gmail.com  Milton Top  (Local Professor) miltontop@hotmail.com  Prewien Mohan  (Teaching Assistant) mopur@hotmail.com Julian  Mac Lean (Teaching Assistant)  dozakt@gmail.com 

Contents: Participatory Action Research (PAR) What is Action Research? What is Not Action Research? Types of Action Research Action Research Design Participatory Action Research (PAR) Steps in Action Research Identification of problem area Collection and organization of data Interpretation of data Action based on data  Reflection Benefits of Action Research Successful Stories from the Field

Resources: Action Research, Eileen Ferrance,  LAB Program – Education Alliance at Brown University, 2000. (Presents an overview of action research as a method for educational inquiry. It answers questions about what is and is not action research, describes the action research process, and offers reflections from two educators on their experiences of using action research in their classrooms to improve their own teaching and their students’ learning). Powerful Tools for Teaching and Learning: Web 2.0 Tools, University of Houston System – Coursera, Week 4: Mini Action Research Project https://www.coursera.org/learn/teaching-learning-tools/lecture/vRSDE/action-research The importance of action research in teacher education programs, GSC Hine, Issues in Educational Research, 23(2), Special Issue, ‎2013. http://www.iier.org.au/iier23/hine.pdf What Teachers Need to Know About Action Research, Wendi Pillars, Education Week Teahcer, September 5, 2012. https://www.edweek.org/tm/articles/2012/09/05/tln_pillars_actionresearch.html An Overview of the Methodological Approach of Action Research Rory O’Brien Faculty of Information Studies, University of Toronto, 1998. http://www.web.ca/~robrien/papers/arfinal.html

RESEARCH/ONDERZOEK

WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK KWANTITATIEF ONDERZOEK Gaat om hoeveelheden, percentages (cijfers) Gebruik meestal “gesloten” vragen. De vragen zijn vooraf opgesteld en geijkt, waardoor verwerking en analyse kan plaatsvinden d.m.v. statistische methodieken. Validiteit (geldigheid) Objectiviteit, verificatie en betrouwbaarheid kunnen gewaarbord worden (het onderzoek kan herhaald worden onder dezelfde omstandigheden). Gebruik meer intervieuwen (d.m.v. enquete/vragenlijsten) en minder observeren KWALITATIEF ONDERZOEK Gaat om kwaliteiten, perspectieven, er-varingen, belevingen en betekenisverlening. De centrale vraag is een “open vraag” en de onderzoeksvragen zijn meestal ook “Open Vragen” Resultaten en conlusies zijn subjectief en minder betrouwbaar. Ter verhoging hiervan: transparantie, geloof-waardigheid en adequaatheid. Gebruikt meerdere databronnen en veel observatie. Onderzoeksopzet is flexibel

EISEN AAN WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK Validiteit, Geldigheid, Betrouwbaarheid en Transparantie

What is Action Research? Action research is A process in which participants examine their own educational practice systematically and carefully, using the techniques of research. It is based on the following assumptions: • Teachers and principals work best on problems they have identified for themselves, • Teachers and principals become more effective when encouraged to examine and assess their own work and then consider ways of working differently, • Teachers and principals help each other by working collaboratively, • Working with colleagues helps teachers and principals in their professional development (Watts, 1985, p. 118)

What is Not Action Research? Action research is not: Research, A library project, Problem-solving in the sense of trying to find out what is wrong, About doing research on or about people, Finding all available information on a topic, looking for the correct answers. Learning why we do certain things, but rather how we can do things better. It is about how we can change our instruction to impact students en rather a quest for knowledge about how to improve.