WELKOM bij Denkvragen stellen simonettekoven.nl 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Advertisements

OP EEN PAAL ZITTEN ZES VOGELS, HOEVEEL VOGELS BLIJVEN ER OVER?
Corporatiedag 28 mei Van lijstwerk tot dashboard •Hoe het wasWas niet slecht •Hoe het isIs een basis •Hoe het kanKan nu ook.
Gedragsproblemen: Goed onderwijs: de beste preventie Thema 1B 1.
De zeven wereldwonderen
Marianne van Gelder Hildi Glastra van Loon.
Het belang van een evidence based benadering in het onderwijs
Velon werkgroependag 2007 leren van leerlingen Wat betekent Opleiden in de school: voor de leerling?
Informatieavond klas H-A2. Doel en inhoud van de bijeenkomst: 1.Huidige stand van zaken 2.Maak het verschil (toetsing en lespraktijk) 3.Huiswerk/ELO en.
Taalbeleid.
© de vries business consultancy, 2008
Pass’t Montessorionderwijs ?
Toetsen: weet wat u meet
Groepsouderavond 10 september. Agenda uurkoffie en thee uurWelkom door directeur Korte inleiding uurBezoek in de klas van uw kind
Taalontwikkelend Lesgeven in de eerste graad en tweede graad ASO
Zelfevaluatie en collegiale visitatie Arie Olthof Symposium Kwaliteit in Beeld 24 september 2007.
Doelen Het stimuleren van een positieve sfeer in de klas
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
De Zeven Wereldwonderen Een lerares vroeg aan een groep studenten om een lijst op te stellen met, volgens hen, de ‘Zeven Wereldwonderen’ van onze tijd.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
Richtlijnen voor de casustoets
Training digitale didactiek
Welkom.
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Referentiekader voor het onderwijs
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Verkeersborden leren hoe werkt dat?
Thema 2 Periode 1 KOP
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Meer voorlezen, beter in taal
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
Pouya Arami, Laura Kelderman & Pim Spaargaren Hogeschool van Amsterdam, juni 2011.
Hoe werkt een gemeente? Welkom Opdracht vandaag Gemeente werkt met Bureaucratie Democratie Schema Beleid Maken Vaststellen Toepassen Conclusie.
Het OBIT-model Oppervlakkig leren en leren met diepgang
Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum:
Waterwerk Speldag Spelaanbod voor waterwerk. Wie zijn wij? Linda WeidenaarAdeline Kronemeijer.
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Zelfsturend leren wordt je aangeleerd!
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Krachtig ontwerpen op basis van gedegen onderzoek.
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Suzanne Luger & Yvonne Rijns
Lage gezondheidsvaardigheden en laaggeletterdheid
Vragen, wat voor vragen?.
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Praktijk Opleiders Cursus
De juiste route naar het juiste doel
Laaggeletterdheid en beperkte gezondheidsvaardigheden
Toetsen: Samenstelling, Beoordeling en Analyse
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)?
De didactische meerwaarde van flipping the classroom
MARKANT centrum voor mantelzorg
Activernde didactiek & passende werkvormen
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
Praktijk scheikunde P3 SWLOM1 Periode 3.
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Consultants infra trainen in OIAm
Transcript van de presentatie:

WELKOM bij Denkvragen stellen simonettekoven.nl 1

Leraren stellen drie tot vierhonderd vragen per dag. 82% daarvan appelleert aan zogenaamd lagere orde denken, of is gericht op aandacht controle. Oppervlakkige vragen geeft oppervlakkig denken. Hogere orde denken vragen hebben een breder effect op leren. Training van denkvragen heeft een significant effect op de kwaliteit van denkvragen stellen in de klas John Hattie e.a. Visible Learning, 2009

Begrijpen en integreren Onthouden Begrijpen en integreren Toepassen

2 1 Even stil, aandacht… 3 4