Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Arteveldehogeschool Office management
Belang van sociale netwerken in dringende geneeskundige hulpverlening
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
Social Media.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
10 redenen om facebook zakelijk in te zetten Anne Raaymakers.
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Social media.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Sociale Media voor Recruitment in de kinderopvang.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sociale media bij HR & jobs
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presenstatie: Social Media Door: Broos, Reeve, Roos, Willem en Romy.
Social media Van: Niene, Juliette, Bram, Niels en Mathijs.
Operationeel plan DIMAGINI
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Media is er altijd en overal
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Media is er altijd en overal
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Media is er altijd en overal
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Social media voor statenleden/politici
Redactiekwartier 23 augustus 2018
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht: Betrokkenheid Vindbaarheid Bereikbaarheid Community bouwen Zichtbaarheid Mensen Werk Organisatie

De groei van Social Media

Social media gebruik naar leeftijd Facebook  LinkedIn  Twitter  YouTube  Google+  15-19 jaar 87% 10% 54% 82% 23% 20-39 jaar 76% 48% 33% 71% 15% 40-64 jaar 29% 21% 65-79 jaar 8% 30% 13% 80 jaar en ouder 25% 5% 18% 0%

Voorbeeld WK 2014 350 miljoen mensen interactief op sociale media Hebben 3 miljard interacties (o.a. posts, comments en likes) De kracht van Sociale media: Groei van 678% voor een Rising Star: Memphis Depay

Social media - WoM

Fish where the fish are Social media speelt een belangrijke rol in de tijdsbesteding van mensen. Als organisatie wil je daar zijn waar je doelgroep actief is, in dit geval dus social media.

Voordelen? Snelheid Speel in op de actualiteit: niets is zo snel als social media. Wanneer er tegenwoordig iets gebeurd, lezen we dat als eerste op Twitter en zien de eerste foto’s op Facebook. Pas daarna komen de andere media, waarbij de krant de volgende ochtend het laatste woord heeft. Maak hier gebruik van! Interactie Rechtstreeks contact leggen is mogelijk, gemakkelijk en ook nog eens heel goedkoop. Tevens kan de organisatie goed in de gaten houden wie er wat over óns merk gezegd wordt. Bereik Via de verschillende social media kanalen kunnen we zelf onze doelgroep bepalen of selecteren. En of het nu om onze eigen volgers gaat of een gerichte campagnes: er is weinig waste in het bereik van social media.

Gemakkelijk, goedkoop en veel bereik! DOE JIJ OOK MEE?