13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie department Educational studies Delphine Franco & Karen De Coninck 13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie Delphine Franco & Karen De Coninck
Inhoud Deel 1: Inleiding Deel 2: Klinische simulaties ‘Communiceren met ouders’ Deel 3: Klinische simulaties ‘Omgaan met agressie in de klas’
Deel1: Inleiding
Inleiding THEORIE Universiteit PRAKTIJK School SIMULATIES
Inleiding Klinische simulaties bieden student-leraren de mogelijkheid om hun kennis, vaardigheden en attitudes in te oefenen en te ontwikkelen in een realistische leeromgeving Veilige leeromgeving Gecontroleerde leeromgeving Feedback Reflectie
Inleiding PRAKTIJK THEORIE School Universiteit SIMULATIES Communiceren met ouders Omgaan met agressie in de klas
Inleiding Algemene informatie klinische simulaties Aansluitend bij plenaire sessie (vrijwillige aanwezigheid) Online: MINERVA! VERPLICHTE DEELNAME Totaal 5 punten 3 punten klinische simulaties ‘communiceren met ouders’ 2 punten klinische simulaties ‘omgaan met agressie in de klas’ Minimum score om te kunnen slagen: 3/5 Simulaties = leermomenten Volwaardige deelname is belangrijkste criterium voor evaluatie!
Deel 2: klinische simulaties ‘communiceren met ouders’
Communiceren met ouders Praktisch Voorbereiding op klinische simulaties Vanaf vandaag Online: MINERVA – documentenmap Klinische simulaties ‘communiceren met ouders’ Vanaf vrijdag 23/02 (om 10u) DEADLINE = vrijdag 02/03 (om 16u) Online: MINERVA - CURIOS Verplichte deelname! Bij vragen kan je mailen naar: KarenH.DeConinck@UGent.be
Communiceren met ouders Klinische simulaties ‘communiceren met ouders’: stap voor stap Alles is te raadplegen via MINERVA!! Stap 1 Bekijk de volgende filmpjes ter voorbereiding ‘Het ouder-leraar communicatie competentiemodel’ Getuigenissen uit de praktijk (3 filmpjes) Documentenmap ‘Klinische simulaties: communiceren met ouders’ Stap 2 Maak 3 online simulatieoefeningen Curios Stap 3 Vervolledig een korte bevraging (na het maken van de online simulatieoefeningen!) !! DEADLINE = Vrijdag 02/03!!
Communiceren met ouders
Karen De Coninck PhD student Vakgroep onderwijskunde E. KarenH Karen De Coninck PhD student Vakgroep onderwijskunde E KarenH.DeConinck@ugent.be T +32 (0) 9 264 86 60 www.ugent.be Ghent University @ugent Ghent University
Deel 3: klinische simulaties ‘Omgaan met agressie in de klas’
Omgaan met agressie in de klas Praktisch Geen voorbereiding mogelijk Klinische simulaties ‘omgaan met agressie in de klas’ 3 delen: Deel 1: start zaterdag 3 maart (10u) Deel 2: donderdag 8 maart (17u30) Deel 3: start maandag 12 maart (10u) 2 deadlines: Deel 1: donderdag 8 maart om 12u Deel 3: vrijdag 16 maart om 23u59 Online: MINERVA-CURIOS Verplichte deelname aan de 3 delen! Bij vragen kan je mailen naar Delphine.Franco@UGent.be
Omgaan met agressie in de klas Alles is te raadplegen via MINERVA!! Deel 1 Simulatieoefeningen (1) via CURIOS (Minerva) Vanaf 03/03 (10u) t.e.m. 08/03 (12u) Deel 2 Theoretisch kader in les en via ‘Documenten’ (Minerva) Les: donderdag 08/03 Online herbekijken les via Minerva Theoretisch kader raadpleegbaar vanaf 09/03 Deel 3 Simulatieoefeningen (2) via CURIOS (Minerva) Vanaf 12/03 (10u) t.e.m. 16/03 (23u59)
Omgaan met agressie in de klas
Delphine Franco PhD student Vakgroep onderwijskunde E. Delphine Delphine Franco PhD student Vakgroep onderwijskunde E Delphine.Franco@ugent.be T +32 (0) 9 264 86 29 www.ugent.be Ghent University @ugent Ghent University