13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Handelingsgericht werken
Advertisements

Postgraduaat “coaching, supervisie en teambegeleiding”
Welkom 5 jaar samenwerken 2012: grensoverschrijdend.
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
Wiskundige Analyse III
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Thema 1 Inleiding op Leren en Instructie Aanpak van de cursus
Bas Koole Leen Aper Fac. Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen
Onderzoekseenheid Cliffordanalyse Vakgroep Wiskundige Analyse
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
06 oktober MedMec01 les 3 Mail:
Media & Creativiteit 5 - Trends MEDMEC05 – Les 7 Roelof de Vries Feedback.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Vernieuwing verzorging
Multimediatoepassingen
Multimedia(technieken)
ELIS – Multimedia Lab Internettechnologie Rik Van de Walle Vakgroep Elektronica en Informatiesystemen (ELIS) Faculteit Ingenieurswetenschappen Universiteit.
Evaluatie van vaardigheden
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
PATIËNTGERICHT COMMUNICEREN
Welkom in het vijfde leerjaar!
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Internet Standaarden Practicum 1 ● toetsing vak ● werkwijze vak ● alternatief voor gevorderden ● contentmatrix ● drieluik ● oefeningen ● slot.
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Bachelor Medische Hulpverlening
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Kaprijke – Lembeke. Multimove project: jarig project ondersteund via ISB vzw College + advies sportraad Samenwerking met jeugddienst,
Onze eerste oriënterende graad Een nieuwe talentgerichte aanpak Atheneum Wispelberg Gent.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Werkwijze telefoon & balie
Computer Ondersteunde ZELFSTUDIE
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Emma
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Herle/Holz
Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Emma
ONDERWIJSKUNDE INTRODUCTIE WIKI’S
Werkstudent in de opleiding rechten
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Herle/Holz
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Parels en puzzels Remko Boers SCOH.
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Emma
Afsluiting Infocyclus Informatie over de examens en evaluatie
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Herle/Holz
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Schoolgroepbijeenkomst
Infoavond examens 8 november 2017.
Besturingssystemen Prof. K. De Bosschere Vakgroep ELIS
Creatopia| Basisonderwijs
introductie Wikiopdrachten
Omgaan met verschillen
Kritiek geven en krijgen
department Educational studies
Universitaire Pabo van Amsterdam

Transcript van de presentatie:

13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie department Educational studies Delphine Franco & Karen De Coninck 13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie Delphine Franco & Karen De Coninck

Inhoud Deel 1: Inleiding Deel 2: Klinische simulaties ‘Communiceren met ouders’ Deel 3: Klinische simulaties ‘Omgaan met agressie in de klas’

Deel1: Inleiding

Inleiding THEORIE Universiteit PRAKTIJK School SIMULATIES

Inleiding Klinische simulaties bieden student-leraren de mogelijkheid om hun kennis, vaardigheden en attitudes in te oefenen en te ontwikkelen in een realistische leeromgeving Veilige leeromgeving Gecontroleerde leeromgeving Feedback Reflectie

Inleiding PRAKTIJK THEORIE School Universiteit SIMULATIES Communiceren met ouders Omgaan met agressie in de klas

Inleiding Algemene informatie klinische simulaties Aansluitend bij plenaire sessie (vrijwillige aanwezigheid) Online: MINERVA! VERPLICHTE DEELNAME Totaal 5 punten 3 punten klinische simulaties ‘communiceren met ouders’ 2 punten klinische simulaties ‘omgaan met agressie in de klas’ Minimum score om te kunnen slagen: 3/5 Simulaties = leermomenten  Volwaardige deelname is belangrijkste criterium voor evaluatie!

Deel 2: klinische simulaties ‘communiceren met ouders’

Communiceren met ouders Praktisch Voorbereiding op klinische simulaties Vanaf vandaag Online: MINERVA – documentenmap Klinische simulaties ‘communiceren met ouders’ Vanaf vrijdag 23/02 (om 10u) DEADLINE = vrijdag 02/03 (om 16u) Online: MINERVA - CURIOS Verplichte deelname! Bij vragen kan je mailen naar: KarenH.DeConinck@UGent.be

Communiceren met ouders Klinische simulaties ‘communiceren met ouders’: stap voor stap Alles is te raadplegen via MINERVA!! Stap 1 Bekijk de volgende filmpjes ter voorbereiding ‘Het ouder-leraar communicatie competentiemodel’ Getuigenissen uit de praktijk (3 filmpjes) Documentenmap ‘Klinische simulaties: communiceren met ouders’ Stap 2 Maak 3 online simulatieoefeningen Curios Stap 3 Vervolledig een korte bevraging (na het maken van de online simulatieoefeningen!) !! DEADLINE = Vrijdag 02/03!!

Communiceren met ouders

Karen De Coninck PhD student Vakgroep onderwijskunde E. KarenH Karen De Coninck PhD student Vakgroep onderwijskunde E KarenH.DeConinck@ugent.be T +32 (0) 9 264 86 60 www.ugent.be Ghent University @ugent Ghent University

Deel 3: klinische simulaties ‘Omgaan met agressie in de klas’

Omgaan met agressie in de klas Praktisch Geen voorbereiding mogelijk Klinische simulaties ‘omgaan met agressie in de klas’ 3 delen: Deel 1: start zaterdag 3 maart (10u) Deel 2: donderdag 8 maart (17u30) Deel 3: start maandag 12 maart (10u) 2 deadlines: Deel 1: donderdag 8 maart om 12u Deel 3: vrijdag 16 maart om 23u59 Online: MINERVA-CURIOS Verplichte deelname aan de 3 delen! Bij vragen kan je mailen naar Delphine.Franco@UGent.be

Omgaan met agressie in de klas Alles is te raadplegen via MINERVA!! Deel 1 Simulatieoefeningen (1) via CURIOS (Minerva) Vanaf 03/03 (10u) t.e.m. 08/03 (12u) Deel 2 Theoretisch kader in les en via ‘Documenten’ (Minerva) Les: donderdag 08/03 Online herbekijken les via Minerva Theoretisch kader raadpleegbaar vanaf 09/03 Deel 3 Simulatieoefeningen (2) via CURIOS (Minerva) Vanaf 12/03 (10u) t.e.m. 16/03 (23u59)

Omgaan met agressie in de klas

Delphine Franco PhD student Vakgroep onderwijskunde E. Delphine Delphine Franco PhD student Vakgroep onderwijskunde E Delphine.Franco@ugent.be T +32 (0) 9 264 86 29 www.ugent.be Ghent University @ugent Ghent University