Leidinggeven Communicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Advertisements

Lotgenotencontact.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Wat is het geven van feedback?
Feedback geven en ontvangen
BEGELEIDING EN COACHING Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Begeleiden en coachen 1. Begeleiden en coachen. –Belang en verschillen. Voorbeeld, normen en.
De eerste presentatie voor Nederlands
Wat is een communicatieplan?
1. Levensbeschouwing en communicatie
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Leidinggeven H3 Overleg Logistiek supervisor.
Leidinggeven H5 Communiceren Logistiek teamleider.
Wat is belangrijk om te leren?
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Communicatieproblemen
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Management en leidinggeven
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
HOOFDSTUK 3 Gespreksvaardigheden.  ature=related ature=related.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Gespreksvaardigheden
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Handvatten voor coaching
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
Communicatie Opletten, meedoen en meedenken
Het loopbaangesprek.
Algemene PREVENTIE & VOORLICHTING
Hand-Out.
Op het werk, in de klas en prive.
Communicatie 6e les.
Op het werk, in de klas en prive.
Hoe creëer je een plezierig werkklimaat?
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
H1 Media en communicatie
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Samenwerken en communicatie
Hier is het OOP! Zeggen wat je wilt!.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Training communicatie
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Leidinggeven voor eerste verkoper
Gesprekstechnieken Les 1.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Gesprekstechnieken Les 6.
Communicatie 7e les.
Omgaan met verschillen
Begeleiden les 1.
Communicatie 6e les.
Op het werk, in de klas en prive.
Omgaan met verschillen
Inspelen op innovaties
Les 6: non-verbale communicatie
Hoofdstuk 5 Communiceren
Transcript van de presentatie:

Leidinggeven Communicatie

Wat ga ik nu leren? Communicatieschema Gesprekstechnieken Feedback geven en ontvangen Structuur coachingsgesprek.

Organisatie en planning Leiderschap Communicatie Leidinggeven Samenwerken Projectmanagement

Terugkoppeling opdracht Organisatie Terugkoppeling opdracht Geef je testuitslag aan je buurman of buurvrouw Bekijk de testuitslag en geef aan wat je opvalt.

Organisatie Communicatie Het overbrengen van een boodschap van een zender naar één of meerdere ontvangers.

Indeling communicatie Organisatie Indeling communicatie Verbaal en non-verbaal Intern en extern Formeel en informeel Eénzijdig en tweezijdig.

Organisatie Vraag Welke voorbeelden kun je bedenken van formele en informele communicatie?

Gesprekstechnieken Directief Non-directief Tell and sell Organisatie Gesprekstechnieken Directief Non-directief Tell and sell Tell and listen Problem solving.

Communicatietechnieken Organisatie Communicatietechnieken Actief luisteren Samenvatten Vragen stellen.

Zes tips voor effectieve communicatie Organisatie Zes tips voor effectieve communicatie Wees een OEN Laat je OMA thuis Neem ANNA mee Gebruik LSD Smeer NIVEA Maak je niet DIK.

Feedback geven en ontvangen Organisatie Feedback geven en ontvangen Letterlijk ‘terugkoppeling’.

Kenmerken van feedback Organisatie Kenmerken van feedback Gaat uit van het doel van de actie of het gedrag Benoemt feiten Direct na de activiteit.

Tips bij feedback geven Organisatie Tips bij feedback geven Ik-boodschap Rustige plek Feiten en waarnemingen Namens jezelf Niet vanuit emotie.

Organisatie Sandwichfeedback Positief + ontwikkelpunt + positief.

Organisatie Vraag: Waarom is het zo belangrijk om op een goede manier feedback te geven?

Het begeleiden van een medewerker in zijn ontwikkeling. Organisatie Coachen Het begeleiden van een medewerker in zijn ontwikkeling.

Structuur coachgesprek Organisatie Structuur coachgesprek Goal Reality Options Wrap-up.