Leidinggeven Communicatie
Wat ga ik nu leren? Communicatieschema Gesprekstechnieken Feedback geven en ontvangen Structuur coachingsgesprek.
Organisatie en planning Leiderschap Communicatie Leidinggeven Samenwerken Projectmanagement
Terugkoppeling opdracht Organisatie Terugkoppeling opdracht Geef je testuitslag aan je buurman of buurvrouw Bekijk de testuitslag en geef aan wat je opvalt.
Organisatie Communicatie Het overbrengen van een boodschap van een zender naar één of meerdere ontvangers.
Indeling communicatie Organisatie Indeling communicatie Verbaal en non-verbaal Intern en extern Formeel en informeel Eénzijdig en tweezijdig.
Organisatie Vraag Welke voorbeelden kun je bedenken van formele en informele communicatie?
Gesprekstechnieken Directief Non-directief Tell and sell Organisatie Gesprekstechnieken Directief Non-directief Tell and sell Tell and listen Problem solving.
Communicatietechnieken Organisatie Communicatietechnieken Actief luisteren Samenvatten Vragen stellen.
Zes tips voor effectieve communicatie Organisatie Zes tips voor effectieve communicatie Wees een OEN Laat je OMA thuis Neem ANNA mee Gebruik LSD Smeer NIVEA Maak je niet DIK.
Feedback geven en ontvangen Organisatie Feedback geven en ontvangen Letterlijk ‘terugkoppeling’.
Kenmerken van feedback Organisatie Kenmerken van feedback Gaat uit van het doel van de actie of het gedrag Benoemt feiten Direct na de activiteit.
Tips bij feedback geven Organisatie Tips bij feedback geven Ik-boodschap Rustige plek Feiten en waarnemingen Namens jezelf Niet vanuit emotie.
Organisatie Sandwichfeedback Positief + ontwikkelpunt + positief.
Organisatie Vraag: Waarom is het zo belangrijk om op een goede manier feedback te geven?
Het begeleiden van een medewerker in zijn ontwikkeling. Organisatie Coachen Het begeleiden van een medewerker in zijn ontwikkeling.
Structuur coachgesprek Organisatie Structuur coachgesprek Goal Reality Options Wrap-up.