14 december 2017 bijeenkomst 5.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Advertisements

BattleBots The school battle.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Competentiegericht leren vmbo
Samenwerken Werken in Teams.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Bijeenkomst September 2015
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Lezen: doe het goed voor
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Praktijkervaring en reflectie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Wjk.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Productbespreking 2 la 3 1 december Goed: Relevante onderwijsvernieuwingen! Marcia: handelingsgericht werken Manon: actief leren Sandra: betekenisvol.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Keuzethema: differentiatie
Bijeenkomst September 2015
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Introductiedag kopopleiding en minor “Docent worden in het VO en MBO”
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Klas 4 cursusjaar Mevrouw W. Janzen en de heer A. Luchtenberg.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Mevrouw W. Janzen en de heer A. Luchtenberg
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
Ouders en school samen Maart 2016
16 november 2017 Centrale Start wpl1 RijnIJssel, Veluwestraat, Arnhem
Programma van vandaag uur ABCD-opdracht (2-tallen)
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
23 november 2017 bijeenkomst 2; wpl1 RijnIJssel, Utrechtsestraat, Arnhem Jacqueline van der Zee en Jacques de Goede.
Bijeenkomsten vakdidactiek
Intervisie.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Diversiteit en integratie
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Inspelen op Innovaties
E health, Domotica en E-learning
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Maak Maar Duidelijk!.
Transcript van de presentatie:

14 december 2017 bijeenkomst 5

Programma van vandaag 15.00 uur Opening 15.05 uur Presentaties Plan van Inzet MBO- docent 15.35 uur Onderzoekende houding: praktijkonderzoek 15.45 uur Pauze 16.00 uur Leertaak 2 Praktijkonderzoek 16.30 uur Verder met de leertaak Oriëntatie op het beroep (terug- en vooruitblik) 16.45 uur Voorbereidingen Kerstborrel: afspraken 17.00 uur Afsluiting

Doelen Aan het einde van de dag: heb je een globale indruk van de taken van een mbo-docent kun je verwoorden wat met onderzoek in de school bedoeld wordt kun je verwoorden wat van jou verwacht wordt mbt het onderzoek weet je met wie je het onderzoek gaat uitvoeren

Presentaties Plan van Inzet 4x presentatie per groep met aansluitend vragen een verbeterde een versie naar aanleiding van de presentaties

Pedagogisch handelen? Waarden, normen en overtuigingen Verschillen tussen leerlingen Zorgleerlingen Leren leren Coachende rol

Waarden, normen en overtuigingen Hij/zij handelt en communiceert respectvol met anderen vanuit zijn eigen kennis en opvattingen. Hij/zij verantwoordt zijn uitspraken en handelen en respecteert de opvattingen van anderen

Verschillen tussen leerlingen Hij/zij ziet verschillen tussen lerenden mb.t. ordeverstorend gezag.

Zorgleerlingen Hij/zij oriënteert zich op de zorgstructuur van Rijn Ijssel

Leren Leren Hij/zij kan lerenden bij de les betrekken

Coachende rol Hij/zij begeleidt lerenden in niet klassikaal en docentgestuurde onderwijssettings

Praktijkonderzoek

Aanleiding, context en onderzoeksdoel leg jullie individuele leervragen bij elkaar en schrijf een gezamenlijke aanleiding (laat individuele verschillen naar voren komen) Waar gaan jullie het onderzoek uitvoeren ? (context van het Rijn IJssel, beschrijf elementen uit de context die belangrijk zijn voor dit onderzoek: onderwijsvisie, niveaus, afdeling, klas, BOL/BBL, ...) opdracht 1.2. Beschrijving leertaak #OO Dit onderzoek geeft me inzicht in... opdracht 1.1. Beschrijving leertaak #OO Wat is het doel van het onderzoek? (Wat moet het je aan kennis en vaardigheden gaan opleveren?)

Presentatie onderzoeksplan 18 januari Er wordt beoordeeld op de volgende onderdelen: - Inhoud - Mediagebruik/opzet - Meetbaar maken - Methode

Schrijf voor 11 januari de eerste versie van de aanleiding en de literatuurstudie. Breng mee naar de les.

Leertaak Orientatie op het beroep Vier activiteiten: 1. Instructie 2. Reflectie 3. Keuze 4. Keuze Wat heb je al gedaan? Wat kun je doen? Wat wordt van je verwacht? Met wie werk je samen?

Terug- en vooruitblik Every kid needs a champion Tips en Tops