Verkoopt en handelt verkoop af

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

H1 wikken en wegen Paragraaf
4 July July July 2014Hogeschool Rotterdam1 ONDERNEMER EN CONSUMENT qhw8Qd97U.
Weten wat je verkoopt Niveau 2 Kerntaak 2.
Service en Garantie Niveau 2 Kerntaak 2.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Training Omgaan met service
Contract, AV, incoterms, E-commerce en Weens koopverdrag
13 Rechtsgevolgen van een overeenkomst
The LAW VBI9A4.
Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Docent: S. Allaoui Consumentenrecht.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Overeenkomst.
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
De wet op de marktpraktijken en bescherming van de consument
Blok 4verbintenissen.
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
Commercieel beleid en recht
Verkoop en marketingplan
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Ondernemer detailhandel.
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Filiaalmanager.
Recht H3 Kopen en verkopen Filiaalmanager.
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
Slim en veilig online winkelen Hein van Dijk
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Spijt van een aankoop aan de deur via thuiswinkelen in de winkel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
1 CCC & CCM – Mod2 JACM Juridische Aspecten Credit Management H12. Koop & Ruil.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
HOOFDSTUK 3 Wat koop je ervoor?. Consumentenorganisaties Komen op voor de belangen van de consument (klant) Voorlichting geven Waarschuwen tegen misleidende.
Verkoop Hoofdstuk 4 De verkoopafhandeling. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Introductie Service 4.1 Service. Introductie opdracht juichpakken roy donders vliegen winkel Maak de introductie opdracht met 2 of 3 personen.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Maarten Peeters 6Handel
Juridische aspecten van een webshop
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Hoofdstuk 6 Consumentenkoop
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoop Service.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Hospitality en voorraadbeheer
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Verkoopt en handelt verkoop af Hoofdstuk 6 Service en klachten

1 Handel en distributie 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5 Geld beheren 6 Service en klachten 7 Marktsegmentatie 8 Winkelformule 9 Retailmix

Service verlenen Garantie Ruilen Bezorging Parkeerplaats Hoofdstuk 6 Service en klachten Service verlenen Garantie Ruilen Bezorging Parkeerplaats Persoonlijke service in de winkel Deur open houden voor klant met kinderwagen Praatje houden met partner van klant die aan het passen is Op zaterdag helpen inpakken Laten proeven Koffie

Vormen van service Service voor de verkoop Service tijdens de verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten Vormen van service Service voor de verkoop Service tijdens de verkoop Service na de verkoop

Service voor de verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten Service voor de verkoop De winkel sfeervol inrichten, passend bij de doelgroep De webshop overzichtelijk inrichten Aanbiedingen bekendmaken Nieuwe artikelen in het assortiment bekendmaken Artikelen op zicht meegeven aan de klant

Service tijdens de verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten Service tijdens de verkoop Een kopje koffie aanbieden Het gordijn van het pashokje open- of dichtschuiven Artikelen demonstreren (in de webshop via een filmpje) of gratis verstrekken Garantie verlenen

Service na de verkoop Artikel inpakken voor de klant Hoofdstuk 6 Service en klachten Service na de verkoop Artikel inpakken voor de klant Snel reparaties verrichten Artikelen thuis bezorgen en installeren Artikelen laten ruilen of terugnemen Is de geldigheid van de garantie nog niet verlopen? Heeft de klant de kassabon meegenomen? Is het artikel afkomstig uit jullie winkel? Is de klant met het artikel omgegaan volgens de gebruiksaanwijzing?

Hoofdstuk 6 Service en klachten Bestellen Bestelprocedure

Soorten klachten De klant laat merken dat hij ontevreden is Hoofdstuk 6 Service en klachten Soorten klachten De klant laat merken dat hij ontevreden is Hij komt terug naar de winkel en uit de klacht mondeling Hij uit de klacht schriftelijk: e-mail klachtenformulier op de website De klant is wel ontevreden, maar dient geen klacht in vaak wel tegen familie en vrienden (social media) negatieve reclame voor de winkel ondervangen door duidelijk aan te geven waar de klant met zijn klacht terecht kan in de winkel of webshop Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 7.5 Bezit basiskennis van klachtenbeleid, punt 1 (doel klachtenbehandeling).

Hoofdstuk 6 Service en klachten Klachtgesprek

Klachtendrempel In de winkel Per e-mail Vriendelijk overkomen Hoofdstuk 6 Service en klachten Klachtendrempel In de winkel Vriendelijk overkomen Per e-mail onderwerpregel, bijvoorbeeld: reactie op uw klacht … Persoonlijke aanhef Doel in de eerste regel vermelden Vat kort samen waar de klacht over gaat Geef aan hoe de klacht wordt opgelost Leg uit hoe de klant contact kan opnemen Zorg voor een volledige ondertekening

Consumentenrecht Recht op een compleet product Hoofdstuk 6 Service en klachten Consumentenrecht De wetten en regels die de consument (de klant) beschermen bij de aankoop van producten en diensten. Recht op een compleet product Recht op een product dat de kwaliteiten heeft die de verkoper heeft gezegd Recht op dat de verkoper over de bijkomende kosten vertelt, zoals bezorgkosten of installatiekosten

Consumentenkoop De overeenkomst is een consumentenkoop als: Hoofdstuk 6 Service en klachten Consumentenkoop De overeenkomst is een consumentenkoop als: De koop gaat om een roerende zaak een product dat je kunt verplaatsen, zoals een meubel of een jas. Dus geen huis of bouwgrond. Het product verkocht wordt door een professionele verkoper De koper een ‘natuurlijk’ persoon is, een mens van ‘vlees en bloed’. Ook moet de koper iets kopen voor zichzelf en niet voor zijn bedrijf of beroep

Algemene voorwaarden Prijzen Levering Garantie Manier van betaling Hoofdstuk 6 Service en klachten Algemene voorwaarden Schriftelijk vastgelegde bepalingen waarin alles is geregeld over de koopovereenkomst. Algemene voorwaarden noem je ook wel leveringsvoorwaarden, betalingsvoorwaarden of standaardvoorwaarden. Prijzen Levering Garantie Manier van betaling Eigendomsbehoud Overmacht Vrijblijvend aanbod

Hoofdstuk 6 Service en klachten Garantie Wettelijke garantie is dat een klant recht heeft op een deugdelijk product Geen wettelijke garantietermijn; het ene product gaat langer mee dan het andere Bij defect binnen de garantietermijn: recht op gratis reparatie of vervanging tenzij de verkoper kan bewijzen dat het product verkeerd gebruikt is Fabrieksgarantie de fabrikant geeft aan hoe lang de koper met het product moet kunnen doen de verkoper is verplicht om de koper te helpen om het probleem om te lossen Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 7.6 Kan een reparatie-/ tegoedbon en/of garantiebewijs uitschrijven, punt 1 (begrip garantie).

Productaansprakelijkheid Hoofdstuk 6 Service en klachten Productaansprakelijkheid Bij schade die door het product veroorzaakt is schade aan personen (letselschade) schade die is ontstaan aan andere goederen drempel van € 500,- de consument moet bewijzen dat er een gebrek is aan het product

Hoofdstuk 6 Service en klachten Geschillencommissie een onafhankelijke groep die bij een geschil tussen koper en verkoper bepaalt wie er gelijk heeft

Hoofdstuk 6 Service en klachten Koop op afstand Als de verkoper en consument elkaar niet hebben gezien bij de aankoop, bijvoorbeeld als je een product koopt via internet Een verkoper moet het product binnen dertig dagen na de bestelling leveren. Lukt dit niet, dan moet hij de koper daarvan op de hoogte stellen Bij een koop op afstand mag je bijna altijd ruilen of het product terugsturen Je hebt recht op een bedenktijd van minimaal veertien kalenderdagen