Shintō Labs Presentatie VIAG

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

MPM Maarten Frenk 15 oktober 2004 Groningen Werkgroep automatisering Doel :  Uitwisseling informatie en ervaringen  Gezamenlijk optimaliseren van MPM.
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
Welzijn Eindhoven, PeuterPlaza, Dynamo, Speelpark de Splinter, Adviespunt Discriminatie Zuidoost Brabant, Vrijwilligerspunt en DommelRegio zijn onderdeel.
Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
BI voor Microsoft Dynamics AX
Workshop Onderzoeksontwerp
Publieke Dienstverlening ‘op de kaart’
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
16 juni 2011sia thematische impuls Thematische Impulsen (TI) Agenda Wat is een Thematische Impuls? Waarom Thematische Impulsen? Plaats binnen SIA Inhoud.
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Business Marketing Management
Klikdemo 4: CRM Casus Topclean (met navigatiehulp) Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe en wat je moet registreren.
Toelichting raamcontract websites Wemmel - 30 maart 2015 Mieke Vande Kerckhove.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Prototype kwartaalrapportage en dashboard
?.
Minor Internet Marketing
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
KVO-B Presentatie KVO-B 16 juni 2014 Overleg Ondernemersverenigingen Gemeente Maasgouw Chris Bosch (OML) (
Zaken die ervoor zorgen dat je kosten maakt tijdens ontwikkeling van mobiele apps.
25 augustus 2009 Ontwikkeling PROTIDE Klankbordgroepoverleg #4.
Landelijk Kwaliteitsprogramma Beter voorkomen Maatschappelijke Verantwoording indicatoren JGZ GGD Nederland 8 september 2008.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Presentatie ZMC Door Daniël Seton – 1D. Doelstelling Met deze presentatie wil ik het publiek de kracht van het social media laten zien.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Kengetallen exporteren naar MMP
Mediagedrag van Millennials
Overzicht Vooronderzoek Hypothese Onderzoeksvraag Methodologie
Instructie Deze presentatie geeft, samen met de demo van het Strategisch Ontwikkelingsplan, leidinggevenden een goed beeld van de verschillende stappen.
ZorgkaartNederland En toezicht op de zorg
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Profiel Product Presentatie
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Voeg hier een foto van het product in
Experimenteerspoor Omgevingsplan Soest
Presentatie ZMC Door Daniël Seton – 1D.
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Kluwer The end of Publishing
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Presentatie bedrijfsplan
Praktijkbeproeving ODS (Open Data Standaarden)
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
Overzicht: les 2 Het toetsenbord verkennen Apps installeren
Afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en Midden-Limburg Bijeenkomst 25 januari 2018 Presentatie onderzoek ‘afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en.
MIC-workflow Amstelring
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Azure Data Factory Henry
Informatiegestuurd voor de gemeente Den Haag
Transcript van de presentatie:

Shintō Labs Presentatie VIAG Jurriaan Souer – Product Strategist

Shintō Labs Presentatie VIAG Naald in de hooiberg Datagedreven zoeken naar milieurisicovolle bedrijven Shintō Labs Presentatie VIAG Jurriaan Souer – Product Strategist

Waar gaan we het vandaag over hebben? Publieke meerwaarde middels datagedreven werken Een resultaat gerichte, ‘bottom-up’ aanpak om te innoveren Gebaseerd op een casus bij gemeente Eindhoven

7.000 liter gevaarlijke stoffen Het probleem 7.000 liter gevaarlijke stoffen

55.000 bedrijven ingeschreven in de gemeente Eindhoven In perspectief 55.000 bedrijven ingeschreven in de gemeente Eindhoven Meeste bedrijven zijn bekend Betreffende bedrijf had zich ingeschreven, maar had zich niet gemeld

Het probleem: de naald(en) in de hooiberg Bekende bedrijven met milieu risico Bekende bedrijven zonder risico De naald: Onbekende Bedrijven met milieu risico

in 5 dagen van idee naar werkend prototype DESIGN SPRINT in 5 dagen van idee naar werkend prototype

DESIGN SPRINT

Datagedreven stellingen Alle inrichtigen mbt milieubeheer bekend Sprint vragen: Is er informatie voor ons beschikbaar bij andere afdelingen die bijdraagt aan het vinden van risicovolle bedrijven mbt milieu? Hoe kunnen we externe bronnen raadplegen om onbekende bedrijven inzichtelijk te maken?

Shintō Labs Design Sprint Dag 1 Shintō Labs Design Sprint Van idee naar prototype in 5 dagen Dag 1: Understand

(potentieel)

Shintō Labs Design Sprint Dag 2 Shintō Labs Design Sprint Van idee naar prototype in 5 dagen Dag 2: Diverge

Gezamenlijke visie op waarde vs haalbaarheid in de sprint Obliek Key2 Platforms hoger SquitXo cyclorama SCIOS Geo Fundament Online Marketplace Gouw Belastingen KCC Vestigings register Funda.nl PDOK Social media KVK Inspecview Milieu Andere bronnen verwachte waarde Ruimtelijke plannen.nl BAG - Basis registratie Bio Bedr. Register lager Key2vergunningen lager haalbaarheid in sprint hoger

Lightning Demo’s Key features

Solution Sketches

Shintō Labs Design Sprint Dag 3 Shintō Labs Design Sprint Van idee naar prototype in 5 dagen Dag 3: Decide

Sticky vote

Storyboard

Shintō Labs Design Sprint Dag 4 Shintō Labs Design Sprint Van idee naar prototype in 5 dagen Dag 4: Prototype

Shintō Analytics Platform overheidsdata social data dashboards bedrijvigheidsdata mobiele data publieke data

Shintō Data Lake Unstructured Structured Realtime Shintō Data Lake

(D) Gezamenlijke visie op waarde vs haalbaarheid in de sprint Obliek Key2 Platforms hoger SquitXo cyclorama SCIOS Geo Fundament Online Marketplace Gouw Belastingen KCC Vestigings register Funda.nl PDOK Social media KVK Inspecview Milieu Andere bronnen verwachte waarde Ruimtelijke plannen.nl BAG - Basis registratie Bio Bedr. Register lager Key2vergunningen lager haalbaarheid in sprint hoger

Inside the Shintō Model Factory Model Consumer Browser Mobile Desktop Thing Shinto Platform Azure Services Scoring APIs Models Store Klanten 6 Websites USE > Webservice 4 Storage 5 Web App Shinto Model Factory HDInsight Lees Data Train Model Valideer Model Publiceer Model Azure ML 3th party Services USE > Open Data Data Provider Other Data 3 Data APIs Training Data Klanten Websites 1 2 Streams

Overzicht van alle inrichtinen Filter mogelijkheden net zoals Funda

Overzicht van alle onbekende inrichtinen Alleen onbekende bedrijven staan aangevinkt

Demo: lijst view van gekozen selectie Gesorteerd op Risicoindicator Acties: bewaren, zet op de lijst, niet relevant

Shintō Labs Design Sprint Dag 5 Shintō Labs Design Sprint Van idee naar prototype in 5 dagen Dag 5: Validatie

Validatie: Kwalitatief en Kwantitatief Interne validatie van gebruikers: Beslissers en gebruikers Externe gebruikers validatie: 2 potentiele gebruikers Team-validatie Kwantitatief: Data validatie: validatie van datahypotheses op basis van sample data Aanvullende conclusies

Resultaat externe validatie Positief Verbeterpunten Persoon E-1 (inspecteur milieutoezicht) Vooral ook bekende bedrijven interessant Mogelijkheid voor integrale controles Zou werk zeker verbeteren door meer inzicht. Visueel prettig Extra info wenselijk (bv bouwgerelateerde zaken) Legenda van de filters ontbreekt Rood lijkt ”actie”  daar moeten we wat mee. “Go” knop: liever zelf sturen met filters Persoon E-2 (Toezicht & afhandelingen) Ziet er goed uit Handig om bedrijven te vinden en vooronderzoek te doen Handig om te filteren en de lijst met inrichtingen te zien Legenda ontbreekt Extra bronnen en informatie (bv ’adres huisnumer’ bij de lijst, financiele gegevens, misschien ook tekeningen toevoegen en historie van meldingen) Persoonlijke werkvoorraad

Resultaat data validatie Data Hypothese Conclusie* Online bronnen en Sociale media kunnen ons helpen ongeregistreerde bedrijven op de radar te krijgen. Het is mogelijk nieuwe bedrijven te ordenen op basis van een risico indicator. Geregisteerde gecontroleerde bedrijven kunnen ons helpen een eerste indicatie van de risico categorie te doen voor vergelijkbare nog niet geregistreerde bedrijven. Geregistreerde gecontroleerde bedrijven kunnen ons helpen een eerste indicatie van de CBI code te geven voor vergelijkbare nog niet geregistreerde bedrijven *op basis van Sample data. Meer data (volume), feedback (lerend vermogen) en tijd (om te leren) levert altijd betere resultaten op. Ook opschonen van SquitXO is belangrijk.

Shintō Labs Design Sprint Hoe verder Shintō Labs Design Sprint Van idee naar prototype in 5 dagen Hoe ziet het vervolg er uit ?

in 8 weken van prototype naar oplossing SOLUTION RUSH in 8 weken van prototype naar oplossing

Milieurisico oplossing: in gebruik Geplande lijst, Feedback, Dashboard Niet milieu relevant Extra bronnen en filters Extra statussen

Samenvatting Datagedreven werken is een logische keuze Begin klein en bottom-up werken (vanuit bestaande challenges) In korte tijd kan je heel snel resultaten boeken met een goed team Kortom: ga aan de slag en experimenteer, gericht en adequaat

Meer weten. info@shintolabs. nl www. shintolabs. nl https://www