Luisteren naar de stilte

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Advertisements

Woorden en tijd.....
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Jack ging met z'n vriend Bob skiën. Ze namen Jack's busje en reden noordwaarts. Nadat ze enkele uren gereden hadden kwamen ze in een verschrikkelijke sneeuwstorm.
Om te onthouden. Een student, die net gezakt is voor zijn eindexamen, weet wat een jaar betekent. Een moeder, die vroegtijdig haar kind kreeg, weet wat.
Dag 6 Dag 6 van het dagboek Halihalo lieve kindertjes, Brrr… wat was het koud vannacht op de daken. We zijn de hele nacht op pad geweest met onze zakken.
De tijd, om te onthouden.
"Wat ga je later worden, Jantje. " vraagt moeder. "Vuilnisman
Andries Om te onthouden.
De beste manier om woorden aan te pakken…
Een student, die net gezakt is voor zijn eindexamen, weet wat een jaar betekent.
Ruimtevaartquiz De Maan De.
Bewerkt door Jordy, Amélie & Ineke
Interpreteren van data
Marco van Gijzen & Allard Bouwmeester
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Jezus roept de leerlingen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Archeologie voor pakket ++s Les 4: Het feitelijk opgraven.
Pasen 2015 Groep 5, 6, 7 en 8 ‘t Bolwerk.
In dit winkelcentrum hebben vrouwen de mogelijkheid een echtgenote te kiezen uit verschillende mannen...
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solliciteren: wat wil ik?
Het belang van voorlezen
Week 4 Conversatieanalyse - interactie in de klas.
Hoi allemaal, ik zit achter de computer. Opa is jarig en ik wil hem feliciteren. Ik ga hem bellen via Skype.
20 februari 1965.
doe de test. Eerlijk invullen.
"Wat ga je later worden, Jantje. " vraagt moeder. "Vuilnisman
Daddy’s Home Productions – Alle rechten voorbehouden ©
Het gebeurde in een donkere nacht, heel lang geleden, dat er herders in het veld waren, die de wacht hielden over hun schapen. Zij stonden net wat met.
Pokémon Go Mediabegrip week
Om te onthouden met muziek...
Bouwen Matteüs 7: Jezus zei: “Luister naar mijn woorden en doe wat ik vraag. Dan lijk je op een verstandige man, die zijn huis bouwt op stevige.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Johannes 20 : Maria stond te huilen bij het graf van Jezus.
Wat doe ik hier vandaag? Ik krijg een heleboel tips om de Bijbel te lezen. (En misschien denk ik aan het eind wel: ‘Hé, dat ga ik ook écht doen!’) Les.
Job 2: 7-10 Satan zorgde ervoor dat Job heel erg ziek werd.
Matteüs 9:9-13 Jezus zag een man bij een kantoortje zitten.
Les 5 Om je heen kijken Wat doe ik hier vandaag?
Exodus 20: Vier de rustdag, want dat is een bijzondere dag.
Zandkorrels Genesis 13:14-16
Blok II Bidden In de lessen 7 t/m 13 ontdek je hoe jij verbinding kunt maken met God door te bidden.
Lucas 7: Jezus was op weg naar Jeruzalem.
Jezus ging naar de woestijn. Hij was daar 40 dagen en 40 nachten,
Handelingen 1: Toen Jezus naar de hemel ging, zei hij tegen zijn leerlingen: ‘Jullie moeten in Jeruzalem blijven. Blijf daar wachten. God zal jullie.
Slapend in de storm Marcus 4:37-40
Reddingsboeien Opdracht: Speel drie op een rij, op de grond!
Het perfecte koppel….
Boot bouwen Marcus 4:35-41 “’s Avonds zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Kom, we varen naar de overkant van het meer’. Jezus zat al in de boot. Ze gingen.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Thema 4: Zo bereik je meer
De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Ricky Seinstra & Mirre Dollekens
hier jouw droom bewaard.
Woorden en tijd.....
Het perfecte koppel….
Semantisatieverhaal Ken jullie het filmpje van die lachende man in het openbaar vervoer, in de metro? Openbaar vervoer is vervoer dat iedereen mag gebruiken,
Iedereen in de dramadriehoek
Wat heb je nodig? Een idee en een fototoestel of digitale camera
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Wat leer je allemaal op school?
Vriendschap voor het leven
Semantisatieverhaal: Kennen jullie de legende van ‘de rattenvanger van Hamelen’? De legende is het wonderlijke verhaal dat eeuwenlang doorverteld is. In.
Semantisatieverhaal: Kennen jullie de legende van ‘de rattenvanger van Hamelen’? De legende is het wonderlijke verhaal dat eeuwenlang doorverteld is. In.
Transcript van de presentatie:

Luisteren naar de stilte

De rijkdom van de stilte Enige tijd geleden werd een radiojournalist er op uitgestuurd met de opdracht om ergens in Vlaanderen vijf minuten stilte op te nemen. Maanden is de man overdag en 's nachts in de weer. Maar altijd werd zijn bandopname verstoord door een trein, een wagen een vliegtuig, radio's, sirenes enz. De journalist slaagde er uiteindelijk niet in om zijn opdracht te vervullen  en keerde terug met de vaststelling dat in Vlaanderen geen vijf minuten stilte meer te vinden zijn. We lezen dit langzaaaaamaaaaan vanuit het publiek  Ghislaine

Als je een plek mocht zoeken waar het stil is, welke zou je dan kiezen? De deelnemers krijgen nu kort de tijd om voor zichzelf na te denken

Je mag nu één foto kiezen. Waarom roept deze het idee van stilte op?

Wanneer wil jij dat het echt stil is?   Wanneer vind je stilte vervelend of lastig? Waar word je echt stil van?

'Als we voor iets indrukwekkends staan, is stilte het beste eerbetoon 'Als we voor iets indrukwekkends staan, is stilte het beste eerbetoon. We bekennen zo dat we geen woorden hebben voor wat we op dat ogenblik ondergaan.’ (Alfonso Milagro, Spaanse priester) ! In stilte!

Een eenzame monnik kreeg eens bezoek van een groep mensen. Nieuwsgierig vroegen ze hem wat voor nut het leven in stilte had. De monnik, die net een emmer water uit een bron omhoog haalde, zei: “Kijk eens in de bron. Wat zien jullie?” De mensen tuurden naar het water en zeiden: “We zien helemaal niets.” Wat later herhaalde de monnik zijn vraag. “Kijk nog eens. Wat zien jullie nu?” De mensen bogen zich over de rand. “We kunnen in de weerspiegeling onszelf zien!” “Juist,” zei de monnik. “Eerst was het water onrustig en zagen jullie niks. Stilte zorgt ervoor dat je jezelf kunt zien.” Wat later zei de monnik weer: “Kijk nu nog een keer in de bron. Wat zien jullie nu?” Ze keken en riepen uit: “Nu zien we de stenen op de bodem van de bron!” “Juist,” beaamde de monnik, “als je maar lang genoeg wacht en opgaat in stilte, kun je de grond van alles aanschouwen.” Dit verhaal wordt voorgelezen door Ghislaine vanuit het publiek wederom.

NA het verhaal tonen we deze beelden in stilte