Programma Bruggen Bouwen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WELKOM op de Netwerkborrel 21 januari 2003 Goede ICT- voornemens?
Advertisements

Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
Meerwaarde van eigentijds onderwijs
Servicepunt examinering mbo Nelleke Lafeber Halvard Jan Hettema
Groene ICT en Duurzame Ontwikkeling in het HO 25 november 2010Amandus Lundqvist, voorzitter SURF.
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Digitale leermiddelen in het mbo
Verzoek vorige keer - samenhang:
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Implementatie ECK: Distributie en Toegang VO ECK Klantdag, 14 mei 2013 Willem-Jan van Elk, Tony Heemskerk.
Nova Vitaal Gezonde school…… Rosa Wassink Arbo coördinator
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
De informatievoorziening als (bedrijfs-)functie
Kostenmodel Examinering Paula Willemse (IVA Onderwijs) Hans Mariën (IVA Onderwijs)
Een Zeer Zwakke School, is het te vermijden?
Infoshop in het kader van het congres “Bewegen als levenslange uitdaging” Lokale Task Forces 50+: Op weg naar een aanpak om 50+ers aan te zetten tot meer.
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Sectorwerkstuk Den Bosch
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
Platform PO/VO Veldlijnbijeenkomsten rond de “zorgplicht” Data: 8 mei sbo De Wissel 8 mei sbo De Wissel 16 mei Praktijkschool Hoorn 16 mei Praktijkschool.
METIS © Universiteitsbibliotheek Groningen METIS Wat is metis Aanpak Rollen Planning Ondersteuning.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
moderniseren van het curriculum.
Online leergang LOB stimulans voor LOB-ontwikkeling
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Informatiemanagement
Beleidsinformatie Jeugd
Ketenaanpak Laaggeletterdheid LeerWerkdag 2014
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Website bouwen (project). Inhoud Hoofdstuk 1. offerte Hoofdstuk 2. Wensen opdracht gever Hoofdstuk 3. Aspecten Hoofdstuk 4. Formaten Hoofdstuk 5. Plan.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Op naar uitvoeringsprojecten. Wat vragen we? En wat kunt u van ons verwachten? Door Jan Kerkhof voorzitter initiatiefgroep Dommelvallei.
Ontwikkelen en publiceren van uniforme examenvereisten.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Integraal benchmarkanalysemodel genereert strategische stuurinformatie en faciliteert veranderingen Robbert-Jan Poerstamper PricewaterhouseCoopers.
Het programma In voor zorg! Hannie Treffers en Carolien Koning PGM open, 7 februari 2013.
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
Pilot kennisbasis rekenen- wiskunde Hogeschool iPabo Vahap Duman, docent rekenen-wiskunde Ronald Keijzer, lector Rekenen-wiskunde
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Programmeren met kinderen
Netwerkmiddag vier….. Welkom.
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Zo werken wij hier in het oosten
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Informatie voor de regionale aanpak
Kennis delen.
Eindhoven Ondernemend Informatiebijeenkomst
Sieberdam/ROCS & KODOS
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 18 januari 2018.
NETWERKBIJEENKOMST ICT-AMBASSADEURS 18 JANUARI 2018
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Wolkom yn Fryslân! Wifi netwerk Eduroam of FC-Gasten wachtwoord:
Ambassadeursbijeenkomst Mediacollege
Even bijpraten…. Jan Bartling (saMBO-ICT) en Leo Bakker (Kennisnet)
Het E-depot van Rotterdam
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 30 mei i 2018.
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
Doorstroom van ISK naar MBO
Even bijpraten…. Jan Bartling, Leo Bakker 22 maart 2016.
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Programma Bruggen Bouwen Leo Bakker en Martijn Bijleveld 30 mei 2018

Publicatie Bruggen Bouwen Fase 2: pilots Fase 3: leergang Carrousel

Publicatie Bruggen Bouwen Kennisnet – saMBO-ICT hebben kennis en ervaringen opgehaald bij 12 instellingen Dit gaf een helder beeld van wat er nodig is om een i-coach programma goed te faciliteren en uit te voeren Alle bevindingen in een publicatie gebundeld……

Publicatie Bruggen Bouwen Belangrijkste elementen: 6 succesfactoren, soort van model aanpak! Groen – oranje – rood analyse Quick scan voor de eigen instelling Doorkijkje bij de instellingen (anoniem) In pdf beschikbaar, zeer binnenkort ook in online formaat bij Kennisnet

Aan de slag met de pilots: fase 2 Nieuw programma starten Horizon College Regio College Bestaand programma verbeteren Friesland College Noorderpoort Deltion Lessen uit het practoraat i-coaches Hoornbeeck

Ontwikkelen leergang: fase 3 Verzamelen ervaringen uit de pilots Opzet en uitvoering van de leergang Wie moeten er worden geschoold Welke vorm Welke onderwerpen Hoe wisselen we ervaringen uit

Waar staat jouw instelling? Is er een koppeling met de onderwijskundige doelen? Is er aandacht voor de selectie en het profiel van de i-coach? Staat de i-coach in verbinding met het strategisch, tactisch en operationeel niveau? Is er een centrale kennisdeling en aanpak? Is er transparantie over rollen en eigenaarschap? Zijn er tijd en middelen beschikbaar?

Carrousel 5 Thema’s 5 tafels 5 tafelheren 15 minuten per ronde Ervaringen uitwisselen Elementen voor de leergang ophalen en aanscherpen

Carrousel Koppeling met de onderwijskundige doelen Henk Kuiper (informatiemanager) Aandacht voor de selectie en het profiel van de i-coach Mark Terpstra (marketing & communicatie) Verbinding met strategisch, tactisch en operationeel niveau Ronald Kollen (automatisering) Rollen en eigenaarschap Jan Willem Overal (functioneel beheerder) Centrale kennisdeling en aanpak / tijd en middelen Ashwin Brouwer (beleidsmedewerker onderwijs)

Martijn Bijleveld martijn.bijleveld@sambo-ict.nl 0654 244 855