Welkom in groep 4 Juf Denise Juf Lieke Juf Guusje Meneer Menno Meneer Corné Meneer Bram
De volgende vakken worden gegeven in groep 4: Lezen (Leeslijn) Taal (Taalverhaal taal) Spelling (Taalverhaal spelling) Rekenen (De wereld in getallen) Wereldoriëntatie (Wijzer) Begrijpend lezen (Nieuwsbegrip) Schrijven (Schrift) Verkeer (Wegwijs) Levensbeschouwing (Trefwoord) Kunstzinnige vorming (Moet je doen!) Gym Techniek
Toetsen groep 4 Methode gebonden toetsen taal, rekenen, spelling. Niet methode gebonden toetsen: AVI DMT Begrijpend lezen Rekenen Spelling - Taalverzorging
Bijzondere dagen in groep 4 Kunst en cultuur projecten en uitstapjes Sinterklaas Kerst Carnaval Sportdag D’n Overkantdag Kinderboekenweek Communie Week van de lentekriebels Openings- en slotviering
Wat als uw kind moeite heeft met een vak of juist niet? Verlengde instructie Lezen extra in de klas en thuis Spelling Plusbladen Rekenen: Bijwerkboek, Maatwerk, thuis oefenen tafels, Pluswerkboek Taal: Plusbladen Groepsplan (onderwijsleerbehoeften) Algemeen: Levelwerk
Hoe houden we contact? Tafeltjesmiddagen 10 minuten gesprekken Rapporten Kalender Informatieboekje groep 4 (website) Nieuwsbrief Via Mijnschoolinfo U kunt natuurlijk ook altijd binnen lopen
Gezocht: Luizenouders Leesouders Klassenouders
Automatiseren t/m 10 en tafels Splitsen De kinderen ‘moeten’ de splitsingen t/m 10 uit het hoofd weten. Ze kunnen dan de volgende som goed uitrekenen: 46+7=…. 46+4=50 50+3=53
Automatiseren t/m 10 en tafels Plussommen en minsommen t/m 10 Rekenstrategieën: Erbij/eraf 1 som 6+1= 6-1= (16+1) Erbij/eraf 2 som 6+2= 6-2= (16-2) Dubbel som 4+4= (24+4) Bijna dubbel som 4+5= (34+5) Verdwijnsom 3-3= Bijna verdwijnsom 3-2= Verliefde harten 7+3= 10-3= Automatiseringsboekje
Automatiseren t/m 10 en tafels Tafels (1 t/m 5 en 10) - Wat betekenen de tafels? - Tafelspin - Verschillende werkvormen; Mix en ruil, gooien met bal, ballonnenspel digibord
4x5=? 6x5=? 5x5=25
Bedankt voor uw aandacht! Heeft u nog vragen?