Internationale beurs voor excellente leerlingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wereldburgerschap Zaakvakonderwijs in (inter) actie?!
Advertisements

COMPETENTIES VOOR 2020 Hoe de Learning Outcomes en Competenties bepalen om aan de nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden?
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Crossing borders with ROC Flevoland Internationale activiteiten
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Tienerdienst 29 mei 2005 GOAL !!! Thema:.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Keuzevrijheid: lust of last?
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
Referentievlakken in de Noordzee zowel een nationaal als internationaal verhaal.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
In the loop Game: introduction on Circular Economy
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Beginnen met lesplannning
Duurzame impact van duurzame bedrijven Sociale impact.
De Betekeniseconomie.
Gemaakt door: Nourah, Aya, Gabi en Maria
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Bijwoorden van tijd allesvoorengels.nl.
Global Entrepreneurship Week
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Salt & Light Zout & Licht
Inge Wijkamp & Patricia Robbe 17 maart 2017
Processing Structured Hypermedia
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
De taaltaak
Just Science Done Right!
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Trilateral Wadden Sea Swimway Vision
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Leefbaar loon en investeerders
Lezing NKSR Kansen voor persoonsvorming
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
Toekomende tijd: met “will”
STUDEREN IN HET BUITENLAND
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
how to create an Optimal Classroom Experience
Dynamic Architecture What about you?
De basisschool in de samenleving van NU!
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Date: Royal Lemkes Plastics AIPH conference.
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Towards and Africa Europe Partnership
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Mixed-Signal Design Engineer
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
MANAGEMENT, SOCIETY & TECHNOLOGY
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Internationale beurs voor excellente leerlingen Wat was jouw meest leerzame internationale ervaring? Waarom? Uitwisselen met je buurman/buurvrouw. Wie wil zijn verhaal delen…..

Internationalisering voor iedereen! Globalisering De wereld wordt steeds ‘kleiner’ multiculturele samenleving Groene beroepscontext is per definitie internationaal “Het is beter een mijl te reizen dan om duizend boeken te lezen” Leerlingen leren niet alleen vakvaardigheden of een taal maar draagt vooral bij aan de persoonsvorming Helicon doet dit niet alleen voor excellente leerlingen, We willen internationale activiteiten hebben voor alle leerlingen voor alle niveaus. De Internationale beurs voor excellente leerlingen is er daar 1 van. Ook niveau 2 leerlingen zijn excellente leerlingen

Educating for the world of tomorrow Society For young people it is important to find a place in an increasingly complex and technologically fast-developing society. It is also important that they making sense experience in activities in which they can contribute to possible solutions of major social issues. This doesn’t match with education where the emphasis is mainly on the reproduction and standard review of Mono-disciplinary knowledge. Learn in meaningful context Use didactic variation Encourage entrepreneurship 21st century skills The context in which we let our students learn Agriculture and horticulture Mechanisation Cultivation and technique Engineering Livestock Environment Environmental inspector Environmental researcher Design Flower, design and styling Habitat Gardener Nature, water and recreation Plants and environment Food Food and quality Food processing Nutrition and well-being City and men Green Business Animals Animal care Vet assistant Food Natural habitat

Ervaringen https://www.youtube.com/watch?v=qCVei5MI898 http://miekeenlotteinnepal.waarbenjij.nu/reisverslagen/518043/stage-nepal/1 https://www.youtube.com/watch?v=PsHBcRa8inE

Mogelijke activiteiten taalreizen; werkweken; ontwikkelingswerk; stedentrips; uitwisselingsprogramma’s; internationale vakwedstrijden; internationale stages buiten Europa

selectieprocedure Motivatiebrief Plan Analyse Ambitie (leervraag) Activiteiten, incl. begroting Aanbeveling van mentor/coach Selectie op basis van: Het aantal beschikbare plaatsen per opleiding en vestiging (elke opleiding of vestiging kan 1 leerling per HKS-dossier aanspraak laten maken op de studiebeurs.) de leervraag en motivatie. de interesse voor en ervaring met de thema’s. de plannen om de opgedane ervaringen te delen. Afwijzingen worden niet individueel gemotiveerd. Analyse: beschrijving van de kennis, inzichten en vaardigheden die benodigd zijn voor deelname aan de internationale activiteit. Ambitie: beschrijving van een SMART geformuleerde leervraag. Activiteiten: beschrijving van de deelactiviteiten en de kosten daarvan

Contact We are always looking for opportunities and collaboration. Are you interested in further information? Please contact Helicon Opleidingen Postbus 2411 5202 CK ‘s-Hertogenbosch The Netherlands +31 884354200 info@helicon.nl Follow us on