Introductie Veehouden in de Toekomst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Advertisements

Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Binden en verbinden van mensen of personeel…
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
Uitdagingen voor de cliëntenparticipatie Alliantiedagen 2011 CliP.
Onderzoek en publicatie voor het lectoraat
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
FINLES N.V. Financial Management Association
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
emotionele bankrekening
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Communicatie met ouders
Visie & Strategie.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Administratieve lasten (AL) 19 mei Opzet 1. Introductie 2. AL en kwaliteit 3. VWS Actieplan AL 4. Programma Verspilling 5. AL en de Uitwisseling.
Hoog water op het schoolplein? Versie: Kustzone. Hoofdstuk 1. Introductie.
21 januari 2010 Ron Methorst, Jantien Lijftogt, Arni Janssen
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Veehouden in de toekomst: Dierwelzijn Jantien Lijftogt Ak27.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Inkoop Jeugdhulp 2017 Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari 2017.
Saskia Spapen (min BZK) Bianca Lubbers (min BZK) Herman Schotman (BvB Amersfoort) Jan Bekkering (BvB Eindhoven) Blok voor Blok congres 1 okt 2014 Highlights.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Rob Goossens Het Werkplan.
Creatief Ketengericht Ondernemen 18 oktober 2012.
DELF Junior op het Augustinianum
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
Samen leren ondernemen in CKO
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
De toekomst van het mbo Eindopdracht leergang mbo 2017
Fontys Career event 15 maart 2017.
LOB Presenteer je stagebedrijf
NIEUWJAARSBORREL Welkom!.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
LOB Waar ben je trots op?.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Laaggeletterdheid en de BPV
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Praktijk Opleiders Cursus
Visie en strategie Eindopdracht.
Les 1: Introductie Marketing
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Duurzame inzetbaarheid
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Blik op de toekomst.
Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018
Ondernemen in de Toekomst Les 4 Voorbereiding Debat
Ouderavond klas 2 6 september
Ondernemen in de Toekomst 15 december 2009 Ron Methorst Arni Janssen
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
5 valkuilen & Tips.
Muziekles 1 Nieuws, keyboard, zang.
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
GASTCOLLEGE OEFENINGEN FEBRUARI 2019
Overzicht gedragingen per competentie
Voorlichtingsbijeenkomst LOB 3h/v
Transcript van de presentatie:

Introductie Veehouden in de Toekomst Vrijdag 16 oktober 2009 Melkveeproefbedrijf Zegveld Ron Methorst Arni Janssen Jantien Lijftogt Frank Lenssinck Kees van Vliet

Programma Voorstellen Wat is Veehouden in de Toekomst? Cursus organisatie Opdracht Proefbedrijf Zegveld Ondernemer Rondleiding bedrijf Evaluatie  feedback naar Frank Lenssinck

Veehouderij 2030 Hoe oud ben je dan? Hoe zal de veehouderij in 2030 eruit ziet? Denk je dat het hetzelfde gaat als nu? Hoe dan wel?

Een ander perspectief door de bril van een ander

Wat is dit?

Het grote plaatje het grote plaatje

Nog een groter plaatje

Wie zijn jullie? Wie wil er later iets met veehouderij of akker/ tuinbouw doen? Wie heeft er thuis een bedrijf? Wie wil dat bedrijf later overnemen? Wie wil er bij een adviesbureau gaan werken? Wie wil er bij een beleidsorganisatie gaan werken?

Veehouderij 2030 Afhankelijk van: omgeving ontwikkelingen jullie! Doel: Hoe zou jij de veehouderij in de toekomst willen vormgeven? Gezamenlijk proces Succes van de cursus bepalen we samen Ambitieuze doelstellingen Niet kennis maar houding centraal

Belangrijk tijdens deze cursus om echt te luisteren naar elkaar Belangrijk tijdens deze cursus om echt te luisteren naar elkaar. Probeer te begrijpen waarom iemand vindt wat ie vindt Je krijgt eruit wat je erin steekt Vertrouwen Ruimte geven en gunnen

Planning Excursie Herfstvakantie 5 lessen M-week 2 lessen Kerstvakantie 1 les Laatste les: Dubbel blokuur Eindpresentatie

Organisatie Groepen Opdrachten Blackboard  voorbeeld van inrichting laten zien

Groepsindeling - ochtend 3DV1 Leanne Aantjes Harmen Wolthuis Hendrik Mulder Walter Heithuis 3DV2 Hilde Haasken Albertine v. ‘t Hoog Gerard Smink Dirk Groot Kormelink 3DV3 Carla Hak Gerjan Thalen Thijs Kampkuiper Corne vd Hoog Luuk ten Dam 3DV4 Marije Huitink Wouter Wijnhout Henry Kraaij Arjan van Diepen 3DV5 Sanne vd Kamp Diane Vos Marc Schilderink Toon Aarnink 3DV6 Lisette van Zuilen Joost Reimer Arjan Kregel Jeroen van Dorp overig1 Rinus van Rossum Arjen Vrieze Rien van Bruchem Lucian Hulshof overig2 Meike van Ommeren Johan Rumpff Anko Zwerver

Groepsindeling - middag 3DVM/G1 Marieke vd Berg Kees Magré Nicoline de Wit Maarten Cornelissen 3DVM/G2 Eveline de Rooij Zias Lukasse Jan van Asselt Johan Damsteegt 3DVM/G3 Chantal Schrijver Rikkert Evers Monique Schouten Edwin Stokkers Berend Jan M. 3DVM/G4 Marieke Wispels Laura Buitenhuis Gerwin van Ginkel Gertjan Stokkers Sjoerd Ribberink 3DVM/G5 Alma Dijks Leonie Borkus Elsbeth Veltink Matthijs Pots Hendrik Jan Roeterd 3DVM/G6 Marjon Schep Rick Walderveen José Meinema Eduard Visscher Wouter Schreurs overig1 Rob Blijdorp Niek Boon Hein Jan Kooijman Remco Overeem overig2 Marina de Rooij Thomas Rotte Michiel Sinkgraven Arie Wijnker

Ons doel: Door actieve deelname is een examen overbodig Beoordeling Eindbeoordeling cursus: kwaliteit presentatie eindopdracht onderbouwing eindopdracht actieve en positieve bijdrage aan cursus tussenopdrachten Ons doel: Door actieve deelname is een examen overbodig Zien wij dit goed?

Opdracht 1: Inventarisatie Stakeholders een persoon, groep, organisatie of systeem, dat invloed heeft op de acties van een organisatie of erdoor beïnvloed wordt

Opdracht 1: Inventarisatie Stakeholders Maak een inventarisatie van stakeholders met wie de ondernemer te maken heeft Geef aan wat het belang is van de stakeholder (= wat willen ze bereiken) Hoe staan ze daardoor t.o.v. de melkveehouderij? Moeten we hier een minimum aantal stakeholders aangeven?

Opdracht 1 Inventarisatie Stakeholders Upload resultaat uiterlijk vrijdag 23 oktober op Blackboard

Zegveld