Op hokker nivo moat in learling/studint/dosint útkomme?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
geen fossiele brandstoffen In 2020 al? Kan dat???
Advertisements

Informatieavond naar het hoger onderwijs Sint-Joriscollege
“ Let’ s Think Denk aan 5 woorden die je zou gebruiken om aan te geven wat een goed opgeleid jong persoon is.
Belibje it Mar Het begin: november 2010 de 2 e prijs in de AFUK taalbeleidswedstrijd.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
RBVO, rekenbewust vakonderwijs rekenen in andere vakken
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
Dyabola Archäologische Bibliographie Römisch-Germanischen Kommission (RGK) Zoeken op plaats- of sitenaam Bibliotheken Verder = klikken.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Gemaakt door Annelies Boulanger
Leren op afstand Het kleine vak Fries binnen de stichting cvo Zuid-west Fryslân Reitze Jonkman en Francine Behnen.
Informatica op het Kalsbeek College. Informatica op het Kalsbeek College.
Onderzoek op het gebied van meertaligheid bij de Fryske Akademy
1 Handelings Gericht Werken. 2 Inhoud presentatie Passend onderwijs Basis IHP Plan van Aanpak -Didactische doelen -Sociaal Emotionele doelen Klassenoverzicht.
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
“sterke kanten van ASS”
Dr. Michael N. van der Meer Amsterdam Wat is waarheid? Recyclebare waarheid deel 1.
PATIËNTGERICHT COMMUNICEREN
WERKWOORDSPELLING Hoe doe je dat ?.
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
November 2013 Zakelijke ouderavond: Is het u opgevallen? Alle juffen waren in het groen gekleed! 11 november, lampionnen optocht opbrengst voor Serious.
Voor leerlingen ouders/verzorgers havo 5 en vwo 6
welkom in deze eredienst Vierde zondag in de veertigdagentijd
Leren – vieren – verwonderen – lofprijzen
Iedereen gebruikt social media.
Klas 3. Waarom Een groep experts, de commissie-Meijerink, heeft vastgesteld dat het onderwijs in Nederland worstelt met 2 problemen: –Na de basisschool.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
DIAGNOSTYSKE TOETS PABO 1, FRYSK FOAR FRYSKTALIGEN.
Taalkennis les 2. Interferenties How late is it? Ik wit net hoe'tst dat moatst sizze. Ik heb er helemaal mijn nocht van. Ast it wolst, dan moatst der.
Taalkennis les 7. Talen in Friesland Welke taal wordt het meest gesproken in Friesland, denk je? Hoe veel mensen spreken thuis vooral Fries, Nederlands,
Hoe kin in dosint kreatyf omgean mei besteand materiaal? Kreatyf Ast kreatyf bist, betinkst orizjinele ideeën, oplossingen en metoaden foar dyn lesssituaasje.
Marieke Guelen Kim Strik 24 november 2008 Logopedische Dienst Maas & Waal.
Wat weet jij van meertaligheid? Wat witsto fan meartaligens? What do you know about multilingualism? TAALKWIS.
Uw website beheren was nog nooit zo makkelijk... In het menu vindt u alle opties waarmee u uw site volledig kunt beheren.
Voortgang. Mijn voortgang in python Binaire getallen De computer gebruikt binaire getallen om alles te doen. Het is de taal waarin de computer praat.
De cursussen van het Academisch Talencentrum zijn intensief en vragen van deelnemers tijd en inspanning. Het is daarom nodig dat u enkele vragen beantwoordt.
Op hokker nivo moat in learling/studint/dosint útkomme?
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Profielproduct Naam auteur(s) Erwin Udo MSc. Vakgebied
Coöperatieve structuur Wat is NLD? •NLD= Jullie energieleveringscoöperatie (dochter-coöperatie van de drie provinciale koepels) •Noordelijk.
Vanuit de werkgroep duurzaamheid van plaatselijk belang is het initiatief ontstaan voor het opzetten van een eigen energie coöperatie in Nij beets .
Op nei Drachten…... Ivm. de afsluiting van ons gymjaar zijn we uitgenodigd door Jitske om bij haar te komen BBQen.
Wêrom is "wiif" it ferskriklikste Fryske wurd?
INFO - AVOND 3 HAVO.
Ze durven de taal die ik geef niet meer te gebruiken
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Het Europees Raamwerk voor de moderne vreemde talen 2
In paradys foar linguïsten It Taalwittenskiplik Belang fan it Bildts
Luisterliedjie 1. Ek wil U hoor ek wil in stilte by U rus
INFO - AVOND 3 HAVO.
TAALFOKUS: Voornaamwoorde
DOEL FAN DE LES Oan it ein fan dizze les witte jim:
Agenda aanstaande week 1/2
Brief Fernel A. Abrahams.
ERK Writing.
Bernlef, Gudrun, tha engleskan and tha nerdan
PRESINTEARRET.
Üüs driimerai.
Joh. 14: :
Toetsen van verschillen tussen twee of meer groepen
Yntern Provinsjaal Taalbelied
Fjouwer Fryske klassiken hifke troch Eric Hoekstra
Ouderavond groep 8 Schooljaar 2018/2019
Stelling1 Frysk as ferplichte fak yn it basisûnderwiis moat ôfskaft wurde.
Tuhuupe Mei-inoar Zusammen
Hoe kin in dosint rekken hâlde mei de learstilen yn de groep
11. Ek glo Jesus kom weer Matteus 25:31-46.
De deelname aan het hoger onderwijs is in Nederland hoog
Gearkomste mei selskippen op 5 maart 2019
INFOAVOND HAVO 4.
Transcript van de presentatie:

Op hokker nivo moat in learling/studint/dosint útkomme? Reitze Jonkman Lektoraat Frysk & Meartaligens Kolleezje fakdidaktysk praktikum 6-2-2018

Leardoelen Witte wat taalkennis en taalbehearsking (en ferskil tusken beide) is. Witte hoe taalbehearsking en taalkennis gearhingjend op nivo yn te dielen binne Witte hokker taalkundige eleminten by hokker nivo hearre Witte hokker doelgroep op hokker nivo heart te sitten

Opset kolleezje Algemien: Wat is behearsking fan it Frysk en hoe ferhâldt him dat ta kennis fan it Frysk? Hoe kin dat yn mjitbere nivo’s útdrukt wurde? Oan hokker nivo moatte ferskillende taallearders foldwaan? Mjitting fan taalbehearsking en taalkennis: ERK en rrF Gearhing tusken behearsking en kennis Fertaling nei taaleleminten Oantsjuttingen fan nivo’s: de termometer

Wat is Taalbehearsking? It goed útfiere kinnen fan ferskillende taalopdrachten op it mêd fan harkjen, praten /sprekken, lêzen en skriuwen yn in beskate taal. Yn it Europeesk Referinsjekader (ERK) of it referinsjeramt Frysk (rrF) wurde de nivo’s mei Ik-kin-beskriuwingen útdrukt.

Wat binne nivobeskriuwingen fan taalbehearsking?

De nivobeskriuwingen fan de basisbrûker: A1 en A2 Beperkte beheersing van enkele eenvoudige grammaticale constructies en zinspatronen in een geleerd repertoire. Bekende namen, woorden, basiszinnen. Beschikt over een zeer elementair bereik van eenvoudige uitdrukkingen over persoonlijke gegevens en behoeften van concrete aard. A2 Beschikt over een repertoire van elementaire taal dat hem of haar in staat stelt met voorspelbare alledaagse situaties om te gaan. Gebruikt bepaalde eenvoudige constructies correct, maar maakt nog stelselmatig elementaire fouten – bijvoorbeeld door verschillende tijden door elkaar te gebruiken en niet te letten op congruentie.

Wat is taalkennis? Witte wat it goede taalgebrûk is neffens de taalnoarm op it mêd fan leksikon, morfology en syntaksis (by sprektaal ek fonetyk/fonology en by skriuwtaal ek stavering) (pragmatyske en sosjolingwistyske aspekten ek in rol)

Mar wat is de gearhing tusken taalfeardigens en taalkennis? ≠ Taalkennis A1: Beperkte beheersing van enkele eenvoudige grammaticale constructies en zinspatronen in een geleerd repertoire. Bekende namen, woorden, basiszinnen. Beschikt over een zeer elementair bereik van eenvoudige uitdrukkingen over persoonlijke gegevens en behoeften van concrete aard.  ?

Taalkennis (A) is ûnderdiel fan taalbehearsking (B)

Hoe grut is it oanpart taalkennis op de taalbehearsking? By reseptive feardichheden (harkjen en lêzen) kin in tekoart oan kennis goed makke wurde troch hark-/lêsstrategyen, mar yn literatuer wurdt 95 prosint taalkennis needsaaklik foar begryp neamd By produktive feardichheden (praten/sprekken en skriuwen) is dat noch grutter.

Nivobeskriuwing fan taalkennis Listen mei wurden (leksikon, û.o. taaleigen), grammatikale konstruksjes (syntaksis) en foarmen (morfology) dy’t yn dreechheid oprinne.

Kar fan taalkennisitems De foarbyldwurdlisten neffens nivobeskriuwingen binne útgongspunt foar de seleksje fan de items Der moat yn de seleksje fan items in oprinnende dreechheid sitte (in skaal foarmje)

Taalkundige eleminten Foarbylden fan A1 items sân, (telwurden), dyn (besitlike foarnamwurden), read (kleuren), rein (waar), skonk(lichemsdielen) moandei, moarn (wykdagen, oare tiidoantsjuttingen), wêr (fraachwurden) yt, fiskje, rinne (frekwinte ferbûgingen) kapte, wie (doetiid frekwinte tw), kertier foar twaen (kloktiden).

Foarbylden fan A2 items brocht, fongen (mulwurden ûnregelmjittige tw) kinne-fytse, sille-ite (modale tiidwurden mei ynfinityf) skoech, stuollen, dagen ((ûn)regelmjittige meartallen) kopke, doarke (maklikste ferlytsingswurden), grutsk, oan-tiid-hawwe, tegearre, (relatyf frekwint taaleigen).

Foarbylden fan B1 items keapje-mocht, fytst-hie, (folchoarder yn eingroep) ophâlde-mei-reinen, gie-rinnend, te-reedriden, sizzen-heard (gean-konstruksjes en sa) oerémis, besykje, ferneamd, petear (minder frekwint taaleigen), Fan ……. ôf (spesifike ferhâldingswurden)

Opgeande dregens sterke skaal (alfa = 0,91) 2 March 2015

Utkomsten Frisiatoets: Kategory, fragen, antwurden (ôfrinnend % goed) dielset A1 (n=447) (Fariabele) fragen Antwurden (fet goede antwurd) % goed telwurden F01 Hoefolle krúskes steane hjir: X X X X X X X ?   ien sân trije tsien 98 F02 Wat is de som fan 5 + 5 + 5 + 1 ? sechtich sechtjin trettjin tritich kleuren F04 Wat wurd past der net tusken? giel grien read rest 93 Fraachwurden F08 _____ is it gemeentehûs? hoe wannear wêr wêrom Persoanlike en besitlike foarnamwurden F06 Hy komt nei ______ keamer ta. dyn do ik sy 90 F03 Wat wurd past der net tusken? do jimme maaie sy 85 lichemsdielen F14 Wat wurd past der net tusken? Ear noas mûle skonk fraachwurden F15 Wat wurd past der net tusken? wannear wêr wêrom wier Modale tiidwurden F17 Hy wol gjin rommel oer de flier ______ ? seach sjen sjend sjoen Frekwinte tiidwurden F05 Wat wurd past der net tusken? fiskje lizze sitte stean 83

Yndieling fan taalkennisnivo’s Frisiatoets op basis fan behelle somskoares groep 8 Trajekt somskoare % Frysktalige learlingen groep 8 helle (n=25) rrF-nivo (bij Taal en Rekkenjen) 0-14 100 < A1 (Under minimum) 15-27 92 A1 (Minimum) 28-41 80 A2 (Fûnemintiel) 42-53 48 B1 (Bestribbe) 54-60 4 B1+ (Ekspert)

It ”tempen” fan it taalkennisnivo op grûn fan Frisiatoets(en) Hy komt nei DYN keamer ta. It is kertier foarTWAEN

En dû, bûke; wat is dyn rrF-nivo? GEAN NEI http://testmoz.com/class/13905

Wat binne de doelgroepen (en it ferwachte rrF-einnivo=80%)? Basisûnderwiis groep 5 o/m 8 (A2) Basisfoarming havo-vwo 3de klasse B1(+) Boppebou Vmbo TG (B1) Boppebou havo en vwo (resp. B2 en C1) HBO (B2+) Universiteit (C1+)

Bestiet der adaptiviteit? Noch net mar der wurdt op oan wurke, want de toetsen binne feitlik te lang; 25 en 60 items en de 32 items fan de Nei-Frisiatoets Dy items kinne brûkt wurde foar in itembank.

Adaptiviteit: dregens item wiist nivo learling oan

Groepen sitte op ferskillende nivo’s mei har eigen normale ferdielingen

Kompjûter taast mei in pear items ôf wêr’t it nivo learling leit

Oerlaapjende items dy’t foar in trochgeande skaal soargje B1 B2 C1 C2

Op hokker nivo moat in learling/studint/dosint útkomme? Reitze Jonkman Lektoraat Frysk & Meartaligens Kolleezje fakdidaktysk praktikum 6-2-2018