E-learning E-health & Domotica

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Profielwerkstuk.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Tips voor de blogger in spé.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Het nieuwe solliciteren:
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Altijd online!.
MANTELZORGER BINNEN MIJN ORGANISATIE. Combinatie werk en mantelzorg Richtvragen:  Is het thema mantelzorg gekend en ook bespreekbaar binnen jullie organisatie?
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Onderzoeksvaardigheden 3
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Observeren Les 3.
Maak je website beter vindbaar!
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Anders kijken, anders doen
doe de test. Eerlijk invullen.
Introductie ICT ICT Introductie.
Reken je (niet) rijk.
Acceptatie en Adoptatie Thema Technologie bij jezelf: 1A_TVB01
Introductie social media
Hoe boeken bestellen bij Iddink ?
Met wie app jij? Mediabegrip week
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Les 1 “Drie methodieken” thema 9.1. en 9.2.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Vwo 6 – week
Gezondheid Les 1.
E-learning, E-health & Domotica
Hoe boeken bestellen bij Iddink ?
Wet op de privacy.
Gezondheid Les 1.
Vriendschap, relaties en seksualiteit
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Les 1 7 Mei Werkveldoriëntatie Les 1 7 Mei 2018
Gesprekstechnieken Les 3.
E-health domotica E-learning
Wet op de privacy.
Gedragsproblemen en stoornissen
Social media voor statenleden/politici
Begeleiden Les 9.
E health, Domotica en E-learning
E-health en Domotica Les 5.
gesprekstechnieken Les 2
ADL Les 1.
Social media Wat deel je wel en niet?.
ADL Les 1.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

E-learning E-health & Domotica Les 3

Wat gaan we vandaag doen? Eindopdracht Theorie Opdracht 1 Opdracht 2 Kritische beroepssituatie Afsluiten

Eindopdracht Jullie gaan zelf een website maken: Korte introductie over jezelf (wees creatief!) Ervaringen met ICT, E-learning Visie stuk schrijven op onderwerp naar keuze omtrent E-learning/E-health en domotica (geef dit door aan docent welk onderwerp je wilt kiezen) Individuele opdrachten van de Wiki Tip voor visie stuk: Ga op zoek naar artikels Beoordeling volgt nog Creatief: wat staat symbolisch voor jou? Foto’s etc.

Thema 10 Even een klein testje… Kahoot! 10.1 t/m 10.4 Lezen

10.2 ZIS = zorginformatiesysteem Een software voor het aanmaken van elektronische basisdossiers van cliënten. Elektronisch patiëntendossier (EPD) Elektronisch cliëntendossier (ECD) Voor elke applicatie of combinatie is geregeld wie de gegevens mogen inzien en wijzigen Voorbeeld: huisarts, apotheek etc. Of ziekenhuizen en laboratorium en onderzoeksafdelingen etc.

10.3 Internet is onmisbaar Wat kan een website een organisatie bieden? Presentatie van de organisatie (visie, missie, imago etc.) Informatie delen met (toekomstige) cliënten en mantelzorgers Informatie delen met stakeholders: samenwerkingspartners, leveranciers, overheden, sollicitanten Interactiviteit: zoals forum en chatten met medewerkers

Opdracht DDU (denken-delen-uitwisselen) Denken: Schrijf eerst voor jezelf de voor- en nadelen op van social media Delen: Bespreek/Deel dit met je medestudent Uitwisselen: Klassikaal nabespreken

Kritische beroepssituatie Julia is begeleider bij een dagbesteding voor jongeren. Ze is er vorige maand begonnen. Casus: Alle collega’s van Julia en haar leidinggevende hebben een account op Facebook – ze zijn ‘vrienden’. Sommige collega’s hebben ook jongeren en ouders van de jongeren als ‘vriend’. Ook Julia heeft een account, maar dat gebruikt ze voor haar hobby modellenfotografie. Haar facebookvrienden zijn modellen en fotografen. Daarnaast houdt ze nog van een feestje en post zij hier ook berichten over op haar Facebook. Dilemma: Julia collega’s en een aantal jongeren sturen haar een vriendschapsverzoek op Facebook. Ze twijfelt. Ze wil niet buiten de groep vallen, maar wil ook werk en prive gescheiden houden. Wat doet Julia? Ze geeft toe, omdat ze geen buitenbeentje wil zijn. Julia gaat niet op de uitnodiging in. Ze legt uit dat ze werk en prive gescheiden graag gescheiden houdt. Wat zou jij doen in een soortgelijke situatie? Wat voor status is jouw profiel van Facebook? Hoe ga jij met om met Social Media straks in het werkveld?

Afsluiten Evaluatie les Tips/tops Inbreng volgende les? Volgende week: Thema 11 ICT en de cliënt