Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het schrijven van een practicum verslag
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Verslag TL3.
ONDERZOEKSVAARDIGHEDEN
Voordat ik aan mijn PWS begin
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Straatsburg werkweek havo september Opdracht Nederlands Wat ga je doen? -In groepjes van negen tot twaalf leerlingen, -bereid je je voor op school.
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Al doende leren training docenten
A Datum: Namen Titel: (kort en bondig) Onderzoeksvraag: Hypothese:
Leesvoorkeurenonderzoek
Kan je de onderdelen van een verslag uitleggen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Onderzoek doen een methodische aanpak
Werkstukken en rapporten
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
PSO. Praktisch school onderzoek.
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Onderzoeksvaardigheden
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Briefing Opdrachtanalyse en Vooronderzoek
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
Startbijeenkomst 17 mei  Vaardigheden (vak-, onderzoeks-, samenwerkings-, plannen)  Verdieping in vak  Combinatiecijfer: maatschappijleer 1/2.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Differentiatie.
Het onderzoeksverslag
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Een vergadering organiseren
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Digitaal wedstrijd formulier
College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Digi(bord)boek project <titel project>
Vergadering Personeelsdienst
Praktijkgericht onderzoek
volgende bladzijde terug
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Wie zoekt, die vindt…!!! Workshop Zoekvaardigheden Profielwerkstuk MAVO Mediatheek De Nassau.
Tellen met kaarten.
Tellen met kaarten.
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
De pompunit.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Info klinisch onderwijs
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Het profielwerkstuk PWS-bijeenkomsten.
Transcript van de presentatie:

Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel? Thema 2 – Onderzoeksvraag 4 Opdracht onderzoekscompetenties

Inhoud van deze ppt In deze presentatie vind je eerst bondig beschreven op welke manier de leerlingen deze opdracht kunnen uitvoeren volgens de OVUR-methode. Indien je als leraar hiervoor geen tijd hebt, kan je ook het tweede deel gebruiken van deze presentatie, waar de voornaamste elementen in vermeld staan.

Oriënteren Je kan de leerlingen een onderzoek (onderzoekscompetenties) laten uitvoeren op welke manier de EU een rol gespeeld heeft en nog steeds een rol speelt in het vrijmaken van de internationale handel. De hoofdvraag is gegeven: “Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?” De leerlingen dienen nu zelf de deelvragen te bedenken. Het kan nodig zijn dat de leerlingen hiervoor eerst een korte literatuurstudie dienen uit te voeren. Mogelijke deelvragen vind je op de volgende dia.

Oriënteren Hoe is de EU ontstaan? Welke lidstaten behoren tot de EU? Welke beslissingen/verdragen hebben bijgedragen tot het stimuleren van de internationale handel? Welke bestuursorganen zijn er in de Europese Unie? Welke beslissingen zijn er de afgelopen jaren genomen die de Europese Unie op monetair vlak nog extra heeft versterkt? Belangrijk is dat de deelvragen eerst worden nagelezen door de leraar voor dat de leerlingen van start gaan.

Voorbereiden Maak een planning: Wie doet wat? Wanneer? Houd eventueel een logboek bij. Welke informatiebronnen ga je raadplegen? Geef een lijst met bronnen die je gaat gebruiken. Geef een aantal kernwoorden op die je gebruikt om via een zoekrobot op het internet te zoeken. Welke onderzoeksmethode ga je gebruiken? Op de methodesite vind je verschillende mogelijkheden.

Uitvoeren Verzamel de gegevens Verwerk je antwoorden op de deelvragen in een presentatie of verslag.

Reflecteren Beantwoord de vragen die je vind in het reflectiedocument op de methodesite. Heb je op elke deelvraag een antwoord gevonden? Wat verliep moeizaam? Vul het peer-to-peer evaluatiedocument in die je vind op de methodesite. Hoe was de samenwerking? Hoe was jouw inzet? Hoe was de inzet van de andere groepsleden?