Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Stap 1. Waarom een marketingplan?
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Product, merk en assortiment
Marketing H.2 Marketingbeleid.
BE.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Hoofdstuk 2.
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
Opstellen begroting Openingsbalans.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Productbeleid.
Marketing 5 havo.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Beleving en consumenten gedrag
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Dienstenmarketing Week 3. Planning/tentamenstof Instituut voor Bedrijfskunde CollegeOnderwerpenHoofdstukken boek 1Strategie  Wat is dienstenmarketingmanagement?
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Welkom op dag 1 van Jong Ondernemen
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Economie.
De buitenruimte als centrum voor ontmoeting.
Xperience Liefde en relaties
S/k/l interviewen.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Beste Havo 4..
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Het 24 spel.
Welkom Havo 5..
Marktanalyse.
Les 5: Het marketingplan
Brainstormen Uw naam.
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 7 les 2.
Herhaling Verhoudingen
Marketing Week 2, les 2.
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Marketing Week 3 les 2.
Les 6: Breuken en procenten 4
Naam van degene die de presentatie verzorgt
Kostprijs/ de keten.
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
Marketing Week 2 Les 2 (maandag 4 december 2017)
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Hoofdstuk 7 Onderhandelen
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017) Theorie Product & Locatie

Marketing 2017 2018 Aanzet tot inspiratie/ideeën om tot een product & locatiekeuze te komen

Afronding Groepsindeling Groepsoverleg: verdeling rollen Marketing 2017 2018 Afronding Groepsindeling Groepsoverleg: verdeling rollen Product & Locatie Hoe nu verder? Vragen……

1. Afronding groepsindeling Marketing 2017 2018 1. Afronding groepsindeling

2. Groepsoverleg: verdeling rollen Marketing 2017 2018 2. Groepsoverleg: verdeling rollen Stap 1: Open document Logboek vastlegging Samenwerking op Wiki Stap 2: Verdeel de 4 rollen over de groepsleden en vul het Logboek in (t/m 2 februari 2018)

3. Product & Locatie Product: Marketing 2017 2018 3. Product & Locatie Product: Het geheel van materiele en immateriële eigenschappen van een goed of dienst

Productsamenstelling: Marketing 2017 2018 Productsamenstelling: Fysieke product Tastbare onderdelen van een product Vb. Hotel: het zwembad, fitnessruimte, bedden, restaurant, kinderhoek Uitgebreide product Toegevoegde eigenschappen zoals merk, garantie, service, verpakking Vb. NH Hotel (merk), roomservice (service), fles wijn op kamer bij ontvangst (verpakking) Totaalproduct Inclusief eigenschappen die de gast geeft aan het product Betrouwbaar, goedkoop, kwaliteit, top service (identiteit, volgende week) Bedrijf probeert deze oordelen/gevoelens te beïnvloeden!

Tastbare onderdelen van een product Marketing 2017 2018 Fysieke product Tastbare onderdelen van een product Uitgebreide product Toegevoegde eigenschappen zoals merk, garantie, service, verpakking Totaalproduct Inclusief eigenschappen die de gast geeft aan het product

Locatie Hierbij spelen de volgende factoren een rol: Marketing 2017 2018 Locatie Hierbij spelen de volgende factoren een rol: # kosten (centrum vs buitenwijk, aan zee vs binnenland) # de aanwezigheid van concurrentie # de omgeving (infrastructuur, natuur, cultuur)

Meer weten / terug lezen? MMS2 Marketingmix Blz. 23 t/m 42 (product) & blz. 113 t/m 115 (locatie)

Marketing 2017 2018 4. Hoe nu verder? # Bedenk / kies een vakantiecentrum & beschrijf de productsamenstelling # Kies een locatie & beschrijf deze met behulp van de bepalende factoren # Kaart / beeldmateriaal om keuze(s) te verduidelijken

Marketing 2017 2018 5. Vragen