Marketing 2017 2018 Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017) Theorie Product & Locatie
Marketing 2017 2018 Aanzet tot inspiratie/ideeën om tot een product & locatiekeuze te komen
Afronding Groepsindeling Groepsoverleg: verdeling rollen Marketing 2017 2018 Afronding Groepsindeling Groepsoverleg: verdeling rollen Product & Locatie Hoe nu verder? Vragen……
1. Afronding groepsindeling Marketing 2017 2018 1. Afronding groepsindeling
2. Groepsoverleg: verdeling rollen Marketing 2017 2018 2. Groepsoverleg: verdeling rollen Stap 1: Open document Logboek vastlegging Samenwerking op Wiki Stap 2: Verdeel de 4 rollen over de groepsleden en vul het Logboek in (t/m 2 februari 2018)
3. Product & Locatie Product: Marketing 2017 2018 3. Product & Locatie Product: Het geheel van materiele en immateriële eigenschappen van een goed of dienst
Productsamenstelling: Marketing 2017 2018 Productsamenstelling: Fysieke product Tastbare onderdelen van een product Vb. Hotel: het zwembad, fitnessruimte, bedden, restaurant, kinderhoek Uitgebreide product Toegevoegde eigenschappen zoals merk, garantie, service, verpakking Vb. NH Hotel (merk), roomservice (service), fles wijn op kamer bij ontvangst (verpakking) Totaalproduct Inclusief eigenschappen die de gast geeft aan het product Betrouwbaar, goedkoop, kwaliteit, top service (identiteit, volgende week) Bedrijf probeert deze oordelen/gevoelens te beïnvloeden!
Tastbare onderdelen van een product Marketing 2017 2018 Fysieke product Tastbare onderdelen van een product Uitgebreide product Toegevoegde eigenschappen zoals merk, garantie, service, verpakking Totaalproduct Inclusief eigenschappen die de gast geeft aan het product
Locatie Hierbij spelen de volgende factoren een rol: Marketing 2017 2018 Locatie Hierbij spelen de volgende factoren een rol: # kosten (centrum vs buitenwijk, aan zee vs binnenland) # de aanwezigheid van concurrentie # de omgeving (infrastructuur, natuur, cultuur)
Meer weten / terug lezen? MMS2 Marketingmix Blz. 23 t/m 42 (product) & blz. 113 t/m 115 (locatie)
Marketing 2017 2018 4. Hoe nu verder? # Bedenk / kies een vakantiecentrum & beschrijf de productsamenstelling # Kies een locatie & beschrijf deze met behulp van de bepalende factoren # Kaart / beeldmateriaal om keuze(s) te verduidelijken
Marketing 2017 2018 5. Vragen