BOUWEN AAN ‘DE TREIN BEWEGING’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opvoeden in de stad en in een dorp
Advertisements

1 De invloed van de organisatie op het meldgedrag van managers en medewerkers: een kijkje in de keuken Muel Kaptein Transparency International, April 21,
Demografische veranderingen op het platteland
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 3 december 2008.
De Republiek in een tijd van vorsten Centralisatie en reformatie § 2.4.
De Republiek in een tijd van vorsten Centralisatie en reformatie § 2.4.
Hoofdstuk 4 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
Lokale voorzieningen: voorwaarde of resultaat van leefbare en vitale dorpen? Frans Thissen Afdeling Geografie, Planologie en Internationale Ontwikkelingsstudies.
en je hebt ook hele mooie wagons waar je uit kan kijken boven de trein, panoramawagons heette dat.
Welkom op onze thema-avond

Nummer een. Waarom gaat het toch altijd om wie het beste is Kijkt iedereen altijd naar nummer één Is er iets dat ik niet snap Is er iets dat ik soms mis.
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
Medewerkersonderzoek
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Pijntjes.
Veilig, vlot en ordelijk Ofwel door de lucht van A naar B via C, D en E…
Geschiedenis en toekomst
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Dmkmarijnenniels.wordpress.com.  Brief door Mark Zuckerberg bij de beursintroductie in 2012  Citaten van en over Mark Zuckerberg  Mijlpalen Facebook.
De relatie tussen religie en politiek in Afrika. Inhoud: Inhoud:  Inleiding  Stelling  Religie en politiek in Afrika  Conclusies  Discussie.
Project Betekenisvol Ontmoeten
Van actie naar interactie
Stimuleer het OV voor de ontwikkeling van Lelystad Airport, OMALA en Warande Airport HOV van de toekomst Bestuursovereenkomst infrastructuur Lelystad,
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
WAAROM PROVINCIAAL? -Ontwikkeling deelname aan PK’s -Laagdrempelige en vereenvoudigde opzet -Onderlinge samenwerking IEDEREEN MAG MEEDOEN.
Het passagierspotentieel van Luchthaven Twente: de conclusies  Provincie Overijssel:  Bandbreedte van 0.19 tot 5.2 miljoen passagiersbewegingen plausibel.
Geestkracht Verbondenheid Gegroeid vanuit geestkracht samen met het CAW, SOMA, CAD, CGG Groei Uitbreiding naar andere organisaties toe zoals het OCMW…
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Welkom op onze thema-avond
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Netwerkvorming examencommissies: overbodige luxe?.
De website metdetrein.com: de eerste halte voor uw treintickets! Ondanks de opkomst van reizen per auto en vliegtuig, mogen treinreizen zich vandaag de.
Aanvliegroutes Vliegveld Lelystad Korte historie ontwikkelingen Vechtdal en recente ontwikkelingen Jan Rooijakkers Dalfsen, 2 april 2017.
Leer weer jezelf te zijn
Samen sterk in verandering
VEEL MENSEN HEBBEN WEL EENS WAT GEHORD OVER DIABETES,
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Door Indy, Thijs en Isabel.
GROTE LIJN HUURPLANNEN DEKKER
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
GROTE LIJN HUURPLANNEN DEKKER
Actie plan zorgzame samenleving
Overleven in de mediacratie, campagnes in de 21e eeuw
Britt Dorenbosch.
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
8. PROJECTNAAM SCHOOL: KLAS:.
Gemeenteraadsverkiezingen
Lelystad Virtual Experience Lelystad Marcel Hoogeveen.
Morele dilemma’s.
Disclosure belangen (Potentiële) belangenverstrengeling Geen
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
Mogelijke Jezusbeelden
Backpacker.
Regionale samenwerking: noodzakelijk en ongemakkelijk
Een kijkje in de keuken bij KleurrijkWonen
Semantisatieverhaal: Weten jullie al of jullie in de zomervakantie op vakantie gaan? Ik sta op het punt om een vakantie te kiezen. Ik ga bijna een vakantie.
SEL Les 2: normen en waarden.
Duurzaam denken is nog niet duurzaam doen
Waarderende benadering
Jeremy Rijnders & Rosalie Metze Hogeschool van Amsterdam
Rollenspel Europese besluitvorming
Blijf niet zitten in je luie stoel, blijf niet slenteren zonder doel,
Coördineren of commanderen?
Transcript van de presentatie:

BOUWEN AAN ‘DE TREIN BEWEGING’ TRAINSTORM BOUWEN AAN ‘DE TREIN BEWEGING’ Pelle Berting - Greenpeace

OPZET Introductie & reflective op ‘Amsterdam-Berlijn’ Trainstorm: Top 5 en Verhaal voor een beginnende beweging voor alternatief reizen binnen Europa Discussie en 2 stellingen

‘STOP DE LUCHTVAART’ CAMPAGNES 31.283 handtekeningen voor:  Red de Veluwe 29.921 handtekeningen voor:  Red Overijssel 11208 handtekeningen voor:  Vliegen boven Veluwe moet hoger 8.169 handtekeningen voor:  Nee tegen laagvliegroutes over gemeente Ede 3.962 handtekeningen voor:  Stop laagvliegroutes West-Friesland (Noord Holland)  3.564 handtekeningen voor:  Stop wantoestanden in luchtvaart 2.571 handtekeningen voor:  Geen uitbreiding Rotterdam The Hague Airport (2016) 2.533 handtekeningen voor:  Red Fryslan 988 handtekeningen voor:  Geen uitbreiding Vliegveld Lelystad  842 handtekeningen voor:  Neem luchtvaart op in de klimaatwet 

PETITIE: BINNEN 1 MAAND NAAR 10.000

DE TREIN BEWEGING: 374 LEDEN

OPVALLEND VEEL ENGAGEMENT Geen directe politieke aanleiding Geen organisatie Geen achterban Geen communicatieplan

OPLOSSINGSGERICHTE CAMPAGNES ALS VERANDERSTRATEGIE

CULTURELE WAARDEN

INTERN ONGEMAK

REIZIGER IMPACT VLIEGEN

DE GEMIDDELDE REIZIGER – EEN SCHETS “Ik vlieg zo nu en dan, iedereen vliegt. Vliegen hoort er een beetje bij. Het geeft me de mogelijkheid meer van de wereld te zien. Als ik vlieg, voel ik me daar soms schuldig over. Ik overweeg om minder te vliegen, maar voor mijn werk moet ik zo nu en doen wel, daar kan ik niks aan doen. Klagen over vliegen terwijl ik het zelf doe, voelt een beetje hypocriet. Ik heb het protest tegen de uitbreiding van Lelystad, en eerder Schiphol, meegekregen. Ik snap dat mensen in de buurt van die vliegvelden in protest komen vanwege de geluidshinder, maar dat is voor mij vooral een lokaal probleem. Vliegen is slecht voor het klimaat. De overheid zou daar echt iets aan moeten doen. Ik betwijfel of vliegen echt zo belangrijk is voor de economie. Vliegen is eigenlijk te goedkoop, het is niet goed dat de overheid dat zo sterk subsidieert. Maar gaan politici dat fixen? Ik ben mijn vertrouwen in de politiek eerlijk gezegd een beetje kwijt. Of ik een petitie tegen uitbreiding van de luchtvaart zou tekenen? Misschien, maar ik moet echt geloven dat mijn actie het verschil maakt. En ik vind het heel belangrijk dat er een goed en realistisch alternatief is. Als er betere, snellere en goedkopere treinverbindingen in Europa zouden zijn, zou ik de trein nemen in plaats van het vliegtuig.”

Welke Top 5 verbeteringen zien we? FOCUSVRAAG VERHAAL (Kernboodschap, doelgroep, slogan, toon, beeld ) Hoe kunnen we het verhaal van treinreizen in Europa aansprekend vertellen? Hoe kunnen we op scherpe wijze vertellen over treinen boven vliegen? Hoe overtuigen we reislustige millennials om voorlopers voor de trein te worden? FOCUSVRAAG DOELEN Welke Top 5 verbeteringen zien we? keuzecriteria: haalbaar komende jaren / inspirerend voor doelgroep)