Mariken van Himbergen HBO Challenge 3 april 2018.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak van Dyslexie je gaven. In plaats het te zien als een handicap
Advertisements

MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Een lessenserie van drie lessen
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
STOF PW hst. 3 Fictie vertelstandpunten
Tussendoelen begrijpend luisteren onderbouw
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Schrijven met een strategie
Samenvatting Havo 5.
Nieuw Nederlands 2vwo Hoofdstuk
Onderzoekend Vermogen
Thema 1. Vier rijken vergelijken
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Sociale media. Wat zijn sociale media? Social media is een paraplubegrip voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met.
WOORDEN 3.7 STIJLFIGUREN De betekenis van de woorden uit deze paragraaf 2.Wat stijlfiguren zijn: hyperbool, eufemisme, understatement, litotes.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Groep 6 Begrijpend lezen
Lesdoel en Begrippen deze les: Universalisme Relativisme Vooroordeel
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
De Geest en een Heilig Leven
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Een beoordeling schrijven
Groep 7 Begrijpend lezen lezen
Consumentengedrag Leren I
Mysterie: Moord op de Romanovs
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
Kennismaking met programmeren
Biolgie voor Jou. VMBO-BK.
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Poëzie “Hoe breek ik een gedicht open?”.
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Les 1 Doelgroep: mbo niveau 4 – taalreferentieniveau 3F Docent: Anja Vergeer-Negenman Nederlands leesvaardigheid.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Kennismaking met programmeren
H1 Media en communicatie
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Big Data.
Big Data.
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Gedragsproblemen en stoornissen
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Gedragsproblemen en stoornissen
Sluikreclame Mediabegrip week
Jongens en meisjes …verschillende rollen
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Jouw verhaal over antibioticaresistentie
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Kritiek geven en krijgen
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
spreekwoorden en uitdrukkingen
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Mariken van Himbergen HBO Challenge 3 april 2018

Een belangrijk onderdeel bij het maken van een campagne Vandaag: Een belangrijk onderdeel bij het maken van een campagne

Doel: Kijken Begrijpen Herkennen Doen, doen en nog eens…

Hoeveel kan een beeld vertellen?

Waarom zijn veel advertenties kleine raadseltjes? - Zich onderscheiden, aandacht trekken en vasthouden - Puzzel oplossen (wisselwerking uiting en publiek) leidt tot tevredenheid, 'goed gevoel' - Waardering voor advertentie = positieve houding tegenover product - Beïnvloeding van koopintentie

Streef altijd naar een wisselwerking. In de reclame wereld noemen ze dit: Maak geen aap eet banaan uiting.

Dus niet:

Maar:

Streef naar een wisselwerking Wat je ziet vs wat je leest/hoort Tekst / beeld Copy / art Beeld / geluid complementair (vullen elkaar aan)

Wat als je dat niet doet?

Maar… Hoe breng je dan een extra betekenis in je advertentie? Dat kun je bijvoorbeeld doen met stijlfiguren.

Stijlfiguren: Een stijlfiguur is een opzettelijke afwijking van het gewone taal/beeldgebruik met het doel de overtuigingskracht te vergroten. In de les behandelen we er 10… maar nu iets minder!

Hyperbool Een sterk doorgevoerde overdrijving

Hyperbool Een sterk doorgevoerde overdrijving

Hyperbool Een sterk doorgevoerde overdrijving

Hyperbool Een sterk doorgevoerde overdrijving

Metafoor Het onderwerp vergelijken met het beeld wegens grote gelijkenis

Metafoor Het onderwerp vergelijken met het beeld wegens grote gelijkenis

Metafoor Het onderwerp vergelijken met het beeld wegens grote gelijkenis

Metafoor Het onderwerp vergelijken met het beeld wegens grote gelijkenis

Metafoor Het onderwerp vergelijken met het beeld wegens grote gelijkenis

Personificatie Het onderwerp een eigenschap geven van een levend wezen.

Personificatie Het onderwerp een eigenschap geven van een levend wezen.

Personificatie Het onderwerp een eigenschap geven van een levend wezen.

Personificatie Het onderwerp een eigenschap geven van een levend wezen.

Pastiche Fragmenten gebruiken uit andere uitingen (kunst, reclame, muziek etc)

Pastiche Fragmenten gebruiken uit andere uitingen (kunst, reclame, muziek etc)

Pastiche Fragmenten gebruiken uit andere uitingen (kunst, reclame, muziek etc)

Pastiche Fragmenten gebruiken uit andere uitingen (kunst, reclame, muziek etc)

Alles door elkaar…

Thuisopdracht Bedenk drie verschillende print advertenties in tweetallen. Hyperbool Een sterk doorgevoerde overdrijving 2) Metafoor Het onderwerp vergelijken met het beeld wegens grote gelijkenis 3) Pastiche Fragmenten gebruiken uit andere uitingen (kunst, reclame, muziek etc)

BOOST Energiedrankje BOOST heeft ingrediënten waardoor je je snel energiek en wakker voelt. Opdracht 1 Bedenk drie verschillende print advertenties voor BOOST. Doe dit in tweetallen. 1) Hyperbool Een sterk doorgevoerde overdrijving 2) Metafoor Het onderwerp vergelijken met het beeld wegens grote gelijkenis 3) Pastiche Fragmenten gebruiken uit andere uitingen (kunst, reclame, muziek etc)