Wat betekent “OPEN” voor jou?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Advertisements

Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Uitbreiding WiFi diensten SURFnet TO 1 Mei 2005
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Mining Dutch History: researching public debate in the nineteenth century Dr José de Kruif Researcher Research Institute for History and Culture Utrecht.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Montoring internationalisation DOiT – Turkmenistan March 2012 A.J. Nijssen.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar Tel: 09/ Fax: 09/
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs Blok 1, groep 4. Programma vandaag Terugblik opdracht Vooruitblik en Tussenevaluatie Debat.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Welkom aan boord van de Ark van Onderzoek Kennismakingsbijeenkomst met het platform 19 oktober 2015 Author´s name and/or Institution.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
DIVERSITEIT BEINVLOEDT STUDIESUCCES Hoe daar mee om te gaan?
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
Legal Commercial Wim Germonpré 22 december Waar moet ik rekening mee houden wanneer ik werk online zet? Vanaf wanneer is een werk beschermd en kan.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Hoe ontwerp je een effectief leernetwerk? dr. Hendrik Drachsler & dr. Wendy Kicken Welkom!
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Titeldia ENTRADA: The Impact of a TTL Change at the TLD Level Maarten Wullink| DNS-OARC Spring 2016 workshop March 31 st 2016.
Adaptatie in de wereld Johan Bogaert. Adaptatie in de wereldJohan Bogaert 28 juni 2010 Wat is klimaatverandering?
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
13:00 uurOpening 13:10 uurKeynote door dr.ir. Robert Schuwer (Lector Open Educational Resources – FH ICT) 14:10.
OPEN brainstorm.
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Zoekt en gij zult vinden! Open leermaterialen
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
The Netherlands in Open Connection
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Joint Leiden-Delft-Erasmus project on Cyber Insurance
Directe en indirecte oorzaken van gewelddadig extremisme
TE CONNECTIVITY In a world where everything is connected
E22 Eastern Entrance to Riga
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Tool IJ-3: De potentie van OL om essentiële vaardigheden te bevorderen
Just Science Done Right!
RDM bij Saxion De onderzoeker Verantwoording Hergebruik Integriteit
OER: delen en hergebruiken Onderwijs- en inspiratiedag, Hasselt,
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Participatory Action Research
WORKING TOGETHER FOR LIVING AND WORKING HAPPINESS!!
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Dynamic Architecture What about you?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Safe Guarding and Child Protection
LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Judith van Hooijdonk Oostende, Informatie aan Zee,
Transcript van de presentatie:

Wat betekent “OPEN” voor jou?

Wat is “OPEN” ? Welke “Open” concepten ken je? Gebruik je deze zelf actief ? Is “Open” belangrijk ? Waarom wel ? Waarom niet ? Argumenten tegen “Open” ? 24/04/18 : Workshop “Competent Content!” VVBAD

Definitie “Open means anyone can freely access, use, modify, and share for any purpose (subject, at most, to requirements that preserve provenance and openness).” https://opendefinition.org 24/04/18 : Workshop “Competent Content!” VVBAD

OPEN KNOWLEDGE BELGIUM “A world where knowledge creates power for the many, not the few”

Onze insteek wat betreft Open Inge Van Nieuwerburgh Universiteitsbibliotheek Gent Vrijwilliger en bestuurder bij Open Knowledge Belgium, lead van de Open Access werkgroep.

Responsible Research & Innovation

Principes Image: The Open Science Training Handbook: https://book.fosteropenscience.eu/ - Creative Commons Public Domain Dedication (CC0 1.0 Universal) Open science policy FAIR data As open as possible, as closed as necessary Open sciene, open innovation, open to the world

Copyright TDM Uitzondering onderzoek en onderwijs

Ondersteuning BA & MA PHD ZAP Support staff Image: The Open Science Training Handbook: https://book.fosteropenscience.eu/ - Creative Commons Public Domain Dedication (CC0 1.0 Universal)

https://aoasg.org.au/response-to-innovation-and-science-australias-2030- strategic-plan-issues-paper/

Onze insteek wat betreft Open Bert Jehoul Vrijwilliger en bestuurder bij Open Knowledge Belgium, lead van de Open Badges werkgroep. Op het internet ook gekend onder @jeborsel

We are Open! by @bryanMMathers is licenced under CC-BY-ND

by @bryanMMathers is licenced under CC-BY-ND

by @bryanMMathers is licenced under CC-BY-ND

OPEN BADGES by @bryanMMathers is licenced under CC-BY-ND

Statements “Open” vereist nieuwe vaardigheden voor de informatieprofessional / bibliothecaris . 24/04/18 : Workshop “Competent Content!” VVBAD

Statements Ik heb de juiste kennis, attitude en vaardigheden die vereist zijn voor “Open”. 24/04/18 : Workshop “Competent Content!” VVBAD

Statements Gebruikers van Open Kennis vereisen een andere aanpak van de beheerders van kennis. 24/04/18 : Workshop “Competent Content!” VVBAD

Statements De vaardigheden voor “Open” kunnen aangeleerd worden. 24/04/18 : Workshop “Competent Content!” VVBAD

Vragen Hoe kan VVBAD helpen deze vaardigheden uit te breiden? Welke vorming zou hier voor nodig zijn? 24/04/18 : Workshop “Competent Content!” VVBAD