i-Concept InternetWorks BV Bergweg BH Rotterdam

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
#Exactlive12 / #livesessie8 Wel of niet naar de cloud?
Advertisements

Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Samen leren samen werken in de cloud
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Organisatie en sourcing van de DLWO Jacco Jasperse Informatie- en procesmanager Manager Dienst Informatievoorziening en Automatisering.
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
I-Concept InternetWorks BV Bergweg BH Rotterdam Tel +31(0) Fax +31(0)
Bedrijfspresentatie.
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De gebruiker centraal De gebruiker centraal bij document management binnen de Overheid Michiel Hazen Management consultant Ordina.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
27 januari 2011.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
Service Oriented Architecture
Strategie en positionering
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Hoofdstuk 7 ERP-systemen: human resources Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Kennismanagement & Sociale media
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Sales Tips.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
WapliX Webdatabases New generations of applications.
DMK – week 2.
Business Intelligence
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Informatie management HC2
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
Beheer in BedrijfsContext AD ICT Leerjaar 2 George Pluimakers Module: ICTBBC01DX Studiejaar 2013/2014.
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Beheer van Onderzoeksdata (RDM) Hannelore Vanhaverbeke – DOC Jan Ooghe, Kristel Hoydonckx – ICTS TOB project o.l.v. Hilde Van Kiel - UB.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Werkgroep Cost Management Nationale GSE Conferentie 13 oktober 2011.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
KNVI Congres Introductie BI.
‘Business at the speed of change’
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
Zicht op kinderen Verbeteren communicatie en betrokkenheid van ouders
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Return On I…. Bestaat sinds We doen al tijdje mee
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

i-Concept InternetWorks BV Bergweg 122 3036 BH Rotterdam Tel +31(0)10-4139444 Fax +31(0)10-4134999 www.i-concept.nl

Historie i-Concept 1997 2013 Alex en Albert Bausch verlaten Bausch Datacom (bekend van Postbank Girotel, online belastingaangifte, LOI, VNU sites zoals intermediair.nl) en richten i-Concept op. Innovatieve internetprojecten voor klanten als Senter, Kennisnet, KPN Multimedia, AT&T Unisource Opzet EU activiteiten voor technologiebedrijven uit de VS (o.a. Intranets.com). Eerste aanzet technologieraamwerk met toepassingen intranet, CMS, CRM en e-learning. E-Recruitment concepten Arbeidsmarkt.com en eWork.nl E-Learning concepten met Studywiser.com Meertaligheid vanwege multinationale klanten (Engels, Duits, Frans, Spaans) Adoptie Services Oriented Architecture en Virtualisatie Implementatie-experts van geavanceerde intranet en portal technologie Integration as a Service

De kracht van i-Concept Hecht team van gedreven professionals Multidisciplinair (ontwikkeling, ontwerp, communicatie, beheer,…) Ervaring met innovatie en exploitatie Accountmanager = projectleider Inzet van eigen ondersteunende concepten Carrière- en freelancesites zoals eWork.nl Eigen drukbezochte sites als lanceerplatform E-learning expertise en kant-en-klare inhoud Onafhankelijk, objectief en flexibel Inzet van de beste en beschikbare webtechnologie Inpassing van bewezen open source componenten Werken voor en met marktleiders IBM, Oracle, Microsoft en Adobe.

De kracht van i-Concept Bewezen expertise met ruim 15 jaar ervaring Conformering aan industriestandaarden (J2EE) en gebruik Open Source Technologie. Applicatie-ontwikkeling op Windows/Linux/Android/iOS Compatibiliteit met alle gangbare database platforms (o.a. Microsoft/Oracle/MySQL) Stapsgewijze “grow-as-you-go” implementaties mogelijk door modulaire applicatie-ontwikkeling Volledig maatwerk efficiënt mogelijk door Services Oriented Architecture Integration as a Service, dus minimale investering in infrastructuur noodzakelijk Applicatiecode overdraagbaar naar eigen servers, dus geen ongewenste afhankelijkheid of risico’s. Gebruik wat u nodig heeft en betaal wat u gebruikt!

i-Concept referenties

Trends 1/7 – On Demand ICT afdelingen omarmen on-demand oplossingen en omgevingen omdat daarmee bewijsbaar beheerproblemen worden voorkomen en er sneller kan worden opgeleverd.

Trends 2/7 - SOA Bredere adoptie van service-oriented architectures (SOA) zal leiden tot verbeterde ROI en veranderde kijk op ICT infrastructuur evaluaties.

SOA is een architectuurmodel, geen technologie op zich. Bestaat uit: -componenten die diensten aanbieden -en componenten die de onderlinge informatie-uitwisseling regelen.

Trends 3/7 - BI Verbeterde data-visualisatie en analyseinstrumentatie voor zakelijke gebruikers leiden tot stimulering en adoptie van snellere besluitvorming. De traditionele business intelligence aanpak komt daarmee onder druk.

Trends 4/7 - CMS Door de consolidatie in content management systemen worden de kosten gedrukt en de nadruk gelegd op snelle uitrol, gebruikersvriendelijkheid en Total Cost of Ownership.

Trends 5/7 – interactie met klant Steeds meer organisaties zullen zich verdiepen in geïntegreerde data mining in hun streven naar verbeterde ROI, reductie van marketingkosten en verbeterde gepersonaliseerde interactie met de klant.

Trends 6/7 – KM Information agentry, filteren, en samenwerkingstechnologie (Knowledge Management) zullen belangrijker worden in CRM, ERP en overige bedrijfsapplicaties. Intuïtief en eenvoudig in gebruik wordt belangrijker.

Trends 7/7 – Quick Wins Omdat de technologie steeds toegankelijker en betaalbaarder wordt, zullen er meer gratis en goedkope quick-win oplossingen worden aangeboden op het gebied van voorspellende analyse tools in bijvoorbeeld de sectoren zorg en overheid.

Intranet & Corporate portal Intranets en corporate portals worden wereldwijd toegepast als instrument voor het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en verhoogde operationele efficiency, verbeterde communicatie en samenwerking tussen medewerkers, management, klanten, en partners, en significante interne kostenbesparing. Echter, intranets en corporate portals kunnen extreem complex worden en daardoor zeer kostbare uitdagingen blijken.

Definities en percepties Perceptieverschillen over rol, nut en kosten van intranet. “interne website met handige documenten en nieuwtjes” “persoonlijke startpagina met links naar interne en externe bronnen en tools” “hart van de interne informatie- en communicatievoorziening” “bakermat, lanceerstation en middleware voor backoffice tools” “intranet laat ons beter samenwerken”.

Intranet voorbereiding Verzamel relevante (eigen) rapporten van eerdere inventarisaties en de auteurs. Inventariseer legacy en klassificeer deze naar relevantie en web-compliancy. Positioneer het intranet rondom kernwaarden Effectiviteit, Kwaliteit, Toegankelijkheid, Flexibiliteit en Variëteit. Schrijf Plan van Aanpak met heldere voorwaarden t.a.v. de bouwmethode: modulair, herhaalbaar en schaalbaar.

Strategische keuzes Effectiviteit: informatie- en interactiediensten die in diverse componenten te vinden zijn, verhogen de effectiviteit van de eindgebruiker en daarmee de totale organisatie. Kwaliteit: informatie- en interactiediensten zijn actueel, accuraat, relevant en 7/24 beschikbaar. Toegankelijkheid: het portaal is voor zowel de aanbieder als de afnemer van de informatie transparant, kristalhelder en intuïtief. Flexibiliteit: het portaal is in zijn opbouw en inhoud lenig genoeg om alle geledingen binnen en buiten de organisatie te bedienen en mee te groeien met het gebruik. Variëteit: het portaal is in staat maatwerk te leveren op het niveau van de eindgebruiker. Het onderhavige plan van aanpak geeft concreet invulling aan deze visie en gaat primair uit van de geprefereerde bouwmethode: modulair, herhaalbaar en schaalbaar.

Plan van Aanpak parallelsporen Technische omgeving a. Ontwikkeling Plan van Eisen b. Ontwikkeling technische infrastructuur c. Ontwikkeling beheersorganisatie en instrumentatie Vormgeving a. Ontwikkeling creatieve randvoorwaarden (pitch) b. Uitwerking eerste idee c. Uitwerking eerste definitief concept d. Realisatie vormgeving e. Inbedding Projectorganisatie a. Formatie begeleidingsgroep b. Formatie deelprojectgroepen

Multidisciplinaire projectgroep Communicatie (intranet is meer dan magazine) ICT Beheer (onderdeel van verandering) Vertegenwoordiging directie (betrokken en verantwoordelijk) HRM/PZ (beoogde gastheer/vrouw van het intranet) Projectleider intern (kent de organisatie en technologie) Projectleider extern (vreemde ogen dwingen)

Kies voor een raamwerk en behoud en gebruik de beste applicaties voor de specifieke doeleinden.

Raamwerk - intranet -middleware ADS Identity Management Hypas Selligent Compas Wocas Icares etc Intranet portal

Zorg voor projectverankering Maak PvA intranet integraal onderdeel van ICT strategie. Maak de directie (RvB) eigenaar en opdrachtgever. Communiceer periodiek en concreet met RvB en de organisatie.

Concrete voorbeelden Doelgericht communiceren met (potentiële) cursisten, collega’s en bedrijven. Actuele en relevante lokatie- en opleidinginformatie op uw website door efficiënt content management bij de bron (lokatie- en opleidingsmanagers). intranet als virtuele werkplaats voor deelnemers en medewerkers: toegang tot gepersonaliseerde opleidingsgerelateerde informatie en diensten zoals lesroosters (gp-Untis), cijferlijsten en locatienieuws. Intranet als technologieraamwerk: gestroomlijnde toegang tot externe functionaliteit zoals ELO’s met single logon en besparing op softwarelicenties. Intranet als bakermat voor uw maatwerktoepassingen, zoals de verwerking van aanmeldingen, workflow (bijv. praktijkexamens bij kenniscentra), stageplaatsing, synchronisatie met databases (bijv. Icaris en Educaat). Bekostiging en Return on Investment: het deelnemersintranet op de boekenlijst.

Kosten Kosten bestaan uit Eénmalige kosten: Ontwikkelwerkzaamheden / bouw templates Configuratie en opzetten Ontwerp / grafische werkzaamheden Overleg / planning / advies /ondersteuning Periodieke kosten: Applicatie huur / licenties Onderhoud Support (optioneel)

Kosten en terugverdientijd Bepaal de realistische kosten Externe kosten Interne kosten Bepaal de realistische besparingen Voorbeeldorganisatie met 2000 gebruikers  

Kosten

Besparingen

Return On Investment 442.000 besparingen = 340% 130.500 investering

Tips voor promotie 1/3 Lancering: Big bang vs Stealth aanpak Definieer de beoogde doelen Vier het als een geboorte Geef presentaties en blijf over intranet praten Plaats links naar het intranet in e-mails Betrek de afdeling communicatie Verspreid brochures en verkorte handleidingen Verzend regelmatig “What’s new” e-mails Forceer het intranet als homepage

Tips voor promotie 2/3 Posters en/of brochures in de kantine T-shirts, ballonnen, stickers, mousepads Ontdekkingsspelletjes met prijzen Migreer belangrijke toepassingen Identificeer de killer apps Leg content management bij de bron Organiseer training sessies (aan PA’s) Telefonische helpdesk Quote van de dag

Tips voor promotie 3/3 Ondersteun discussiegroepen Zorg voor blijvende managementondersteuning Optimaliseer de kracht van de homepage Breng alle ideëen samen in een marketingplan

Aandachtspunten Content, content, content Bereikbaarheid en useradministratie What’s in it for me? Fun factor Startschot Succes niet na dag 1 maar pas na bewezen nut

Demo op http://portalcms.nl Registreer voor een persoonlijke inlogcode.