Handboek – Train de trainer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zullen we het over opleidingsdidactiek hebben? bijvoorBeeld over exemplarische opleidingsdidactiek? Jo van den Hauwe Bart van der Leeuw HSN 25 Den Haag,
Advertisements

Online leerplatform voor het Nederlands als pluricentrische taal Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. ('Grant Agreement'-nr.:
Project REALISE Europees Project Ter bevordering van de tewerkstelling van hooggeschoolde allochtonen op hun niveau van opleiding.
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
Implementatie e-learning bij de HES Rotterdam Maart 2001 Joke Droste.
Integratie van ICT in de vakken Zin en Onzin van Leren met ICT Themaconferentie VOR 2004 Joke Voogt, Paul Groot en Willem Bustraan.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
Neighbourhood skills audit Justien Jonckheere – Mentor vzw SUCCES MC 8 – April 4th 2012.
Erfgoededucatie in het secundair onderwijs Een HEREDUC studiedag Brussel, 5 oktober 2006.
Inleiding tot eTwinning Datum. Concept van eTwinning.
11 Algemene Ledenvergadering 5 april 2012 Jaarplan 2013 Commissie PAS Professional Auditors at Small Audit Shops 25 december 2012.
Cultuurprofieldoelen;
Programma uurOntvangst met verjaardagstaart uurOfficiële opening en presentatie van de resultaten van 1 jaar kwartier maken uurCarrousel.
Q-Placements: VET-Enterprise Cooperation Samenwerking Beroepsonderwijs-Bedrijfsleven LLP LDV Transfer of Innovation Project Nr LV1-LEO
Get Into Rugby Doel: het aantal rugbyspelers in Vlaanderen verhogen via de scholen door de leerlingen en leerkrachten de waarden en principes.
Multi Media Management 2 Marcel Jansens 20 April 2011.
STEL: In team in de klas: aan de slag met duo-stages in de lerarenopleiding! ENW-project 01/09/ /08/2014 Sprekers: Ilse Ruys (Arteveldehogeschool)
Veld analyse Contractering 2016 en Programma Veldanalyse WIJ-teams  Welkom en toelichting programma  Korte presentatie over planning, doel en.
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
Website bouwen (project). Inhoud Hoofdstuk 1. offerte Hoofdstuk 2. Wensen opdracht gever Hoofdstuk 3. Aspecten Hoofdstuk 4. Formaten Hoofdstuk 5. Plan.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 1: analyse.
Sietar Pop-Up Academy Schouders om op te staan. Door wie 4 vrouwen Rondom 60 Willen (en hebben) veel te delen zoals kennis, kunde, didactiek, methodiek.
ERASMUS PROJECT Sint-Hendrik 8 december PROJECT PARTNERS 1. ENGELAND 2. SPANJE 3. ITALIË 4. POLEN 5. ROEMENIË 6. GRIEKENLAND 7. BELGIË.
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Workshop Fondsenwerving. Programma : Gerda Wessels: Subsidievormen CultuurSchakel 19.45Michel Nivard/Corien Bosch: - Wat is Fonds 1818? - Waar moet.
Jaarvergadering Regio Midden Nederland 27 mei 2014 Welkom.
Peel en MaasNet.nl Het digitaal geheugen van Peel en Maas.
Visie Ruimtegebruik en ruimtebeslag Visienota: achtergrond Het Departement Ruimtelijke Ordening, Woonbeleid en Onroerend Erfgoed en het Steunpunt.
WAT KAN ERASMUS+ ONDERWIJS EN VORMING VOOR U BETEKENEN?
Hoe uitdagend te ontwerpen met het CLU model voor duurzaam ontwerpen.
6 november 2014 Internationalisering: nieuwe verdienmodellen Workshop over het denken in nieuwe modellen en mogelijkheden, met focus op gebruik maken van.
Krachtig ontwerpen op basis van gedegen onderzoek.
Samenkracht80+ Hoe kunnen de oudste generaties meedoen en van betekenis zijn in de gemeenschap? Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
-Wie gebruikt de methode al? -Waar ligt de behoefte voor een methode?
KA2 – "The Future Teachter 3
Stand van zaken visieontwikkeling gezinsopvang
Inleidende Module Waarom Web 2
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
Herinrichting Peelplein en Stevensstraat
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Onderzoek arrangeur-ontwerper
Kijk ook op mijn Website:
Toelichting commissie Fysieke Leefomgeving,
Iv-Infra.
OECR Onderwijskundig Expertise Centrum Rotterdam.
Sieberdam/ROCS & KODOS
Deelproject dorpshuis Wedde
Een eerste stap naar een digitale begroting
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Hoofdstuk 4: toeristsiche landschappen 1
M. den Hartog De Siemens LOGO! op het VMBO
Cursus Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs
AllYouCanLearn (iXcamp)
Ontwikkelen bijeenkomsten
Ontwikkeling Middenzone Gezondheidspark
Erfgoed in de Omgevingswet: Technische toelichting bestemmingsplan Amstelwijck 19 juni 2019.
1/1 Vrijwilligersrooster - Voorjaar 2018
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren Tip! Hier beginnen met een startvraag: waar.
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Handboek – Train de trainer Testformat April – May – June 2016 Mei 2016 Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Partners in het Erasmus+ KA2 project Handboek e-learning SOLA Partners in het Erasmus+ KA2 project Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Handboek e-learning SOLA Addie model agile Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Handboek e-learning SOLA Vormen van e-learning Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Handboek e-learning SOLA Inhoudsopgave Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Visie en didactische modellen bepalen: hoofdstuk 2.1 Handboek e-learning SOLA Visie en didactische modellen bepalen: hoofdstuk 2.1 Bijlage 1 Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Fase 2 aDdie model : grof ontwerp Curriculum ontwerpen Handboek e-learning SOLA Fase 2 aDdie model : grof ontwerp Curriculum ontwerpen Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Voorbeeld grof ontwerp Handboek e-learning SOLA Voorbeeld grof ontwerp Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Voorbeeld fijn ontwerp Handboek e-learning SOLA Voorbeeld fijn ontwerp Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Handboek e-learning SOLA Fijn ontwerp wordt uitgewerkt in fase 3 adDie model = ontwikkelen Hoofdstuk 2.2 handboek : 6 stappenplan Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Curriculair spinnenweb (Van den Akker 2003) Handboek e-learning SOLA Curriculair spinnenweb (Van den Akker 2003) Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Handboek e-learning SOLA Voorbeeld kaarten Hoofdstuk 2.2 Hoofdstuk 2.3 Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Handboek e-learning SOLA Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Hoofdstuk 3: leervaardigheden Handboek e-learning SOLA Hoofdstuk 3: leervaardigheden Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Voorbeeld storyboard – werken met de kaarten Handboek e-learning SOLA Voorbeeld storyboard – werken met de kaarten Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Handboek e-learning SOLA Meer vragen of contact? Margriet Wassing m.wassing@rocmn.nl 06 248 27 268 webinar vervolg? Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

Handboek e-learning SOLA Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. Deze website weerspiegelt enkel de visie van de auteurs . De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.