Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Het Handelsregister Themadag VIAG 21 maart 2014
Agenda Terugblik al doende leren met life-events Waar staan we nu
Slim samenwerken Op weg naar de grote doorbraak?
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Zaakgericht Werken.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening De burger CENTRAAL Interactieve verwijzingen Toegankelijkheid Ranking Sep 2009 Vergeleken Gemeenten.
Overheid heeft Antwoord © GEOZET - Workshop GIDEON 14 oktober 2009 Paul Francissen.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Zaakgericht werken in samenhang
BAG - WOZ, planning en commitment
De Methode Integrale Jeugdbescherming
Platform Afnemers De weg naar Modernisering GBA
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Elektronische dienstverlening in de lift
Referentiemodel voor de voorzieningen van Logius
SBR: een toekomstvaste aanpak
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Digitaal mei 2014.
Welkom Het eID Stelsel maakt het mogelijk om online te zaken doen met de overheid en het bedrijfs-leven, met één of meer inlogmiddelen. Marije Jurriëns,
Wat is het digitaal stelsel Yvette Ellenkamp Uitvoeringsprogramma GOAL
Sterke stem van de uitvoering over (digitale)dienstverlening
Doelen, doelgroepen en dienstverlening Een kijkje in de keuken van het gebruikersonderzoek Thea van der Geest, Nalini Kotamraju Jurjen Jansen, Joyce Karreman,
ICTAL programma 2003 –2005 in samenhang naar voorzieningen voor administratieve lastenverlichting architectuur en migratieplanning 28 oktober 2003 BBR.
Centrum Jeugdgezondheid – Ursula Letschert Informatiebank Jeugdgezondheidszorg Kenniskring Jeugdgezondheidszorg 26 mei 2008.
Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle.
MijnOverheid Roadmap Louis Tinselboer
Levensgebeurtenissen & de digitale overheid Burgers beter informeren Logius: MijnOverheid gebruikersdag Rotterdam, 15 oktober 2015.
Ontwikkelingen Overheid.nl Hans Flier Directie Burgerschap en Informatiebeleid - BZK.
Workshop Berichtenbox voor Bedrijven
PGB jaarovergang Renate van Huizen.
Wetgeving digitale overheid (GDI)
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Verkenning Informatievoorziening Sociaal Domein Decentralisaties Jeugd, WMO, Participatie Hans Versteeg - VNG Expertmeeting Informatievoorziening GGD-NL.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Mijn Overheid Berichtenbox Welkom bij de presentatie van de Gemeente Montferland.
Titel van de presentatie | 20 oktober 2010 Afsprakenstelsel eHerkenning Freek van Krevel Versie 28 november 2011.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Afspraakgericht werken Snel balie
Welkom bij de BelastingTelefoon
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Proces om tot een gedragen jaarplan te komen
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Digitalisering en inhoudelijke doorontwikkeling van documenten P&C
Datagedreven werken: anticiperen op een generieke data infrastructuur – het IPP Joris Jan de Vries 1 1.
processing software OCTOBOX processing software.
Een product of dienst verkopen
Introductie eID juni 2017.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Conclusies evaluatie Regieraden
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening
Idensys pilot Rotterdam
BTN 11 februari 2015 Indra Henneman
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
Een lerende en adaptieve organisatie
The many faces of Application Programmes Interfaces
Transcript van de presentatie:

Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017

MijnOverheid draait met u mee Doorontwikkeling in 2018 en daarna Matthijs Claessen Lotje Meijknecht Twitter mee via #UWDD & @Logius_minbzk Code voor Mentimeter: 795793

MijnOverheid: situatie 2017 Gebruikers Governance 6,5 mln RR DV, Afn Raad en BZK Functionaliteiten Stuurgroep Vernieuwing BB, LZ, PG, +notificatie Berichtenvoorziening Afnemers Financiering 315 (BB), 16 (LZ), 8 (PG) B&E, geen doorontwikkeling Beheer en exploitatie Visievorming GLOBE en Framework Portalenvisie / Federatief stelsel

Relevante ontwikkelingen Migratie Berichtenbox (GLOBE) Doorbelasting GDI Doorontwikkeling GLOBE (voor ondernemers) Rapporten Maak Waar! Mijn Overheid voor Ondernemers (Studiegroep Informatiesamenleving en Overheid) Interactie strategie De Digidelta: samen versnellen (evaluatie van de NCDO) Machtiging voorziening Verkenning federatief stelsel 13 november 2018 |

Van verzuiling naar optimaal aanbod

Digitale dienstverlening  Ontkoppeling is nodig systeem systeem systeem Belastingdienst VNG VROM EZ SZ BZK KVK …. mijn BD kanaal xyz mijn kadaster Ondernemers Plein mijn UWV mijn overheid mijn KVK Portalen Probleem: verzuilde dienstverlening, suboptimalisatie, .. In een maatschappij die steeds meer gecombineerde en wisselende dienstverlening vraagt Oplossing: zorg dat meer flexibiliteit mogelijk is door ontkoppeling -verander lokaal met minder impact op de keten -voer veranderingen door per afnemer in eigen planning en timing Het invoegen van deze laag maakt het mogelijk om de zaken tussen burgers /bedrijven en (aangesloten) overheden als een geheel te presenteren, zonder achterliggende processen te veranderen. Dit maakt de IT operatie eenvoudiger, zoveel eenvoudiger dat het opweegt tegen een meer ingewikkelde afstemming bij set-up Het minimaliseert het gevaar van inconsistente of foutieve informatie. Bij veranderende processen van de overheid, bijv. verplaatsingen van uitvoering, kan dit gebeuren zonder impact op burgers en bedrijven Kosten benchmark …. ontkoppelde voorziening Belasting-dienst Gemeentes Kadaster RVO UWV … Handels register … Diensten

Burger en Bedrijven staan centraal systeem systeem systeem KVK Belastingdienst VNG VROM …. SZ EZ BZK mijn BD kanaal xyz balie abc virtuele balie app’s, api’s mijn UWV … mijn overheid mijn KVK Portalen Profiel Machtigen Authentiseren Kanalen content Probleem: verzuilde dienstverlening, suboptimalisatie, .. In een maatschappij die steeds meer gecombineerde en wisselende dienstverlening vraagt Oplossing: zorg dat meer flexibiliteit mogelijk is door ontkoppeling -verander lokaal met minder impact op de keten -voer veranderingen door per afnemer in eigen planning en timing Het invoegen van deze laag maakt het mogelijk om de zaken tussen burgers /bedrijven en (aangesloten) overheden als een geheel te presenteren, zonder achterliggende processen te veranderen. Dit maakt de IT operatie eenvoudiger, zoveel eenvoudiger dat het opweegt tegen een meer ingewikkelde afstemming bij set-up Het minimaliseert het gevaar van inconsistente of foutieve informatie. Bij veranderende processen van de overheid, bijv. verplaatsingen van uitvoering, kan dit gebeuren zonder impact op burgers en bedrijven Kosten benchmark …. Regie op gegevens Data analyse Digimelding 2.0 Notificeren Inzage 2.0 Attenderen SBR Berichten Box Digipoort … Platform Belasting-dienst Gemeentes Kadaster RVO UWV … Handels register … Diensten

MijnOverheid brengt bij elkaar Optimaal Aanbod Toegang: App en meerdere portalen, hoger auth niveaus en -middelen Platform: distributie contactgegevens, toeleiden naar Toptaken; API Berichtvz. Diensten: profiel, notificeren, berichten, attenderen, inzage bronnen+ Slim Zaken Doen Toegang: meervorming & meertalig met machtiging van derden (professionals e.a.) Platform: sturen op gebruiker herkennen en erkennen, persoonlijke relevantie, beeld verrijken en slim aanbieden Diensten: aanvragen, betalen, trigger notificaties; life events gepersonaliseerd Gericht en persoonlijk Toegang: gebruiker centraal, bij burger en bedrijf is Platform: helpt proposities samen te stellen binnen en over diensten Diensten: ondersteunen transacties en geleiden burgers en bedrijven door het proces Huidig Aanbod Verzuilde dienstverlening

Nabije toekomst

Selectie uit bekende wensen en eisen Multimiddelen implementatie Regie eigen gegevens / Inzage+ Wensen ontrent berichten en stromen (omvang bericht / tweerichtingverkeer/notificeren) Optimaliseren digitalisering Klant centraal Personalisering in toeleiding

5. Contouren Roadmap MijnOverheid 2018-20 Taartpunten plaat 13 november 2018 | Voettekst

Stellingen 1. Burgers en bedrijven staan centraal, niet het proces van een uitvoeringsorganisatie. 3. We moeten nu afspraken maken en bouwen aan (het platform van) de toekomst. 2. Welke ingang een klant ook kiest, de informatie, de transactie en de resulterende dienst moeten in gelijke gevallen gelijk zijn. 13 november 2018 | Voettekst

Baby steps Wat vragen we u? Spread the word: Denk mee: de verregaande digitalisering heeft bestuurlijke aandacht, deze moet omgezet worden in actie en samenwerking. Denk mee: Visie Prioriteiten Planning

Vragen? Twitter mee via #UWDD

site mijn Overheid voor Ondernemers Legenda Huidige proces Globe Wenselijk processen voor o.a. ondernemers Aanpassingen aan processen om berichtenverkeer voor bedrijven met Globe te ondersteunen systeem Burger & Bedrijf perspectief GDI bouwstenen (generieke verwerking) Systemen Overheid (bedrijfsspecifieke Kanalen (presenteren) mijn BD call center abc app xyz … site mijn Overheid voor Ondernemers mijn Overheid Afnemers portaal mijnDigiD Tweeweg Bericht naar systeem halen Berichten inzien Deze laag zorgt voor gepersonaliseerde dialoog …. Berichten via ondernemersportaal Identificeren Machtigen Met bedrijfs-machtigingen Deze laag biedt generieke diensten/voorzieningen …. Inzage Notificeren en attenderen berichtenvoorziening Koppelvalk….REST API Digi koppeling bericht verzenden Bericht aan bedrijf verzenden Belasting dienst UWV Kadaster Gemeente … … BKR Berichten opslag ABC Systeem Y Globe Doorontwikkeling – Overzicht en Plateauplanning slide 22 april 2017