Vaardigheden Interviewen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spelling en Schrijven en formuleren hoofdstuk 1,2&3
Advertisements

SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Het doen van eigen onderzoek
Competentie 04 Het informatieve gesprek
Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.
Sollicitatiegesprek.
Negen soorten vragen.
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Het maken van een spreekbeurt
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Werkstukken en rapporten
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
voor familie en vrienden van
INTERVIEW Spreken/kijken/luisteren h1. Het interview Een goede manier om ergens achter te komen is: vragen stellen! In een interview stelt iemand vragen.
Feiten, meningen en argumenten
Skills week 2 INFSKL01-1 week 2.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Opdracht 26 Uiteenzetting schrijven
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Leesvaardig Examentraining.
Hoofdonderwerp. Onderwerp 1 algemeen geschiedenis natuur steden record.
Maatschappijleer Maatschappelijke problemen Vmbo b/k Digitaal Klaslokaal Maaike Zijm Digitaal Klaslokaal Maaike Zijm.
Groep 6 Begrijpend lezen
Beroepenwerkstuk.
De vraag is je beste vriend
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Deel 4: Spreken en gesprekken
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Zelfstandig naamwoord
Verschil: redekundig en taalkundig ontleden
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
S/k/l interviewen.
Spelling Hoofdletters
Vragen, wat voor vragen?.
Bronnen en onderzoeksvragen
Instructie geven en uitvoeren
Digitaal klaslokaal Maaike zijm
Spelling Klinkers en medeklinkers
Persoonlijk voornaamwoord
Bezittelijk voornaamwoord
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Paragraaf lezen h5 Feiten, meningen en argumenten
Les 1 Doelgroep: mbo niveau 4 – taalreferentieniveau 3F Docent: Anja Vergeer-Negenman Nederlands leesvaardigheid.
Feiten en meningen Hoe herken ik feiten en meningen in een tekst en weet ik wat het verschil tussen beide is? NU Nederlands 2F.
Lezen meningen, argumenten en conclusie
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Nederlands Tekstbegrip Onderwerp, deelonderwerp en hoofdgedachte
Betrekkelijk voornaamwoord
Woordsoorten: Lidwoorden
Aanwijzend voornaamwoord
Bijvoeglijk naamwoord
Gesprekstechnieken Les 2.
Robo Sapiens Prik NCZ Didier Meers.
Omgaan met verschillen
Vragend voornaamwoord
Werkwoorden Koppelwerkwoord Zelfstandig werkwoord Hulpwerkwoord
Omgaan met verschillen
gesprekstechnieken Les 2
Maatschappijleer Normen en waarden
lezen Feiten, meningen en argumenten
Belangrijke begrippen ‘Lezen’
Transcript van de presentatie:

Vaardigheden Interviewen Digitaal Klaslokaal Maaike Zijm www.maaikezijm.com

Voorbereiden van een interview Wat is het onderwerp? Hoofdonderwerp - deelonderwerpen Bereid je interview voor. Bedenk open vragen over het onderwerp. Gebruik kladpapier. www.maaikezijm.com

Introductie onderwerp Inleiding Aanleiding Vertel waarom je dit interview houdt en wat je met de informatie gaat doen. Introductie onderwerp Wat is het onderwerp van je interview? www.maaikezijm.com

Vragen voorbereiden Vraag naar feiten Vraag naar meningen Een feit is iets dat echt waar is en je kunt controleren. Vraag naar meningen Een mening is iets dat iemand vindt over een bepaald onderwerp. www.maaikezijm.com

Vragen voorbereiden Open vragen Gesloten vragen Hier kan iemand uitgebreid antwoord op geven. Gesloten vragen Op dit soort vragen is maar één antwoord mogelijk. Bijvoorbeeld 'Ja' of 'Nee'. www.maaikezijm.com

Noteer de antwoorden in steekwoorden. Tijdens het interview Noteer de antwoorden in steekwoorden. Of neem je gesprek op met je mobiele telefoon. www.maaikezijm.com

Vraag door als een antwoord onduidelijk is. Vervolgvragen Vraag door als een antwoord onduidelijk is. 'Kun je uitleggen waarom?' of 'Hoe komt dat?' etc. www.maaikezijm.com

Controlevraag Herhaal een antwoord in je eigen woorden om te bepalen of je het antwoord goed begrepen hebt. Bijvoorbeeld: 'Heb ik het goed begrepen dat..' of 'Dus je vindt dat..' etc. www.maaikezijm.com