Waarom HR en Marketing moeten blenden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Advertisements

Employer Branding Rabobank
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
© ReputatieKoning.nl. The Online Marketing Game Has Just Changed Your Company Name / Branding.
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
HR Beleid Nathalie Slechte
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Economics of Motivation Studiedag ‘Het gaat niet goed’ 28 april 2011.
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
Opleiden van medewerkers
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Indeling: - eerst filmpje laten zien - tijdens 2 e slide voorstellen, Mirjam eerst met reden van aanwezigheid, chantal 2 e plus dialoog aangaan - 4 e slide.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
VOKA - VCG - Jos Borremans - jborrema Page 1 08/12/2009.
5.3 Heb je werk? De arbeidsmarkt is het geheel van vraag en aanbod naar werk. De vraag van arbeid komt van werkgevers. Het aanbod komt van de beroepsbevolking.
Social media presentatie
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
Waarden & organisatiecultuur
Informatie management HC2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Dienstenmarketing Week 4.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Sociale media bij HR & jobs
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Mobiliteitsbevordering vanuit medewerkerswens. Stelling Het is goed als medewerkers 10 jaar of langer in dezelfde functie blijven.
Klantrelevantie Product
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Indeling van hoofdstuk 2
SHEQ SHQ.
Vergadering Personeelsdienst
JAN HOLSAPPEL.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Waarom HR en Marketing moeten blenden Employer Branding Waarom HR en Marketing moeten blenden

Waarom deze conferentie? Toenemende druk op de arbeidsmarkt West-Vlaanderen: enkel nog structurele werkloosheid Bepaalde profielen: ondervinden problemen in heel Vlaanderen Bedrijven hun groei moeten vertragen Verder toenemen!! Geen Google- of Microsoft-verhalen Wel verhalen: die u moeten aanzetten om na te denken om creatief te zijn en zorgen dat je met beperkte middelen veel kan doen

Marketing Zorgen dat er een sterk merk is in de markt In de markt Bekendheid genereren Differentiëren Competitief zijn Zorgen dat klanten zich thuis voelen binnen het bedrijf en loyaal blijven Proactief op zoek gaan naar nieuwe klanten Met de juiste communicatiemix de juiste klantensegmenten bereiken met de juiste boodschappen

HR Zorgen dat er een sterk merk is in de arbeidsmarkt In de markt bekendheid genereren differentiëren competitief zijn Zorgen dat medewerkers zich thuis voelen binnen het bedrijf en loyaal blijven Proactief op zoek gaan naar nieuwe medewerkers Met de juiste communicatiemix de juiste “profielen” bereiken met de juiste boodschappen

Employer branding Deel van een groter geheel Intern en extern In elk (HR-)proces en elk (HR-)beleid zijn er kansen Sollicitatieproces Onboarding Salarisbeleid Carrièrebeleid Leiderschapsstijl Offboarding Etc. Zorgen dat de doelstellingen/KPI’s behaald worden

Waar staan we in Vlaanderen? Een meerderheid van de bedrijven... ...ervaart een krappe arbeidsmarkt ...ondervindt problemen om mensen te vinden ...raakt met name moeilijk aan technische profielen, IT en sales ...leeft employer branding “nog” niet en heeft geen plan ...doet geen onderzoek naar employer branding ...heeft geen KPI’s …(hoofd)verantwoordelijkheid : werving en selectie maar andere functies betrokken ...betrekt Marketing hier niet bij ...gebruikt meer dan 5 kanalen om mensen te zoeken ...en daarbij zijn interim, de bedrijfswebsite en jobsites de belangrijkste Samengevat: we staan nog niet ver met employer branding en vallen nog helemaal terug op de klassieke manieren en leggen de verantwoordelijkheid te laag in de organisatie

Welke waarden zijn “populair”?

Employer Brand Index Size Seduce Star Brand Identity Brand Personality How is your organisation perceived on functional attributes? How is your organisation perceived on emotive attributes? Brand Reality visible challenge atmos-phere balance CSR security job content top quality entrepre-neurship emotive fun people oriented feel at home honest strong competent status innova-tive What is potential looking for? salary(*)