Samenwerken en communicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Advertisements

Curriculumvernieuwing en de kennissamenleving: nieuwe rollen voor docenten? Joke Voogt.
ICT-competenties voor het einde van de basisschool
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Mediawijsheid.
Internet OBS de Klimop Mediawijsheid. Mediawijsheid staat voor ‘het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch.
Vraaggericht werken.
Certificering op Europees niveau overbruggen van de 2e digitale kloof Leo Besemer ECDL Nederland NV.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
De waarde van cultuureducatie
Sociale media op school
Definitie Mediawijsheid
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
ICT geïntegreerd in het onderwijs
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
Kwesties rond ict verbonden
Opdracht: Hoe geven we nu zaakvakonderwijs? Inventarisatie Hoe willen we zaakvakonderwijs gaan onderwijzen? Visie ontwikkeling.
Alfons ten Brummelhuis
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Jongeren en informatieverwerking. Informatie en de ‘generatie Einstein ‘ Een hardnekkige misvatting: Jongeren zijn voldoende ict-vaardig want ze zijn.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Leerlijn programmeren in het basisonderwijs
Programmeren, computational thinking en 21e eeuwse vaardigheden
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
John Hanswijk Theater Paars | 29 januari 2015 Mediawijs met Digiveiligheid en Social Media (VO & MBO)
Welkom Acadin Conferentie. Programma uur Woord van welkom uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) uur Pauze met koffie en thee.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
21 e eeuwse vaardigheden in de biologie les Maaike Rodenboog, SLO
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Computational Thinking in het curriculum Utrecht, 25 mei 2016 Allard Strijker.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
Doelen realiseren met media
Mediawijsheid competentie:
Presentatie EduCheck SOML
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Parels en puzzels Remko Boers SCOH.
Mediawijsheid competentie:
Digitale geletterdheid
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
ICT-basisvaardigheden & woordenschat
Computational thinking != Programmeren != Coderen
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Samenwerken en communicatie
Workshop: 21e-eeuwse vaardigheden in de les? Hoe dan?
Activernde didactiek & passende werkvormen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Leidinggeven voor eerste verkoper
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
Samenwerken en communicatie
Omgaan met verschillen
Omgaan met verschillen
Digitale geletterdheid
In hoeverre zijn de 21st century skills zichtbaar binnen de plusprofielen? KW2COLLEGE.
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Hoofdstuk 5 Communiceren
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
Transcript van de presentatie:

Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden

Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Samengevat Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? 21e-eeuwse vaardigheden Managementinformatiesysteem

1 Communicatie 2 Feedback, begeleiden en instructie 3 Werkoverleg 4 21e-eeuwse vaardigheden

21e-eeuwse vaardigheden Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden 21e-eeuwse vaardigheden

Werkvloervaardigheden Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden Werkvloervaardigheden Communiceren Creatief denken Kritisch denken Probleem oplossen Samenwerken Sociale en culturele vaardigheden Zelfregulering.

Digitale geletterdheid Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden Digitale geletterdheid ICT-basisvaardigheden Mediawijsheid Informatievaardigheden Computational thinking.

Mediawijsheid ICT basisvaardigheden Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden ICT basisvaardigheden Aansluiten en bedienen van apparatuur Werken met tekstverwerkers en software Op internet informatie opzoeken en e-mailen Kennis van beveiliging en privacy op computers. Mediawijsheid Geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit dat je nodig hebt om actief en bewust te kunnen deelnemen aan de mediasamenleving.

Computational thinking Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden Informatievaardigheden Beoordelen van informatie gaan over het omgaan met die informatie. Wat is belangrijk en waar moet je wat mee? Computational thinking Gebruik van computers of systemen om problemen op te lossen.

Managementinformatiesysteem Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden Managementinformatiesysteem Cross-channel Product, prijs en promoties Belang en voordelen van managementinformatie Knelpunten van een managementinformatiesysteem.