Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 20-9-2018.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programma Sociaal Domein Project AWBZ-Wmo April 2014.
Advertisements

Een gratis website voor uw appartement - waarom?
1 Klassieke procedure. 2 SLO + goedkeuring MP/TFP SSL Gunning Gunning 1° opdracht < 240 dagen na betrokken SSL (i.g.v. overmacht: termijn verlengbaar)
VIRGINIE LOVELING GEBOUW
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep ICT/Facilities 24 oktober 2011.
Biobank symposium 31 mei 2013 Lot Winkel, manager bedrijfsvoering DLA
Evaluatie van kantoorgebouwen Op weg naar een duurzame huisvesting voor de Vlaamse overheid Evaluatie van kantoorgebouwen.
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
Congres duurzaam bouwen 14 oktober 2008 VAC Leuven Duurzame huisvesting in de praktijk ir Patrick Bieghs projectleider afdeling gebouwen AFM.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 17/1/2012 Aanwezigheidslijst:
Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 VAC Gent - Stuurgroep 17 jan 2011.
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 1 december 2011.
Opstartvergadering VAC’spagina Opstartvergadering VAC’spagina 2 Opstartvergadering VAC’s
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 17 januari 2012 Aanwezigheidslijst:
Convenant Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008 Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008.
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Introductie 28/07/2014 Digitaal Archief Vlaanderen.
Opmaak van PIP (LA & Projectteam) Bijsturing van Beleidsoptie of Regelgeving ? Betrokken entiteit Functioneel Bevoegd Minister Interne validatie van PIP.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 15 december 2011.
DE PRAKTIJKERVARING Financiën en Begroting Katrien Callens, HR-verantwoordelijke.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
ScaldWIN, Internationale Scheldeweek 2011 De Schelde, rivierstroom als levensstroom.
Oorzaken aanpassing decreet lokaal provinciaal Interne staatshervorming rol van de provincies / provinciaal beleid wordt in vraag gesteld Planlastvermindering.
Databank Ondergrond Vlaanderen Situering van een beleidsdomeinoverschrijdend project Van Damme Marleen DOV-coördinator Afdeling Land en Bodembescherming,
1 Het nieuwe Partnerschapsverdrag Toelichting bij een evolutie.
(SLOT)EVENT WIN² 10 OKTOBER 2013 LEUVEN Algemene Inleiding Frank Vandenbroucke.
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Presentatie Brownfields Informatie- en inspraakvergadering 116. Gent – Sidaplax 19u oktober 2014.
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
De rechten en de plichten van de huurder en de verhuurder.
Infosessie Topambtenaren Vlaamse Overheid 13 juni 2003 Een managementcode voor Personeel & Organisatie.
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Woonprogrammatie West-Vlaanderen
Beheer van Onderzoeksdata (RDM) Hannelore Vanhaverbeke – DOC Jan Ooghe, Kristel Hoydonckx – ICTS TOB project o.l.v. Hilde Van Kiel - UB.
Projectoproep bedrijventerrein- management 26 februari 2016 VAC Leuven.
Infosessie duurzaamheidsmeter 26/2/2013 omgaan met duurzaamheidscriteria voor gebiedsontwikkeling aanpak case Innovatiepark geel.
Projectplan voor (ver) bouw van een accommodatie.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Toekomstvisie Raamsdonk Pilot Raamsdonk Raamsdonk (27 oktober 2008)
PVF en transitie naar PVF Liesbet Maes en Lien Van de Velde.
Bodembescherming Martien Swerts dienst Land en Bodembescherming Departement LNE Vlaamse Overheid.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Voorstel voor nieuwe verordening LIFE-programma EU financiering voor milieu en klimaatactie Publ. 12 December 2011.
Peel en MaasNet.nl Het digitaal geheugen van Peel en Maas.
Informatieavond subsidie- en accommodatiebeleid Gulpen, 2 juni 2009.
VOORSTELLING PROJECTTEAM HFB Trees Verhoogen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tine Janssen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tom Van de.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
WELKOM Werkgroep Activering 28 juni 2016
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Waterview 29/11/2016 Ondernemingsnummer
De 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling in Vlaanderen
Groot Forum 05/02/2018.
Oprichting Regionaal Landschap Schelde–Durme vzw
Info-sessie VAC Gent Agentschap voor Facilitair Management.
Info-sessie VAC Leuven
wetteren aan de schelde GECORO – 6 februari 2012
Mediprima en Dringende Medische Hulp
Digitaal Archief BEHEERSBAAR BESCHIKBAAR BETAALBAAR DUURZAAM COMPLIANT
De 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling in Vlaanderen
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Transcript van de presentatie:

Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 20-9-2018

Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 Agenda Toelichting en draagwijdte van de beslissing van de Vlaamse Regering Globaal tijdskader Uiteenzetting over de werking van de op te richten stuurgroepen en werkgroepen : bevoegdheden en tijdskader Budgettaire implicaties Vragen & Antwoorden Presentatie Patrick Bieghs, Agentschap Facilitair Management, Project-leider Ingrid Pardaens, Agentschap Facilitair Management, Project-coördinator 20-9-2018

Toelichting en draagwijdte van de beslissing van de Vlaamse Regering Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 Toelichting en draagwijdte van de beslissing van de Vlaamse Regering BESLISSINGEN : het volledige gebouw VAC Leuven in te huren voor een periode van 27 jaar, twee maal verlengbaar met periodes van 9 jaar Wordt ingehuurd : ° Kantoren 22 659,80 m² ° Archief1.300 m² ° Parking158 ° Fietsenstallingen158 3. Oplijsting organisaties die worden samen gebracht in het VAC Leuven: 4. m.b.t. onderstaande specieke punten: in te gaan op de mogelijkheid om het E-peil van het gebouw en daarmee ook de duurzaamheid te verhogen tot 4 sterren door een bijkomend pakket aan technieken te integreren in het gebouw de inrichtingswerken te laten financieren door de verhuurder akkoord te gaan met het voorzien van een keuken en een cateringfaciliteit in het VAC akkoord te gaan met de formules voor wijzigingen. Wanneer de vooropgestelde wijzigingen aanleiding zouden geven tot een huurprijsvermeerdering zal er voorafgaandelijk een nieuwe beslissing van de Vlaamse Regering vereist zijn. akkoord te gaan met de verhuring aan het RIZIV. 5. de bevoegde minister voor Bestuurszaken te mandateren om de inhuringsbeslissing mee te delen aan PMV in functie van haar beslissing tot gunning; de bevoegde minister voor Bestuurszaken te mandateren om de huurovereenkomst in ontwerp verder te onderhandelen en te sluiten met Diestsepoort NV; 20-9-2018

Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 voor het verschil tussen de huidige refertebudgetten en de engagementen in de huurovereenkomst voor het VAC Leuven, bijkomende budgettaire middelen ter beschikking te stellen van AFM over te gaan tot de valorisatie van de te verlaten gebouwen in eigendom van entiteiten die meegaan naar het VAC Leuven; dat alle ministers de nodige inspanningen leveren om het bovenstaande programma van eisen te realiseren voor de departementen, EVA’s en IVA’s onder hun bevoegdheid; alle noodzakelijk functionele maatregelen te nemen zodat alle betrokken entiteiten zich inschrijven in de verhuur. Concreet worden volgende acties genomen: - De verhuis wordt expliciet ingeschreven in de doelstellingen 2009-2010 van de topambtenaren van alle betrokken entiteiten; - Er wordt een stuurgroep van gebruikers opgericht onder voorzitterschap van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, waarin alle betrokken entiteiten vertegenwoordigd zijn. Deze stuurgroep begeleidt het proces van de intekening, de inrichting, de verhuis en alle aspecten van de integratie van de diverse entiteiten in een VAC, waar nodig, door ondersteund door werkgroepen; - Het principe van anders werken wordt voor alle entiteiten bekrachtigd; -Het dood archief van alle entiteiten die gehuisvest zullen worden in het VAC Leuven te zullen onderbrengen in de voormalige regiepost te Herent. De inrichting van deze archiefmogelijkheid wordt opgenomen in het globale dossier rond de archiefproblematiek. 20-9-2018

30.06 Indienen bouwaanvraag Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 2. Globaal Tijdskader 2008 30.06 Indienen bouwaanvraag 27.06 Beslissing Vlaamse Regering 10.07 Ondertekening Huurovereenkomst 15.09 Verkrijgen bouwvergunning 15.09 Aanvang bouwwerk (totaal 25mnd) 2009 15.02 gesloten ruwbouw en speciale technieken definitief (15.04 bestekken voor Inrichtingswerken Huurder (IWH) klaar voor opvragen van prijzen) 15.08 binnenafwerking definitief 2010 15.10 Voorlopige aanvaarding bouwwerk 20-9-2018

Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 3. Uiteenzetting over de werking van de op te richten stuurgroep en werkgroepen : bevoegdheden en tijdskader STUURGROEP: Voorzitter?=> AFM Wie? => Alle leidend ambtenaren van de Departementen, IVA’s en EVA’s (of delegatie) Bevoegd? => Knopen doorhakken en bekrachtigen van resultaten werkgroepen => Beslissingen ivm financieel kader vd realisatie vh project Wanneer? => Tot 15/02/2009 elke 3 weken 20-9-2018

Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 WERKGROEPEN: Logistiek ICT Anders Werken Archivering (Vilvoorde/Herent/VAC) Verhuis Wie? => afgevaardigde per entiteit met voldoende inhoudelijke kennis vd besproken materie en met onderhandelbevoegdheid (door leden van de Stuurgroep aan te duiden) Bevoegd? => Aanwijzen knelpunten en uitwerken oplossingen Wanneer? => WG Logistiek en WG ICT : in het begin wekelijks ! => WG Anders Werken en WG Archivering om de 2 à 3weken => WG Verhuis wordt pas eind 2009 opgestart Resultaat werkgroepen en stuurgroep resulteert in globale intekening en vlekkenplan. Bilaterale gesprekken verfijnen de vlekkenplannen en de globale intekening tot een meer specifieke intekening per entiteit. 20-9-2018

CRITERIA VOOR EEN EFFICIËNTE INDELING Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 CRITERIA VOOR EEN EFFICIËNTE INDELING Wie ontvangt specifieke groepen externen? (frontoffice/backoffice) - VDAB : zeer grote groep externen - VAPH : andersvaliden - RIZIV : controle zieken en andersvaliden - Bijzondere Jeugdzorg : conflictsituaties / avonduren Wie heeft nood aan speciale beveiliging ? - Bijzondere jeugdzorg : conflictsituaties Wie heeft rechtstreekse toegangen nodig? - Catering en logistieke ondersteuning gebouw - Bijzondere jeugdzorg - (VDAB) Wie heeft labo’s? - VMM - Milieu-inspectie - VLM (terreinmateriaal) AANDACHTSPUNTEN te bespreken in werkgroepen. 20-9-2018

Cruciale data (cf.excel) Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 Cruciale data (cf.excel) Goedgekeurd vlekkenplan bij bouwteam goedkeuring stuurgroep werkgroep voorbereiding voorstellen AFM Goedgekeurd inrichtingsplan bij bouwteam goedkeuring stuurgroep werkgroep voorbereiding voorstellen AFM 20-9-2018

Goedkeuring behoeftes door de IF Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 Goedkeuring behoeftes door de IF Beslissing VR als uitgangsbasis Alle bijkomend goedgekeurde behoeftes worden in globale context beslissing VR geëvalueerd Toekomstige evoluties worden op dezelfde wijze behandeld 20-9-2018

Principes: 4. Budgettaire implicaties Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 BUDGET HUISVESTING >VERANTWOORDELIJKHEID AFM >VERANTWOORDELIJKHEID ENTITEIT GOEDKEURING VR VAC LEUVEN  GOEDKEURING VOLDOENDE BUDGET VG HUURT  AFM BETAALT FACTUUR VERDELING OPPERVLAKTE TOTALITEIT  GEMEENSCHAPPELIJKE OPP. PRORATA GEHUURDE OPP. ENTITEIT INCENTIVE  CENTRAAL BUDGET MEUBILAIR (wordt niet doorgefactureerd) INSCHAKELING DAB CATERING EN DAB SCHOONMAAK BEHEER AFM: HUUR EN LASTEN (onderhoud, herstellingen, energie, bel. incl schoonmaak) DOORFACTURATIE HUUR EN LASTEN (onderhoud, herstellingen, energie, bel, incl. schoonmaak) DOORFACTURATIE EXPLOITATIE (Vb. catering vergadering) 20-9-2018

Financiële voorwaarden Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 Financiële voorwaarden Nominale huidige huur in jaar 2010 ≈ huur in VAC 2010 Lasten & exploitatie Inschatting => verdere detaillering nodig ! Inrichting Via eigenaar, doorverrekend in de huurprijs. Meubilair: Budget via AFM. 20-9-2018

Planning lopende huurovereenkomsten Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 Huidige huur en lasten alle info nog niet ontvangen! Planning lopende huurovereenkomsten Afstemming volgend op schrijven beslissing VR Flexibele huurverlenging, definitieve opzeg, ev. huurschade Beheerd door AFM: contact eigenaars door AFM in samenspraak met agentschap of departement Niet beheerd AFM: agentschap onderneemt zelf actie, maar informeert AFM over stand van zaken of bij problemen 20-9-2018

Infosessie VAC Leuven 21-08-2008 5. Vragen & antwoorden 20-9-2018