Marketing 2017 2018 Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van eigen onderzoek
Advertisements

Het doen van onderzoek in klas 4
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
om deze presentatie uit te voeren
Paragraaf 7 over Criminaliteit: gevolgen, oorzaken en bestrijding
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 3 © R. Buisman.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Effectieve instructie
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
les 12 - tekstplan, wikispaces
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Voorlichtingsavond 5 havo
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Methoden & Technieken van Onderzoek Maurice Scheepers Kamer H4.318
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 2 Marie-Joze van Raak
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
AOS docentonderzoek bijeenkomst 8 Dataverzameling: Eigen instrumenten, ontwerp.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Reken je (niet) rijk.
Xperience Liefde en relaties
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Aantrekkelijk formuleren
English listening lesson Christiaan van der Logt
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Keuzethema: differentiatie
Les 5: Het marketingplan
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
STD MOH17 Wageningen.
Duurzame inzetbaarheid
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 1, les 2 (dinsdag 12 september 2017)
Marketing Week 2, les 2.
Vergelijkingen oplossen
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Marketing Week 3 les 2.
Marketing & Management
E-health domotica E-learning
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
ADL Les 1.
Feedback Reinier Geurts.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
ADL Les 1.
Project gamemarket Les 1.
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 2, les 1 Enquêtevragen maken

Marketing 2017 2018 Doelstelling: (1) Dat je minimaal 3 verschillende eisen voor goede enquêtevragen kunt benoemen (2) Dat je zelf een enquêtevraag kunt opstellen, die aan gestelde eisen voldoet

Klassikale afsluiting Marketing 2017 2018 Stap 5 De Enquêtevragen Terugblik op stap 1 t/m 4 Klassikale afsluiting

Beoordeling & weging opdracht Marktonderzoek Presentatie 2 vs Inhoud 8 Marketing 2017 2018 Beoordeling & weging opdracht Marktonderzoek Presentatie 2 vs Inhoud 8 Variatie van de enquêtevragen 2 Kwaliteit Enquêtevragen + toelichting Inhoud: 4 van de 8

1. Stap 5: De Enquêtevragen Het maken van enquêtevragen Marketing 2017 2018 1. Stap 5: De Enquêtevragen Het maken van enquêtevragen Enquêtevraag: “Wat vindt u van de hotelprijzen in Rome?” Antwoord: …………………………………………………………………………….. “Vindt u de hotelprijs van Hotel Cesar in Rome ook niet duur?”

Het maken van enquêtevragen Marketing 2017 2018 Het maken van enquêtevragen Opzet: Jullie gaan ieder minimaal 2 enquêtevragen (p.p. incl. antwoordmogelijkheden) maken (10 min) Feedback op elkaars vragen (10 min) Per groep ‘1 vraag + antwoordmogelijkheden’ mailen naar: ej.toppen@noorderpoort.nl Vervolg feedback op elkaars vragen (5 min) Klassikale feedback op gemailde vragen (zie 3) (15 min) Klassikaal nalopen ‘instructie’ of er nog ‘tips’ missen (5 min) Zelfstandig verder uitwerken enquêtevragen (docent komt langs om feedback stap 1 t/m 5 te bespreken) Google eerst op ‘maken van enquêtevragen’ en ga dan aan de slag!

Marketing 2017 2018 2. Terugblik op stap 1 t/m 4 Stap 1 : Keuze onderwerp (handleiding, pag. 3: stap 1) Stap 2 : Formuleer de onderzoeksvraag Stap 3: Omschrijf de populatie Stap 4 : Hoe & waar gaan jullie enquêteren? ======================================= 10 maart

B. Open & gesloten vragen C. Meerkeuze & schaalvragen Marketing 2017 2018 A. De openingsvragen B. Open & gesloten vragen C. Meerkeuze & schaalvragen

De openingsvragen Man Vrouw Leeftijd Woonplaats (stad/provincie) Marketing 2017 2018 De openingsvragen Man Vrouw Leeftijd Woonplaats (stad/provincie)

Open vragen Verwerkingstijd Kwaliteit resultaten Tip: Marketing 2017 2018 Open vragen Verwerkingstijd Kwaliteit resultaten Tip: Eindig de enquête met een open vraag! Hierdoor geef je respondent de gelegenheid tot ‘eigen woorden’

C. Meerkeuze & schaalvragen Marketing 2017 2018 C. Meerkeuze & schaalvragen ‘voelt u zich wel eens onveilig op straat?’ nooit soms regelmatig vaak

‘voelt u zich wel eens onveilig op straat?’ Marketing 2017 2018 ‘voelt u zich wel eens onveilig op straat?’ nooit soms (1-2 x per kwartaal) regelmatig (3-5 x per kwartaal) vaak (> 5 x per kwartaal)

Goed Voldoende Neutraal Onvoldoende Slecht Marketing 2017 2018 'Schaalvragen': gradatie op schaal 5- of 7 puntsvragen Bijvoorbeeld: 'De service van Air China vind ik:' Goed Voldoende Neutraal Onvoldoende Slecht

'Schaalvragen’ bij een stelling (mening vragen): Marketing 2017 2018 'Schaalvragen’ bij een stelling (mening vragen): Bv.: ‘Turkije is een veilig vakantieland’ Helemaal mee eens Mee eens Neutraal Mee oneens Helemaal mee oneens

Rangorde bepalen (populariteitsvragen): Marketing 2017 2018 Rangorde bepalen (populariteitsvragen): Geef aan wat u bij een hotelovernachting belangrijk vindt belangrijk. (1 = meest belangrijk 5= minst belangrijk) Let op: U mag elk cijfer ( 1 t/m 5) een keer gebruiken! 3 Prijs Locatie Behulpzaamheid Personeel Aanwezigheid faciliteiten Kwaliteit bed 1 4 2 5

Marketing 2017 2018 Hoe ga je om met een groepslid die er vandaag en/of de 2e les niet bij is?

Volgende les (2e uur Marketing deze week): Alle vragen in concept klaar Vragen door een klasgenoot (andere groep) laten invullen + feedback Verwerken feedback Enquêtevragen ‘startklaar’! Inlevermap donderdag 22 maart: VERVALT!

3. Klassikale afsluiting (RZ2A) Marketing 2017 2018 3. Klassikale afsluiting (RZ2A) Go to www.menti.com and use the code 23 90 60

Marketing 2017 2018