INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Advertisements

VZW: to be or not to be? Kiwanis Avelgem – Land van Streuvels
E-commerce juridisch Domeinnamen Consumentenbescherming/ verkoop op afstand Contracten Elektronische handtekening BTW Auteursrechten Privacy.
Provinciale ronden mei 2008
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Subsidies Sociale Economie Presentatie door de POD Maatschappelijke Integratie Werkgroep sociale economie 27 januari 2014.
IUAP/PAI – 01/02/ /02/2007 IUAP FASE VI Informatievergadering.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Jasper Dekker consultant Agentschap SZW
OPROEP WERKERVARING 2009 ARTIKEL 60 INFOSESSIE 2 SEPTEMBER 2008 FINANCIEEL PROJECTBEHEER.
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Oproep Werkervaring 2009 artikel 60 Verwelkoming & inhoudelijke duiding oproep.
ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Forfaitaire kosten / Standaardkosten.
TO-oproep en projectfiche  Agendapunten  Oproep  Aanvraagformulier Concept/uitgangspunten Concrete punten vh formulier  Beoordeling  Vragen.
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
Module 4: Verantwoordingsvereisten en administratieve aspecten
ESF voorlichtingsbijeenkomst
NGO’s in het OOG van de STORM. “Hoe goed is het goede doel?” “Van elke € 100 gaat er slechts één naar het Zuiden” “Geen financiële transparantie in de.
Eerste aanvraagEerste aanvraag: start periode 3 jaar In aanvraag 3 maand Interne zelfcontrole In aanvraag Initiële controle geslaagd Attest behaald In.
Wetgeving overheidsopdrachten. Welke organisaties? 4 Categorieën: –De overheid –Organisaties die aan bepaalde voorwaarden voldoen –Privaatrechtelijke.
Oproep Innovatie Brussel, 12 november 2013 ESF-Agentschap Vlaanderen.
Het aanvraagformulier Medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) Het document downloaden van de website van het Programma.
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
De juridische context van de digitale factuur.
Informatiebijeenkomst subsidie cultuur 2013 – 2016 , 3e tender Raymond Tassenaar adviseur subsidieverlening 8 oktober 2014.
Europees Fonds voor de Meest Behoeftigen (EFMB) Vereisten ()
FONDS VOOR EUROPESE HULP AAN DE MEEST BEHOEFTIGEN - FEAD April 2015.
FEDASIL Belgisch programma voor de hervestiging van vluchtelingen Infosessie voor de OCMW’s 03 september 2015 Directie Operationele diensten.
Versneller Innovatieve Ambities (VIA) Deze subsidieregeling wordt mogelijk gemaakt door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling en de provincies.
Informatiebijeenkomst Herentals 23/12/2015. Fedasil Federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers Onze opdracht Fedasil is verantwoordelijk voor.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Informatiebijeenkomst inzake subsidieregeling Cultuur Eindhoven februari 2016.
Infosessie Oproep Armoede (360) 7 maart Voorstelling ESF.
Grensoverschrijdend samenwerkingsprogramma met financiële steun van de Europese Unie (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) Interreg Vlaanderen-Nederland.
Consumentenbescherming in Nederland en onder de tropenzon Dr. Viola Heutger EU CARICOM.
TOELICHTINGEN BIJ STAP 1 Toelichting Projectnaam van het sectorplan Geef het project een logische naam van maximaal 50 tekens inclusief spaties. Toegestaan.
VOORSTELLING SUBSIDIEREGLEMENT INFRASTRUCTUURWERKEN VZW’S VOOR NIET-STEDELIJKE INFRASTRUCTUUR Burgemeester en schepencollege Veerle Heeren, 13 december.
1 - 9/07/2016 Klimaatsubsidie provincie Antwerpen Goedgekeurd 28 april 2016 Dienst Duurzaam Milieu- en Natuurbeleid.
Zelfstandigen die een activiteit opstarten.
OPROEP Werkplekken Duaal Leren Infosessie
OPROEP DUAAL LEREN & WERKEN Infosessie
INFORMATIE OVER PPL-INNOVATIEPROJECTEN
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
Werkgroep activering 2 april 2015.
Werkgroep sociale activering
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Programma Rol van provincies, SNN en RVO Subsidiefacts
Maarten Peeters 6Handel
Werkgroep sociale activering 15 juni 2017
Hervorming medefinanciering
INFOSESSIE OPROEP AMIF 24 INTEGRATIE
AMIF-ISF Coaching eindverslag AMIF 03 - Integratie
Séance d'information / Infosessie
AMIF-ISF Praktische Informatie inzake uitvoering van projecten
INFOSESSIE OPROEP AMIF 16 VRIJWILLIGE TERUGKEER
POP 3 Flevoland Niet-productieve investeringen voor biodiversiteit,natuuren landschap Roelof Noord 21 juni 2018.
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
POP 3 Flevoland Niet-productieve investeringen water
Implementatie van de Europese netwerkcodes in België
Wetgeving overheidsopdrachten
AMIF-ISF Praktische Informatie inzake uitvoering van projecten
POP 3 Flevoland Trainingen, Workshops, Ondernemingscoaching en Demonstraties Roelof Noord 7 november 2018.
Federale gevolgen integratie gemeente-OCMW
FINANCIERING PROJECT SUBSIDIES Infobeurs 05/11/2018.
Bevoegdheden IVC – kamer Sociale Zekerheid en Gezondheid
INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG
INFOSESSIE OPROEP AMIF 43 INTEGRATIE
INFOSESSIE OPROEP AMIF 42 INTEGRATIE
INFOSESSIE OPROEP AMIF 43 INTEGRATIE
Transcript van de presentatie:

INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG 19/09/2018 INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG

19/09/2018

Voor (programmatie 2007 – 2013) Europees fonds voor integratie (POD MI) Europees fonds voor terugkeer (DVZ) Europees fonds voor de vluchtelingen (Fedasil) 19/09/2018

19/09/2018

Budget AMIF BE 19/09/2018 Pijlers Coördinatie Bedragen % Opvang Fedasil (& partners) € 21.000.000 23,5 Asielbeleid –en procedures CGVS & RVV € 8.925.000   10 Hervestiging CGVS & Fedasil € 2.200.000 2,4 Integratie POD MI, Regios & Gemeenschappen € 27.750.000 31 Legale migratie DVZ € 2.000.000 2,2 Vrijwillige terugkeer € 16.100.000 18 Gedwongen terugkeer DVZ (& FedPol) € 11.250.000 12,6 TOTAAL € 89.250.000,00 19/09/2018

Budget Integratie 19/09/2018 Divisie Integratie Bedrag % van het luik integratie Federaal € 3.500.000,00 12,7 Vlaanderen € 12.000.000,00 43,3 Fed W Bxl / RW / COCOF Duitstalige gemeenschap € 250.000,00 0,7 TOTAAL € 27.750.000,00 19/09/2018

Beheer Verantwoordelijke Autoriteit: FOD Binnenlandse Zaken, Cel Europese fondsen In samenwerking met Fedasil 19/09/2018

Nationaal programma : Opvang Action 2: Enhance the reception quality (p 10/33) Ex. actions: • Controls of the quality of reception structures; assistance of vulnerable persons (who are asylum seekers). • Provide specific assistance for vulnerable persons (e.g. UAM, victims of sexual mutilation). • Provide psychological and legal assistance (e.g. regarding the asylum procedure). • Train reception staff to provide quality assistance. Desired Objects / Results : • Increased reception quality, focused on the target groups, by better trained staff 19/09/2018

Nationaal programma : Opvang Action 3: Support recognized refugees during the transition out of the reception network to obtain adequate and stable accommodation. (p 10/33) Desired Objects / Results : • Recognized refugees are helped in their search to obtain stable accommodation. 19/09/2018

Timing Vrijdag 21/08 : publicatie in het Belgisch Staatsblad Maandag 07/09 : infosessie Maandag 21/09 om 23h59 : deadline voor de indiening (via mail aan amif-isf@ibz.eu) Donderdag 22/10 : 1e selectieronde door de Stuurgroep 19/09/2018

Indiening projecten: projectfiche en budgetfiche Beschikbaar op www.amif-isf.be (nieuwe versie!) In te dienen per mail aan de Verantwoordelijke Autoriteit (amif-isf@ibz.eu): Versie in word/excell Versie in pdf (ondertekend door de juridisch vertegenwoordiger of afgevaardigde) Met bijlagen 19/09/2018

Indiening projecten: bijlagen (1) Een document waaruit blijkt dat de nodige cofinanciering voorzien zal worden: verplicht volgens format te vinden op de website: www.amif-isf.be Een budget getekend en opgesteld aan de hand van de standaard budgetfiches: verplicht volgens format te vinden op de website: www.amif-isf.be De door beide partijen ondertekende partnerschapsverklaringen (indien het project wordt uitgevoerd in partnerschap met andere organisaties) Het meest recente jaarverslag van de organisatie De meest recente jaarrekening van de organisatie (balans + resultatenrekening) 19/09/2018

Indiening projecten: bijlagen (2) De wettelijke statuten van de organisatie BTW-attest waaruit blijkt dat de organisatie de BTW niet kan recupereren, afgeleverd door een BTW kantoor Het financieel identificatieformulier Document dat aantoont dat de ondertekenaar van dit formulier hiertoe gemachtigd is door de hoger vermelde juridische vertegenwoordiger (indien de indiener/ondertekenaar niet de juridische vertegenwoordiger is) 19/09/2018

Projectfiche: indicatoren Gemeenschappelijke indicatoren (nationaal programma !): C1 - Number of target group persons provided with assistance through projects in the field of reception and asylum systems supported under this Fund Specifieke indicatoren Minstens 1 per project ! 19/09/2018

Projectfiche: doelgroep Een objectieve en verifieerbare registratie van de doelgroep wordt uitgevoerd gedurende de looptijd van het project Deze registratie moet het mogelijk maken om een duidelijke afbakening te maken tussen de doelgroep van de organisatie en de specifieke doelgroep van het project 19/09/2018

Budget – subsidiabiliteit van de uitgaven: algemeen Koninklijk Besluit tot vaststelling van de voorschriften voor de subsidiabiliteit van de uitgaven van de projecten gefinancierd onder het federaal beheer van AMIF en ISF Uitgaven moeten opgenomen worden in de budgetfiche om in aanmerking te komen voor subsidies De AMIF-toelage = max. 75% van de totale betoelaagbare kost Totale subsidiabele kosten (TSK) = Totale ontvangsten (TO) 19/09/2018

Budget – subsidiabiliteit van de uitgaven: specifiek voor oproep AMIF 15 Opvang Periode: 01/01/2016 – 31/12/2017 Personeelskosten : werkelijke kosten Kosten voor conferenties en seminaries : werkelijke kosten Uitgaven gelinkt aan de doelgroep : werkelijke kosten Indirecte kosten: max. 7 % van de directe subsidiabele kosten of max. 15 % van de directe personeelskosten Minimum 100.000 euro aan EU bedrag op jaarbasis (bijv 133.333 kosten => waarvan 100.000 EU bedrag + 33.333 cofin) 19/09/2018

Budget: overdracht tussen categorieën Overdrachten tussen de categorieën van subsidiabele kosten onder de volgende voorwaarden: deze aanpassing staat de uitvoering van het project niet in de weg en de verhoging overschrijdt het geraamde budget van de categorie die verhoogd wordt met maximaal 10% of is lager dan 5000 EUR (inclusief btw). Indien niet wordt voldaan aan één van de bovenvermelde voorwaarden moet de toestemming van de verantwoordelijke autoriteit voorafgaandelijk gevraagd worden via een wijzigingsfiche. 19/09/2018

Budget: overheidsopdrachten Indien van toepassing: organisaties worden verondersteld de regels inzake overheidsopdrachten te volgen Voornamelijk bij aankopen (grote bedragen) en onderaanneming VA zal document publiceren op website met richtlijnen 19/09/2018

Budget: directe kosten: personeelsuitgaven werkelijke kosten voor personeel van het project, met inbegrip van de eigenlijke salarissen, sociale zekerheidsbijdragen en andere statutaire of wettelijke en reglementaire kosten, zijn subsidiabel, mits deze kosten het gebruikelijke loonbeleid van de eindbegunstigde weerspiegelen. 19/09/2018

Budget: directe kosten: doelgroep reële kosten voor de doelgroepen gedane aankopen en verrichte terugbetalingen van door de doelgroepen gemaakte kosten zijn subsidiabel mits: nodige informatie en bewijsstukken tot bewijs van het feit dat de personen die die bijstand krijgen, overeenstemmen met de bedoelde doelgroep de eindbegunstigde bewaart de bewijsstukken van de geleverde bijstand (zoals facturen en ontvangstbewijzen) 19/09/2018

Budget: Directe kosten: overige categorieën reis-, verblijfskosten, verbruiksgoederen, benodigdheden en algemene diensten, huur onroerend goed, aankoop onroerend goed, uitrusting, conferenties, seminaries… Zijn subsidiabel indien zij duidelijk identificeerbaar zijn en direct noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het project op basis van reële kosten, uitzondering: aankoop van uitrusting 19/09/2018

Budget: Directe kosten: onderaanneming Contracterende derde partij die in opdracht van de eindbegunstigde een welbepaald onderdeel van het project uitvoert tegen een vastgestelde prijs Eindbegunstigde blijft verantwoordelijk 19/09/2018

Budget: directe kosten: overige kosten Overige kosten (onder de directe kosten) Kosten die nodig zijn om aan de vereisten in verband met EU-medefinanciering te voldoen, zoals publiciteit, transparantie, evaluatie van het project, externe audit, bankgaranties, vertaalkosten enz., zijn subsidiabel als directe kosten. Kosten voor juridisch advies, notariskosten, kosten voor technische of financiële expertise zijn subsidiabel voor zover ze duidelijk identificeerbaar en direct toewijsbaar zijn aan het project 19/09/2018

Budget: indirecte kosten Kosten die niet kunnen worden beschreven als directe kosten, maar rechtstreeks verband houden met de uitvoering van het project Keuze van de promotor tussen absolute maxima 7% van de subsidiabele directe kosten OF 15% van de subsidiabele directe loonkosten 19/09/2018

Selectie van projecten: algemeen Door de Stuurgroep (samengesteld uit kabinetten) Op advies van Verantwoordelijke Autoriteit en FEDASIL Op basis van selectiecriteria 19/09/2018

Selectie van projecten: selectiecriteria (1) De mate waarin het project bijdraagt aan de realisatie van het nationale programma Ervaring en deskundigheid van de projectindiener en de partnerorganisaties Intrinsieke kwaliteit van het project (alsook de context waarin en de probleemstelling op basis waarvan het project is ontwikkeld) De verspreiding van de projectresultaten 19/09/2018

Selectie van projecten: selectiecriteria (2) De efficiëntie van het project (verhouding kosten/realisaties) Soliditeit van de voorgestelde begroting De mate er een objectieve en verifieerbare registratie van de doelgroep wordt uitgevoerd gedurende de gehele duur van het project. Deze registratie moet toelaten om een duidelijk onderscheid te maken tussen de doelgroep van de organisatie en de doelgroep die specifiek is aan het project 19/09/2018

Selectie van projecten: selectiecriteria (3) De mate waarin de doelgroep overeenstemt met de doelgroep van deze oproep De mate waarin het project te onderscheiden valt van de dagelijkse activiteiten van de organisatie De mate waarin het project bijdraagt tot de versterking van het Opvangbeleid De mate waarin het project de coherentie van het Opvangbeleid erkent en versterkt 19/09/2018

Vragen? www.amif-isf.be amif-isf@ibz.eu Tom Droeshout Magdalena Irzycka 19/09/2018