Agressie op de werkvloer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Geïntegreerd werken in OH Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 14, 25, 30, 35, 39 … 1.
Advertisements

Hogescholen in Dialoog
Drieslag functioneel rekenen
Reflectievaardigheden en instrumenten
Een lessenserie van drie lessen
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Gedragsgericht Interview
“ Op weg naar……..” Vitaliseringstraining voor het primair onderwijs.
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
24-uurs sessie 16/17 april Rabobank Noordenveld West Groningen Startworkshop Energie!
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Help Selina’s eerste les
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
Training digitale didactiek
Les voor ♀ Seksueel grensoverschrijdend gedrag. Seksueel grensoverschrijdend gedrag ♀ Doelen Aan het einde van de les weten jullie: dat er verschillende.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 6: Presenteren Doelen: Zorg dat jullie het hele programma op 1 USB-stick hebben staan zodat de ouder- avond zonder.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Praktijkervaring en reflectie
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Reflecteren.
Gezondheidszorg Patiëntveiligheid bezien vanuit de psycholoog Resultaten van een onderzoek onder leden van het NIP Dr. Udo Nabitz, bestuur NIP 24 september.
Rots en Water Sociale competentie training. Rots Weten wie je bent Weten wat je wilt Weten wat je doet Water Vriendschap Verbondenheid Communicatie.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Duurzaam HRM methodologische uitgangspunten 8 mei 2014 Dr. Leni Beukema.
De grote lijn m.b.t. Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 1.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
Signalering in gezinnen. Aanleiding * Sleutelfiguren uit informele netwerken komen in besloten gezinnen. Dat is een kans. Maar ze missen soms de vaardigheid.
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Gedragsgericht Interview
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Online communiceren in hulpverlenende beroepen
Voor wat hoort wat Plaatje.
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Cliënt en Veiligheid Solange Sommeling.
Grassroot “Gevolgen van ziekte in het dagelijks leven”
Ethiek in de branche social work
Agressie Les 2.
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Training Samenwerken Een project van: In opdracht van:
Interview verslag schrijven
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
23 november 2017 bijeenkomst 2; wpl1 RijnIJssel, Utrechtsestraat, Arnhem Jacqueline van der Zee en Jacques de Goede.
Training communicatie
BOM-model PV 25/03/2014.
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Argessie Les 4.
Diversiteit en integratie
Diersoortverdieping Hond
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Interventies kiezen is even puzzelen! Muriel Smink Britt Meuter
PIT - Samenwerken Les 3.
Transcript van de presentatie:

Agressie op de werkvloer Les 1

Doel training: Het herkennen en erkennen van agressie op de werkvloer Het bewust worden van eigen handelen Juiste gespreksinterventies toepassen Handelen bij het voorkomen van agressie

Reden van de training De vraag vanuit het werkveld Risico’s verminderen Deskundigheid vergroten De lessen bestaan uit theorie en oefeningen

Programma van de training Les 1: Doel training, opbouw training en ervaringen over agressie uitwisselen Les 2: Theorie: Definitie agressie, oorzaken agressie vanuit psychologie Les 3: Theorie: Communicatie en interactie Les 4: Theorie: Interventies en risicofactoren

Opdracht: Het interview In tweetallen en vertel over een situatie op je stage (of een andere situatie) waar agressie voor komt. Interview elkaar en schrijf alles op. A interviewt B / B interviewt A aan de hand van de STARR. Situatie Taak Actie Resultaat Reflectie