Onze Nieuwe Toekomst Our New Future

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements

RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
Interrogative sentences
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
Grammar Chapter 6 G 4 Any, every, no + samenstellingen.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 En Gesprekken voeren[Edu/003] thema: I hate my nose… can-do : kan persoonlijke standpunten, commentaar en meningen geven over.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Monday, 30 March 2015 maandag 30 maart 2015 Leonard Cohen is still on stage This must be a miracle at his age I’m sure that you like this song Enjoy.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Social Work Community development Civil society & community organization Matching Volunteers Cross Cultural projects Empowerment Activities / participation.
Dit is de spreekbeurt van Esmée!
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Keuzevrijheid: lust of last?
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
NEXT LW 2 Bijv.nw. 3 Zelfst. nw. 4 PV 5 Ond Taal Team 1 Team 2 Team 3 Team 4 Team 5 Team 6.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Grammar – period 2.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
Vergelijkend onderzoek naar de rechtspositie van ouders en leerlingen
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
Salt & Light Zout & Licht
Bouw aan je veerkracht.
Dictionary Skills!?.
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Verlangen naar God Longing for God
MAKING A BAND.
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
12 maart. 12 maart Marginalised people in general do not have much power over destinies because they are often not represented in decision making or.
Duurzame inzetbaarheid
Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
NEW INTERFACE UNIT 2 : GRAMMAR
WORKING TOGETHER FOR LIVING AND WORKING HAPPINESS!!
Chapter 3 Who dares? Grammar Stepping Stones 3 havo
Dynamic Architecture What about you?
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
COSA in a voluntary context
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Onze Nieuwe Toekomst Our New Future Note to readers of the powerpoint: You can find the information of this powerpoint in more extent in our written transcript. Jezelf voorstellen. Political participation for persons with an intellectual disability across Flanders, Belgium

The three words have a meaning: OUR NEW FUTURE WHAT IS OUR NEW FUTURE ? The three words have a meaning: OUR NEW FUTURE De drie woorden van Onze Nieuwe Toekomst zijn van belang. Onze: Het is van ons, van niemand anders. Wij, mensen met een verstandelijke beperking, staan centraal. Wij doen het op onze manier. Met onze kernleden. Nieuwe: We willen nieuwe dingen leren, we leren van onszelf en van elkaar. Van de dingen die we allemaal kennen, kunnen we boeken schrijven of presentaties geven. Toekomst: Het zijn de kernleden die de organisatie verder uitbouwen naar de toekomst. Onze Nieuwe Toekomst is een beweging, geen vereniging. Onze Nieuwe Toekomst zet mensen in beweging en we proberen met zoveel mogelijk anderen samen te werken. We werken samen met verschillende mensen en met verschillende verenigingen. We pakken verschillende thema’s aan, thema’s die voor ons iets betekenen. We zijn een self-advocacy beweging. Van, voor en door de mensen.

PROJECT POLITICAL PARTICIPATION Ik wil jullie wat uitleg geven over ons project beleidsparticipatie. WHAT IS THE PROJECT POLITICAL PARTICIPATION?

THE DREAM … We hadden een droom: een coachenbureau. We vormden een idee. Hoe moeten we dit aanpakken? We voerden een onderzoek uit. Uit dit onderzoek bleek dat veel mensen graag zouden participeren in de politiek, maar bijna niemand deed of kon het.

We have the right … to speak ! In oktober 2011 kregen we geld van gelijke kansen om het project op te starten. We willen met project mensen met een verstandelijk beperking overtuigen om hun stem te laten horen. Het is een recht van iedereen om deel te nemen aan politiek. In het beleid en de wetgeving moeten ze rekening houden met personen met een beperking en hun rechten. Niet mogen deelnemen is discriminatie.

THREE TRACKS Policy Boards on a regional/Flemish/national level ‘Pioneers’ in Local Policy Boards Er zijn 3 sporen binnen ons project. Binnen spoor 1 nemen mensen deel aan lokaal beleid binnen de eigen gemeente of stad. Binnen spoor 2 nemen kernleden van Onze Nieuwe Toekomst deel aan hoger regionaal en provinciaal beleid. Binnen spoor 3 focussen we op de vorming van coachen. Course for advisors

TRACK 1 ‘pioneers’ in local policy boards Hier zien jullie enkele verkenners die actief zijn binnen het lokaal beleid van hun eigen gemeente of stad. Dit kan zijn: de milieuraad, de adviesraad voor personen met een beperking, de sportraad, …

TRACK 1 ‘pioniers’ in local policy boards Danny as a ‘Pionier’ in the Policy Board in his city Ik (Danny) blijf graag op de hoogte van mijn eigen gemeente. Ik stapte naar de adviesraad voor mensen met een beperking. Het draait goed. We zijn goed bezig. De toegankelijkheid van het zwembad staat nu op de agenda.

TRACK 2: policy boards on a regional/ Flemish/national level Patrick participates in different regional, Flemish and national advisory boards Binnen spoor 2 nemen kernleden van Onze Nieuwe Toekomst deel aan hoger regionaal en provinciaal beleid. Ik (Patrick) neem deel aan verschillende vergaderingen op een hoger niveau (NOOZO, VGPH, Gelijke Kansen Vlaanderen, stuurgroep, trefdag, GRIP, …) Mijn ervaring: ONT is hierdoor al bekender geworden Je moet je plaats in de vergaderzaal goed kiezen, dicht bij de voorzitter. Soms is het heel moeilijk om te volgen Samenzitten met de organisatie helpt Coaching helpt

TRACK 3: course for advisors We activate advisors in the local community and prepare them for giving support in a meeting Binnen spoor 3 focussen we op de vorming van coachen. We bereiden coachen voor om mensen met een beperking te ondersteunen in hun eigen gemeente.

TRACK 3: course for advisors Coaching is niet hetzelfde als begeleiden. Wisselwerking is heel belangrijk. Het is belangrijk te helpen waar en wanneer het nodig is.

TRACK 3: course for advisors

The project brings people together Het project brengt mensen samen.

The project works on accessibility and on tools to support participation For people who want to participate For advisors For councils or policy bodies … Het project werkt aan toegankelijkheid. Het project maakt verschillende tools om participatie te bevorderen. Bijvoorbeeld: een spel, een boekje, een dvd, een film, …

The project raises awareness For people who want to participate For advisors For councils or policy bodies … Het project maakt mensen bewust

A SNAPSHOT Hier een klein stukje film als voorproefje.

SHORT REACTION ? Find us at the conference! Vragen? Spreek ons aan op de conferentie!

OUR NEW FUTURE Onze Nieuwe Toekomst Jaspisstraat 1 – 9000 Gent Belgium www.ont.be info@ont.be FACEBOOK Je kan altijd eens een kijkje nemen op onze website www.ont.be of onze facebookpagina liken!