Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Waarom? Werk een instrument uit waarmee informele kennisdeling gestimuleerd wordt Verminderen adviesvragen die aan Coördinerende Archiefdienst worden gesteld.
Presentatie nieuwe media
LOB Wat wordt er allemaal binnen de school gedaan en wat is er buiten de schooltijden als voorbereiding te doen.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Kennismakingsavond Donderdag 13 september 2012 Welkom in groep 5.
Doorlopende leerlijnen
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Kwesties rond ict verbonden
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
AUTEURS drs. Marja Ruigrok Fernando McDougal MSc DATUM AMSTERDAM, Maart 2007 Een kwantitatief onderzoek naar het fenomeen webloggen in Nederland In samenwerking.
Informatieavond groep
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.
Iedereen gebruikt social media.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Het jaartje rond … maart juni september december april juli oktober
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw data l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l Jouw telefoonkosten l Film.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Van tijd tot tijd Woordenschat.
Wat is Digitale marktplaats voor hulp, klusjes en zorg Laagdrempelig, veilig en eenvoudig hulpmiddel om elkaar te vinden. Via een organisatie of rechtstreeks.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Onze ervaring met digitaal lotgenotencontact.
Schademelden via Whatsapp Ditzo. #Wouter #Hella.
Reconstructie Energieweg Bewonersavond: 14 februari 2012 Door: Hendrik-Jan Punt (Heijmans)
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
De digitale klok.
Thuiswerken De voor- en nadelen van thuiswerken toegelicht.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Social media Van: Niene, Juliette, Bram, Niels en Mathijs.
Operationeel plan DIMAGINI
Win with Bosch - Promotions 2016
Lesbrief 2 Magazijnen.
Een Mailtje.
De seizoenen.
Het delen van kennis een onderlinge uitwisseling van praktische kennis
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
LOB 4 MAVO Schooljaar
Hoe Kan je met vrienden en familie chatten in Gmail
OUDERAVOND 4 HAVO 20 september 2017 ouderavond 4h 1718 mentor.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
(Niet) Allemaal digitaal
Blik op de toekomst.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
LOB 4 MAVO Schooljaar
OUDERAVOND 4 HAVO 12 september 2018 ouderavond 4h 1819 mentor.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Wateroverlast gemeente Werkendam door extreme regenval
Medewerkersbijeenkomst ontwikkelingen HbH
Wie kent ons nog niet? Welkom Drents Energieloket 5 oktober 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
NS ONLINE SERVICE DE KLANT CENTRAAL EN 24/7 BEREIKBAAR
‘Kansen voor alle kinderen’ Inzet extra middelen
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
Regel nu de beste zorg.
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Enquête Familievereniging Fijn van Draat
Kennismakingsavond Compaen VMBO.
Transcript van de presentatie:

Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger Sjors, Mark, Jaël en Mariët

Chat Waarom chatten? Door op iedere pagina op onze sites de chat aan te bieden, willen wij voorkomen dat mensen wegklikken. We willen ons zichtbaar maken als digitale archivaris om als steun en toeverlaat te fungeren; de vraagbaak van de website. We willen aanwezig zijn op tijdstippen dat mensen onze website bezoeken

In vogelvlucht BHIC: Vanaf eind september 2009: Pilot Februari tot juni 2010: pilot verlengd Vanaf juli 2010: ‘s-avonds chatten: regulier werk Januari 2012: extra fte (6 uur) voor chat April 2014: start samenwerking met RAT Maart 2016: start chatten ’s middags Februari tot oktober 2017: proef chatten ’s morgens Vanaf november 2017: start samenwerking met WBA

In vogelvlucht RAT Vanaf : Pilot April 2014: start samenwerking met BHIC Vanaf november 2017: start samenwerking met het WBA

In de praktijk BHIC/RAT/WBA 09.00-13.00 uur: Proef gedurende 9 maanden (enkel BHIC) 13.00-16.00 uur: Middagchat (enkel BHIC) 19.00-22.00 uur: Avondchat (BHIC en RAT, vanaf november ook met het WBA) Uitvoering door archivarissen of studiezaalmedewerkers Vanuit huis toegang tot eigen netwerk Mogelijkheid om met meerdere medewerkers naast elkaar te kunnen chatten. Eerst met google talk, vanaf juli 2012 met LibraryH3lp.

In de praktijk Vanaf iedere pagina op de website is de chatfunctie beschikbaar Je kunt altijd zien of er een medewerker online is De medewerker is te herkennen aan de pasfoto Gebruikers van de chat hoeven niet eerst in te loggen Laagdrempelig

Aantal chats ’s avonds 2013-maart 2017

Onderwerpen Brondata: mei/juni 2015

Afhandeling Brondata: mei/juni 2015

Voordelen en gevolgen Nagenoeg alle klanten kunnen worden geholpen Direct digitaal klantcontact Mix met andere dienstverleningskanalen Online contact wordt nóg socialer en persoonlijker Contact met klanten in de avonduren Thuiswerken in de avonduren Eerste infobalie in een digitale studiezaal Samenwerking met andere archiefdiensten Bezoekers raken gewend aan de ‘uitwisseling’ van medewerkers Tevreden gebruikers 

Chat voorbeelden Bezoeker: Dank voor deze tip. Wellicht tot een volgende keer. Prettig om zo te communiceren. Medewerker: dat vinden wij ook ! Tot een volgende keer en een fijne middag nog.

Bezoeker: Goedenavond Medewerker: goedenavond Bezoeker: Ik zie geen icoon, spreek ik met iemand van het R.A.T. of van het BHIC? Medewerker: RAT. Oeps, ga ik even aanpassen

09:52PM Bezoeker: Ga ik doen, dank je wel 09:52PM Bezoeker: Ga ik doen, dank je wel ! Ben ik nog iets verschuldigd voor deze geweldige service ?! 09:53PM Medewerker: nee, hoor, hoort er helemaal bij :)

Bezoeker: Dank u wel voor de genomen moeite, kan ik u blij maken met een gourmetschotel op maandag a.s. bij Bossers Vlees aan de Churchilllaan 89 in 's Hertogenbosch? Medewerker: Hahaha, heel aardig maar dat hoeft echt niet:) dit is ook gewoon mijn werk ;) Bezoeker: Ik ben blij dat u het voor mij heeft uitgezocht, want ik kwam er niet aan uit. Als u alsnog gebruik wilt maken van het aanbod, dan kan dat. Hartstikke bedankt.

WhatsApp WhatsApp bij Gemeentearchief Venlo en BHIC Waarom Whatsapp? Ingesteld omdat WhatsApp door bijna iedereen gebruikt wordt, net zoals e-mail/telefoon. Cijfers BHIC: 2015 – 26 vragen 2016 – 70 vragen 2017 – 37 vragen Cijfers GA Venlo: 2017 – 10 vragen

WhatsApp in de praktijk Meeste vragen hebben betrekking op de collectie Meeste vragen komen overdag binnen Op website staat beschikbaarheid van WhatsApp Telefoon ligt meestal bij één medewerker, maar wordt bij afwezigheid wel doorgegeven Zo snel mogelijk reageren, maar dit hoeft niet direct te gebeuren Berichten kunnen ook worden gestuurd als ontvanger off-line is

Facebook Messenger Waarom Facebook Messenger? Facebook Messenger bij het Regionaal Archief Alkmaar Gemiddeld 2 tot 3 keer per maand een reactie/vraag Meestal is dit een reactie naar aanleiding van een post Snel reageren; wordt ook gewaardeerd Wordt door enkele vaste personen ‘s-avonds gebruikt om ingewikkelde genealogische vragen te stellen Wordt ook door het RA Alkmaar gebruikt om zelf vragen te stellen aan mensen die posts plaatsen in andere groepen Aanvullen door Jaël: RAT plus BHIC: standaardantwoord Zo snel mogelijk beantwoorden. Geen rooster