PO Griekse en Romeinse goden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Grieken en Romeinen Vroegmoderne tijd Moderne tijd Prehistorie Oudheid
Griekse mythologie.
Romeinse tijd De Romeinen.
Het 11e en het 12e werk van Heracles.
De Griekse goden.
Strijden of sporten Paragraaf 2.5.
Helleense mythologie.
Klassieken (Romeins, Grieks)
Door:Joost Alwin en Rogier
De Romeinen Het dagelijkse leven.
HET ZONNESTELSEL. We hebben in de ruimte zoals
Paragraaf 2.3 Geloven en weten..
Een nieuw geloof Grieken en Romeinen
De opkomst van het christendom
Griekenland vroeger en nu.
Jeruzalem!. Jeruzalem Bezit – vrede Vrede bezitten Werpen (water/woorden) – hersteld (Onder)wijzen – welzijn.
Griekenland: geheimen uit het verleden
Griekse kunst 3.5A.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Wat geloven de wereldgodsdiensten?
Powerpoint les 1 en 2- goden en tempels
Powerpoint les 1 en 2- goden en tempels
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Goden en Godinnen uit de Griekse- Romeinse mythologie.
Sheppingsverhaal Grieken
Godinnen aan het werk.
Venus.
De klassieke godenwereld
Godinnen in ieder van ons.
Griekse mythen en wetenschap
Paragraaf 4.3 De cultuur van het rijk.
De tijd van Grieken en Romeinen
De Romeinen (500 v. C. – 476 n. C.) Deel 1: de invloed van de Romeinse beschaving op onze cultuur (pp. 2-3)
Deel 4: de Griekse godsdienst
Leven als een Romein Paragraaf 5.
Terugkoppeling vorige les. Uitleg met filmpje. Opdracht.
Welkom Griekse Mythologie.
3.3 Geloven en Weten Wetenschap.
Goden in ieder van ons.
Lieven Van Cauwenberghe. Contactgegevens Via Via internet: PowerPoint, schema’s.
Keuzetraining LC P eerste college.  4 bijeenkomsten (28 april, 19 mei, 26 mei en 2 juni).  Toetsing = 100% aanwezigheid + participatie (voorbereiding).
Het heelal Door Pascal Masson.
RUIMTE QUIZ.
LC - Klassieke mythologie
De dertien Griekse hoofdgoden
Gemaakt door : Jessica tiago
Keuzetraining LC P eerste college
Godinnen Op school.
Passend onderwijs.
Griekse Goden Jaap, Emile en Wout.
6.3 De gebarsten aardkorst
ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
ADL (6) 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Mens en Maatschappij leren
Hoofdstuk De aarde en het heelal.
Thema 2 – les 3 Een nieuw geloof.
Les 2.
Cursus 3.2 : Romeinse Samenleving 1 BK Lesweek 4
De Griekse Goden van de Olympus
Cursus 3.2 : Romeinse Samenleving 1 KGT Lesweek 1
Griekse en Romeinse verhalen
Toegepaste vormgeving
Blok 2 Grieken en Romeinen
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
gemaakt door: Marly Noah
Huwelijksformulier Beamteam aanwijzingen: GK2017
E health, Domotica en E-learning
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
OUDE GRIEKEN – JONGE HELDEN LES 2
Transcript van de presentatie:

PO Griekse en Romeinse goden.

Het PO - Goddelijke Memory: de leerlingen gaan een memoryspel maken over de Griekse en Romeinse goden. - Op het memory kaartje moet komen: Een herkenbare afbeelding van de god of godin De Griekse naam op het ene kaartje, de Romeinse naam op het andere kaartje De taak/functie van de god of godin Terugkoppeling naar de vorige les d.m.v. steekwoorden en afbeeldingen.

Hulpmiddel - Leerlingen kregen onderstaande tabel en een blad met afbeeldingen van de goden om ze op weg te helpen. Griekse naam Romeinse naam Eigenschappen Zeus Jupiter Oppergod Poseidon Neptune God van de zee Hades Pluto God van de onderwereld Hera Juno Godin van de huwelijken en oppergodin Hestia Vesta Godin van het hart en huis Ares Mars God van de oorlog Athena Minerva Godin van opleiding, wetenschap en maagdelijkheid Apollo Apollo/Sol/Pheobus God van de zon Artemis Diana Godin van de jacht en de maan Aphrodite Venus Godin van liefde en schoonheid Hermes Mercury God van de snelheid Demeter Ceres Godin van de aarde en oogst

Beoordeling Compleet Zijn er van alle goden twee kaartjes? - Leerlingen werden op de onderstaande criteria beoordeeld. Compleet Zijn er van alle goden twee kaartjes? Staan alle namen er goed op? Staan alle taken er goed op? Staan alle afbeeldingen er goed op? Verzorging Zijn de kaartjes netjes afgewerkt? Zijn de afbeeldingaen mooi ingekleurd? Zijn de kaartjes extra versierd? Uitleg van de paragraaf in steek oorden. Dik gedrukte woorden zijn begrippen of belangrijke woorden. Altijd een ondersteunende afbeelding.

Artikel van de Speld - Na de introductie les vond ik een artikel van de speld over Griekse mythologie en de #metoo discussie. - Het artikel heb ik uitgeprint en met de leerlingen besproken aan de hand van de volgende vragen: - Welke dingen herken je? - Is dit artikel echt of is het een satire (grap)? Waarom denk je dat? Andere dia indeling voor uitleg of dia voor de uitleg van een opdracht.

De discussie - Na het bespreken van de vragen volgde een klasikale discusie over het onderwerp aan de hand van de volgende vragen: - Wat is #Metoo? - Kennen jullie zelf mensen die te maken hebben met #metoo? - Wat vinden jullie van de hele discussie rondom #metoo? - Wat zou je zelf doen als je te maken zou krijgen met #metoo? - Leerlingen kregen een beurt en mochten dan alles zeggen wat ze kwijt wilden. Ze mochten ook op elkaar reageren zolang dit respectvol was en niet een persoonlijke aanval was.